İşletmelerin yalnızca yüzde 10’u yasal müzik kullanıyor
Alışveriş merkezlerinden perakende mağazalarına, zincir restoranlardan evimizin köşesindeki balıkçıya kadar neredeyse her işletme, müşterilerini müzik yayını ile karşılıyor. Türkiye genelinde sayıları 200 bini bulan bu işletmeler içinde yasal dijital müzik yayını hizmeti alanların sayısı ise yalnızca 20 bin.
Bir Spotify firması olan ve tüm dünyada kurumsal markalara yasal dijital müzik yayını hizmeti veren SMG bu alanda önemli bir adım atıyor. Soundtrack Your Brand’in Türkiye hakları için tek yetkili olduklarını belirten SMG Yönetim Kurulu Başkanı Gül Gürer Alimgil, “Soundtrack Your Brand, her ülkede yıllık üç bin yeni lokasyon hedefliyor. Biz de bu doğrultuda çok özel ayrıcalıklar da sunarak yasal dijital müzik yayını hizmeti verdiğimiz markaların sayısını her geçen gün artırıyoruz. Hedefimiz tüm işletmelerin yasal yayına geçmelerini sağlamak” diye konuştu.
Son yıllarda alışveriş merkezlerinden perakende mağazalarına kadar tüm işletmeler müzik yayınına önem vermeye başladı çünkü yapılan araştırmalara göre müşterilerin yüzde 90’ı müzik çalan mağazaları tercih ediyor. Ancak Türkiye’de sayısı 200 bin civarında olan halka açık lokasyonların büyük bölümünde müzik yayını yapılsa da, yalnızca 20 bini yasal platform üzerinden gerçekleşiyor. Bir başka deyişle, işletmelerin yüzde 10’u yasal dijital müzik veya yurt dışından telifleri alınmış müzik katalogları kullanıyor.