2018’de her 3 kişiden biri adblock kullanacak
Markalara reklam engelleme verileri sunan PageFair, 2017 Adblock raporunu açıkladı. Rapora göre geçen yıl reklam engelleyici program kullanan cihazların sayısı yüzde 350 artarak 308 milyona ulaştı.
PageFair’in 2017 Adblock arastırmasına göre mobil adblock kullanımı tüm dünyada artarak ilerlerken geçtigimiz sene ilk defa mobil adblock kullanımı, masaüstünü geçti.
➔ Reklam engelleyen masaüstü ve mobil cihazların sayısı Aralık 2015 – Aralık 2016 arasında 142 milyon artarak 615 milyon cihaza ulaştı.
➔ Mobil adblock kullanımı, 2015 Aralık – Aralık 2016 arasında dünya genelinde 108 milyondan 380 milyon aktif cihaza ulaştı.
➔ Masaüstü reklam engelleyici kullanımı globalde bir sene içinde 34 milyondan 236 milyon aktif cihaza erişti.
Dünya çapında adblock penetrasyonu
Özellikle Kanada, Hindistan ve İskandinavya’da adblock kullanımı yüzde 30’ları bulurken 2017’de Türk internet kullanıcılarının yüzde 7’sinde adblock programı yüklü olduğu görülüyor. Adblock’ta rekorsa yüzde 58 ile Endonezya’nın…
Sorunumuz reklamlarla değil, güvenlik ve engellemelerle
PageFair’in 2017 Adblock araştırması reklam engelleyici kullanan tüketicilerin motivasyonlarını da gözler önüne seriyor.
➞ Kullanıcı deneyimini engelleyen reklam formatları, virüs ve malware endişeleri adblock kullanımının başlıca sebepleri arasında…
➞ Virüs tehlikesi kadınlarda erkeklere göre adblock yüklemede yüzde 38 daha önemli bir sebep.
➞ Reklamların kullanıcı deneyimini engellemesi erkeklerde kadınlara göre adblock yüklemede yüzde 14 daha önemli bir sebep.
Adblock yüklü cihazlar
PageFair’in araştırması özellikle Kuzey Amerika ve Avrupa’da yapılan regülasyonlarla artış gösteren mobil adblock kullanımı 2018’de tabana yayılacağını gösteriyor.
➞ Mobil adblock kullanımının yüzde 94 Asya- Pasifik bölgesinde yoğunlaşırken desktop adblock kullanımının yüzde 68’i Kuzey Amerika ve Avrupa kıtalarında yer alıyor.
➞ Hindistan’da akıllı telefonların yüzde 59’unda adblock yüklü