Deadpool 2’nin “sinir bozucu” iletişim kampanyası mercek altına alındı
Merakla beklenen çizgi roman filmi Deadpool 2’nin referanslarla dolu fragmanı ve Super Bowl LII sırasında gönderilen garip tweet’leri, filmin hayranları oldukça yoracak yeni bir pazarlama stratejisi olduğunu gösteriyor
2018’in en merakla beklenen filmlerinden Deadpool 2’nin vizyona girmesine henüz bir hayli vakit olsa da hayranları ve pazarlama iletişimi profesyonelleri beklemekten yorulmuşa benziyor. Zira filmin kendine has iletişim kampanyası beklemeyi oldukça zor hale getiriyor.
Uzun süren pazarlama stratejisi Deadpool’un sanki yıllardır vizyona girmediğini hissettiriyor. Bir yıl önce, Logan adlı filmin gösterimi sırasında Deadpool 2’ye ait bir teaser fragman yayınlanmıştı. Fragmanda görülen telefon kulübesi değiştirme sahnesi, 1980’lerden esintiler sunan ironik müzik seçimi, Marvel’ın babası Stan Lee’nin tuhaf ölümü ve Ernest Hemingway’in Yaşlı Adam ve Deniz kitabının oldukça absürt eleştirisi gibi birbirinden bir hayli zıt sahneler hayranları merakla koltuğuna çivilemişti.
Geçen sene ayrıca Bob Ross teaser‘ı da yayınlandı. Burada Deadpool (Ryan Raynolds) 90 saniye boyunca ardı ardına mastürbasyon şakaları yaparak izleyicilerin filme dair hiçbir fikri olmamasına yol açtı.
God, I love Pink (and not just the pop singer). Besides being my 2nd favorite shade of red, it's also the color of the inside of people's outsides and that lady biker gang from Grease. #DPtheSB
— Deadpool Movie (@deadpoolmovie) February 4, 2018
Yakın zamanda ise Deadpool’un resmi Twitter sayfası Super Bowl sırasında canlı tweet serilerine başvurdu. “Tanrım, Pink’i [Pembe] çok seviyorum (ve sadece pop şarkııcısı olan Pink’ten bahsetmiyorum)” diyen Deadpool, bu sevginin kaynağını “insanlarının içi dışına çıkınca görülen renk” olmasına bağlıyor.
Bu noktada Deadpool 2’nin Mayıs ayına kadar vizyona girmeyeceğini hatırlatmak gerek… Görünen o ki aylarca sürecek bekleyiş sırasında birçok penis şakalarına, C sınıfı gözlemci komediye ve tarihi çoktan geçmiş ironik pop kültürü referanslarına maruz kalacağız.
Deadpool 2’nin bu stratejisinin, insanların henüz izlemediği bir filmden sıkılmasına yol açacağı kesin. Zira yapılan iletişim faaliyetleri bir pazarlama kampanyasından ziyade dayanıklılık testine benziyor.
Bu hafta Deadpool az da olsa fragmana benzeyen bir şey yayınlamaya yaklaştı; tamamen yeni karakterlerin olduğu video için hayranlar tam “yeni bir tanıtım filmi” diyecekken son dakikada Deadpool’un kadraja girip birkaçını öldürdüğünü gördük. Videoyu izleyen hayranların çoğu, “Bunu neden yapıyorsunuz?” diyerek şikayetlerini dile getirdiler.
Yeni filmin pazarlanmasında ilk Deadpool’un çekimleri sırasında yaşanan zorluğun da payı olabilir. Zira orijinal Deadpool 10 senelik bir “çekilecek mi çekilmeyecek mi” döngüsüne girmiş, sonunda internete “sızan” bir fragmanla gösterim tarihi öne alınmıştı. Deadpool o kadar rekor kırdı ki filmin yapımcıları bilerek hayranların moralini bozarak bir tür gergin bekleyiş yaratıyor olabilir.
Deadpool, son dönemde büyük bütçeli Hollywood yapımlarının değişen pazarlama stratejileriyle de çelişiyor. Örneğin yine Mayıs ayında vizyona girecek Star Wars devam filmi Solo için hiçbir ön iletişim çalışması yapılmazken hayranların filmi görmeden önce ellerine yalnızca bir fotoğraf tutuşturuldu. Solo’nun bilinmezlik kampanyasına nazaran Deadpool, hayranlarını bir materyal denizinde boğuyor. Ancak ne yazık ki filmle uzaktan yakından alakası olmayan referanslar izleyicinin sinirini bozmaktan başka bir işe yaramıyor.
The Guardian’dan film eleştirmeni Stuart Heritage bekleyip görme taraftarı. Bu pazarlama stratejisinin yapımcıların elinde patlayabilme ihtimali olduğu gibi son yılların en başarılı iletişim kampanyası yürütülmüş olabilir. Beklemenin en zor olduğu filmlerden biri olsa da sonucu film vizyona girince göreceğiz.
Kaynak: The Guardian