Influencer marketing’in ağızdan ağıza pazarlamanın dijital dünyadaki yansıması olduğunu savunan CreatorDen’in Kurucusu Zeynep Zorlu, influencer’ların görünürlüğün önündeki en büyük engellerden biri olan adblock’ları aşmanın da etkili yollarından biri olduğunu düşünüyor. “Yakın zamanda yapılan bir pazarlama araştırmasına göre markaların yüzde 84’ü en az bir influencer marketing çalışması yapmayı planlıyor” diyen Zorlu ile hem Influencer marketing alanındaki son trendleri hem de CreatorDen’in markalara sunduğu hizmetleri konuştuk…
Fenomenler ağızdan ağıza pazarlamanın dijital yansıması
✓ Teknoloji tabanlı bir pazaryeri olarak konumlandırdığımız CreatorDen, marka ve ajansların kampanyaları hakkında detaylı bilgiler sunabildiği, influencer’ların da bu markalar için içerik üretip teklif verebildiği online bir platform olarak tasarlandı.
✓ Takipçileriyle olan yakın ve güvene dayalı ilişkileriyle pazarlama dünyasının en etkili unsurlarından birisi olarak kabul edilen ağızdan ağıza pazarlamanın dijital dünyadaki yansıması sosyal medya fenomenleriyle markalar yeni bir iş modelinde bir araya geliyor. Influencer’lar aracılığıyla markalar kampanyalarını binlerce kişiye ulaştırabiliyor.
✓ 2016 yılının Mayıs ayında hayata geçen CreatorDen platformunda şu an 200 adet influencer bulunuyor. Bu alanda Türkiye’de bir ilk olan uygulama 3 binden fazla takipçiye sahip tüm Facebook, Twitter, Instagram ve YouTube kullanıcılarına açık durumda.
Markayı analiz ederek yol haritası çiziyoruz
✓ CreatorDen’de tamamen online olarak işleyen kampanya süreci marka ya da ajansın kampanya detaylarını platforma girmesiyle başlıyor. Ardından iOS uygulaması üzerinden söz konusu kampanya için teklif geçen influencer’lar, duruma göre marka ya da ajanstan içerik revizesi alabiliyor.
✓ İnternet sitemizden ücretsiz olarak kayıt olan markalar, kampanyalarını binlerce influencer’a ulaştırabiliyor. Ekibimiz kampanya oluşturmadan influencer seçimine kadar her alanda destek veriyor.
✓ Ayrıca özel projeler kapsamında markayı analiz ederek onlara hedefleri doğrultusunda projeler de yaratıyoruz. Proje kurgusu hazırlandıktan sonra markaya en uygun olacak influencer’ları seçiyor ve kampanya yayını boyunca markaya teknik destek sağlayıp operasyonel iş yükünü üstleniyoruz.
İnsanlara güvenmek içgüdüsel bir olgu
✓ Esasında influencer marketing pazarlama dünyası için çok da yeni bir kavram değil. Bu terim kullanılmaya başlanmadan önce de tüketiciler yönlendirilmek ve bilgi alabilmek için konunun uzmanlarını ya da ünlüleri takip ediyordu.
✓ Takipçilerinin tam anlamıyla güvenini kazanmış olmaları Influencer’ları özel kılıyor. Influencer’lar sayesinde tüketicilerin satın alma davranışları kanalize edilebiliyor. Biliyoruz ki insanlar pazarlamacılara değil, başka insanlara güvenmeyi içgüdüsel olarak tercih ediyor.
✓ Markalar müşterilerine ulaşmak ister. Sıradan bir insan günde ortalama 600 farklı reklam ve tanıtım çalışmasıyla karşı karşıya kalıyor. Bu karşılaşmaların yüzde 80’inde marka müşterinin dikkatini çekmekte başarısız oluyor. Bunun sebebi çok basit çünkü kimse reklam tüketmek istemiyor.
Görünürlüğü artırmak eskisi kadar kolay değil
✓ Bugün büyük çoğunluğumuz içerik tüketirken yaşamak istediğimiz tecrübeyi bölen her şeyden uzak durma niyetindeyiz. Bu yüzden günümüz dünyasında müşteri dikkati her zamankinden daha sınırlı hale geldi. Influencer marketing sayesinde markalar müşterilerin güvendiği ve severek takip ettiği kitle öncüleriyle çalışarak müşterilerine en etkili şekilde ulaşabiliyor.
Markalar influencer marketing ile geleneksel reklam modellerinin dışında direkt hedef kitleye hitap eden kampanyalar oluşturma fırsatı yakalıyor. Influencer Marketing ile markalar doğru hedef kitleye çok daha efektif yollarla ulaşabilirken, geleneksel reklam yöntemleri eksenin genişliği nedeniyle çoğu zaman doğru kitleyi doğru yerde yakalayamayabiliyor.
Influencer marketing adblock’un panzehiri…
✓ Markaların, influencer içerikleriyle kitlelerine anlattığı hikayelerin bir parçası olması bu reklam formatını diğer reklam formatlarından çok daha etkin hale getiriyor. Bu da markalara alışık olunandan çok daha yüksek bir yatırım dönüşü sağlıyor.
✓ Online kullanıcıların yüzde 47’sinin reklam engelleme uygulaması (adblock) kullandığı gerçeği göz önüne alındığında influencer marketing’in markalar için görünürlüğünü artırarak marka güvenilirliğini ve bağlılığını artırdığı açıkça ortada.
Influencer’lar marka sadakati oluşturmada büyük rol oynayacak
✓ Büyük markalardan, KOBİ’lere kadar çok geniş bir yelpazede influencer marketing, pazarlama stratejilerinin önemli bir parçası haline geliyor. Bu atmosferde pazarlamanın farklı kollarını aynı potada influencer marketing’e uyarlayan modellerin daha hızlı büyüyeceğini öngörüyoruz. Yakın zamanda yapılan bir pazar araştırmasına göre 2017 yılı içinde markaların yüzde 84’ü en az bir influencer marketing çalışması yapmayı planlıyor.
✓ Önümüzdeki 1-2 yıl içinde influencer marketing markaların dijital medya/pazarlama bütçesinden hak ettiği payı alırken, influencer’ların da hedef kitleler üzerindeki etkileme ve marka sadakati oluşturma gücü giderek daha sistematik bir yapıya ulaşacak.