2017’nin öne çıkan kids marketing projeleri…
Dilerseniz soruya yanıt vermeden önce, YTV Kids and Tweens Report’a değinelim ve çocukların marketing için ne kadar etkin bir role sahip olabileceğini hatırlayalım. Yapılan bu araştırmaya göre çocuklar satın alma güçlerinin kendilerinde olmadığı durumlara rağmen bir influencer rolüne bürünebiliyor. Burada etki ettikleri konuysa ailelerin satın alma kararları… Rapordan bazı dikkat çeken rakamları paylaşıp 2017 yılına geçebiliriz.
➞ Çocuklar kahvaltıların yüzde 97’sine etki ederken bu rakam öğlen yemeklerinde yüzde 95 seviyelerinde seyrediyor.
➞ Yüzde 98 gibi bir oranda ailelerin restoran tercihleri çocuklardan etkileniyor. Çocukların yüzde 34’lük bir dilimi ise mutlaka bir alternatif üretiyor.
➞ Kıyafet satın alımlarındaki etki yüzde 95.
➞ Bilgisayar ve yazılım satın alımlarında yüzde 60 ve yüzde 76 oranında çocukların etkisi olduğu belirtiliyor.
Rakamlara bakıldığı zaman kids marketing kavramının yerel ve global markalar için ne kadar önemli olduğu ortada. Bu veriler eşliğinde 2017 yılına göz atmaya başlayabiliriz. Çocukların anne ve babaları üzerinde satın alma konusundaki etkinliği her geçen gün artıyor. 2017 yılı içinde markaların pazarlama ve dijital pazarlama stratejilerinde de deyim yerindeyse boylarından büyük işler başardılar. Şimdi 2017 yılının kids marketing bakışıyla nasıl geçtiğini değerlendirelim.
Çocuklar 2017 yılında da ekran yüzü olmaya devam etti…
2017 yılında markaların reklam stratejilerinde çocuklar önemli bir rol oynadı. Özellikle çocukların direkt veya dolaylı hedef kitle olduğu çalışmalarda reklam yüzü olarak yaşıtlarının yer alması kids marketing açısından oldukça önemli bir hamle.
Mobilya sektöründe bile çocuk etkisi var!
Çocuk Odası ürün gamı için hazırladığı reklamlar önemli örneklerin başında geliyor. Birbirinden sevimli çocukların daha önce belki de hiç duymadıkları terimlere verdikleri yanıtlar, reklamın yarattığı etkiyi daha da büyütmeyi başardı.
Ikea’nın bu reklamlarını ve doğal olarak akranlarını ekranda izleyen çocukların, ebeveynlerinden bunları talep edebilme potansiyelini görünce bu reklamın ne kadar isabetli olduğunu anlamak hiç de zor değil.
Teknosa Disney iş birliği
2017 yılındaki önemli ve dikkate değer çalışmalardan biri de Teknosa’nın Disney ile yürüttüğü çalışma oldu. Teknosa’nın kendi mağazalarında Disney Collection adı altında açtığı özel alan hem çocuk ürünleri için reklam çalışmasının etki alanını büyüttü hem de Disney ürünlerinin EMEA bölgesi dediğimiz Avrupa, Ortadoğu ve Afrika pazarına girmesini sağladı. Satın alma gücü olan ebeveynleri yakalamak ve gelecekte satın alma gücüne sahip olacak çocukların da ilgisini çekmesi başarıya giden önemli detayların başında yer alıyor.
Dove beklentileri aştı…
Farklı sektör ve ürünlerden yola çıkarak 2017 yılına bakacak olursak, Dove marka şampuanlar için hazırlanan bir reklam çalışması belki de beklenilenden daha fazla ses getirdi. Öncelikli olarak sosyal medyada #SaçlarınıTaçlandır etiketiyle yayılan bu çalışma sonrasında reklam filmiyle tam anlamıyla taçlandırıldı. Bu reklamda kendi saçlarından hoşnut olmayan çocuklar ve onları bu fikirden uzaklaştıran anne ve arkadaşlar yer aldı. Bu güzel ve efektif çalışmanın sonrasında ise “Anneler için Özgüven Projesi” başlatıldı. Bu adımların başarıya giden yolda birbirini tamamladığı ve desteklediği de söylenebilir.
LG “Back to School”da fark yarattı
Şüphesiz, markaların en sevdiği dönemlerden biri “Back to School” dediğimiz tatil sonrası ve hemen okul öncesi dönem. Bu süreçte markalar, çocukları ve ebeveynlerini alışveriş konusunda tetikleyecek önemli çalışmalar imza attı. LG’nin BluRay oynatıcılarının reklamları için Marvel karakterlerini kullanarak yaptığı çalışma ise global anlamda ses getiren örneklerden biri oldu. Bir video oynatıcının reklamında ve kutu içeriğinden çocukların ilgisini çekecek karakterlerin yer alması ebebeynlere çocukların bu ürün üstünde ebeveynlerine satın alma baskısı oluşturabilir.
LEGO “Birlikte Oynayalım!” dedi
Oyuncak ve çocuk dünyasının olmazsa olmazlarından biri olan LEGO, 2017 yılı içinde de çocukların en sevdiği reklamlar arasında yer almayı başardı. Avustralya’da yayınlanan yılbaşı reklamının “Birlikte Oynayalım!” sloganı da güzel detaylar arasında. LEGO Türkiye de bu yılbaşı çok başarılı ve dikkat çekici bir outdoor çalışması yaptı.
Zara kids marketinge keyif kattı
Çocukların yıldızlaştığı bir diğer sektör de giyim sektörü oldu. Global örneklerin belki de en keyiflilerinden biri tarafından geldi. 2017 yılının Kış kreasyonu için yayınlanan dijital reklamlar hem seyir keyfi açısından hem de hedef kitleye erişimi açısından kids marketing adına en güzel örneklerin başında geliyor.
2018’de çocuklara yönelik çalışmalar artacak
2017 yılı, yukarıda verilen örnekle ve bu yazıda yer almayan çok sayıda çalışma ile kids marketing kavramının daha da güçlendiği bir yıl oldu. Hem ülkemizde hem de globalde bu çalışmaların arttığını görmek sevindirici. Yeni yılda kids marketing kapsamında çok daha fazla çalışmanın yapılacağını tahmin edebiliriz.
2018 yılı hakkında da konuşmak gerekirse yeni yılın kids marketing için yine hızlı bir yıl olacağını tahmin ediyorum. Yeni yılda da çocuklara yönelik çalışmaların ivmelenerek devam etmesi kaçınılmaz. Son olarak, 2018 yılının hepimiz için barış, sevgi dolu ve huzurlu bir yıl olmasını diliyorum. Unutmayın, çocuklara hitap edebilmek ve onların dilini konuşabilmek için dünyaya onların gözünden bakmanız gerekiyor.