“Paralarımız Esra Erol’a mı harcanıyor?” Netflix’ten tepki çeken bir reklam daha
Daha önce Sadettin Teksoy ile Stranger Things ve Orklar Aramızda gibi beğenilen yerelleştirme işlerine imza atan Netflix Türkiye’nin bugün yayınladığı Black Mirror reklamı tepki çekti. Akşam saatlerinde sosyal medya hesaplarından paylaşılan “Bu işler nasip, kısmet” adlı reklam izleyiciler tarafından “Hedef kitleyi şaşırdığı” yönünde şiddetli eleştiri oklarına maruz kalıyor.
"Bu işler nasip, kısmet." #BlackMirror pic.twitter.com/vbGJhSdvMR
— Netflix Türkiye (@netflixturkiye) January 14, 2018
Söz konusu reklamda Esra Erol’un evlendirme programlarına benzer bir formatta iki gencin “birbirinden elektrik alamadıkları” gözlemleniyor. Black Mirror’un bu sezon yayınlanan “Hang the DJ” adlı bölümünden esinlenildiği gözlemlenen reklamda kullanılan dil ve oyunculuk “Böyle bir reklamın Netflix’e yakışmadığı” şeklinde eleştiriler aldı.
netflix'e para veren hiç kimse esra erol izlemez
hatta parasının esra erol denen ekran soytarısına gittiğini gören üyeliğini dahi iptal ettirebilir— namık polat (@basketci) January 14, 2018
https://twitter.com/ugur_ugur_ugur/status/952539430274912256
https://twitter.com/GerdWiesler/status/952538824630038533
https://twitter.com/acemi_filozof/status/952552144779071493
Eleştirdiği düzenin başrollerini kullanarak dizi tanıtımı yapmak, bu konu black mirror’a yeni bir bölüm olur.
— Dennis insanı (@Dennisinsani) January 14, 2018
https://twitter.com/VladimirMakar0v/status/952534598537351173
Netflix Türkiye’nin Esra Erol hamlesini eleştirenlerin arasında Promoqube Kurucu Ortağı Korhan Kurt da var…
https://twitter.com/korhankurt/status/952539676925186048
Netflix için daha önce birçok ilgi çeken çalışma hazırlayan Tribal Worldwide Istanbul, bu çalışmanın sorumlusu değil. Tribal Istanbul Başkanı Arda Erdik, Twitter hesabından “Reklamın Tribal’a ait olmadığı bilgisini paylaştı.
Değil
— Arda Erdik (@ardaerdik) January 14, 2018
Reklamı kimin hazırladığına dair henüz açıklama yapılmadı…