AVM Ocak Ciro Endeksi yüzde 22,6 artışla enflasyonu ikiye katladı
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Ocak ayı sonuçları açıklandı. Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre ciro endeksi 2018 Ocak döneminde bir önceki yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde yüzde 22,6 artış kaydederek 244 puana ulaştı.
AVM’lerde kiralanabilir alan (m²) başına düşen cirolar Ocak 2018’de İstanbul’da 1097 TL, Anadolu’da 818 TL olarak gerçekleşti. Türkiye geneli metrekare verimliliği ise Ocak 2018’de 929 TL oldu.
Teknoloji şampiyonlukta 3’üncü ayında
Ocak ayında, kategoriler bazında en yüksek ciro artışı teknoloji kategorisinde yaşandı. Teknoloji kategorisi geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre enflasyondan arındırılmadan yüzde 41,7’lik artış gözlemlendi.
Geçtiğimiz yılın Ocak ayı ile karşılaştırıldığında AVM’lerdeki diğer* alanlar kategori ciroları yüzde 25,6, giyim kategori ciroları yüzde 22,3, yiyecek içecek kategori ciroları yüzde 15,9, hipermarket kategori ciroları yüzde 13,1 ve ayakkabı kategori ciroları yüzde 6,2 artış kaydetti.
Ziyaret sayısı endeksi
Ocak 2018 verileri bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 3,8’lik bir artış yaşandığı gözlemlendi.