Mondelēz International Türkiye 2017’yi yüzde 19’luk büyümeyle kapattı
Mondelēz International Türkiye, 2017 yılı büyüme rakamlarını açıklayarak 2018 hedef ve yatırımları hakkında bilgi verdi. Değerlendirme toplantısında konuşan Mondelēz International Türkiye Genel Müdürü İhsan Karagöz, geçtiğimiz yıla göre yüzde 19’luk bir büyüme kaydettiklerini belirterek 2017 yılında 720 Milyon TL’lik ciro elde ettiklerini söyledi.
Kent markasıyla birlikte Falım, First, Olips, Jelibon, Milka, Oreo, Toblerone gibi yerli ve uluslararası birçok markayı bünyesinde barındıran Mondelēz International Türkiye, gerçekleştirdiği değerlendirme toplantısında büyüme rakamları, yatırımlar ve sektörle ilgili bilgileri paylaştı. 2017 cirosunu 720 milyon TL olarak açıklayan şirket, sakız kategorisinde yüzde 51, şeker kategorisindeyse yüzde 25’lik pazar payına sahip olduğunu bildirdi.
2017’de yüzde 19’luk büyüme, 30 bin tonluk satış
Değerlendirme toplantısında konuşan Mondelēz International Genel Müdürü İhsan Karagöz, 2017 yılında hem iç hem de dış pazarda çift haneli sayılarla büyüdüklerini söyleyerek 2017 yılı sektör ve şirket rakamları ile ilgili bilgi verdi. “Türkiye’de sakız, şeker, çikolata ve bisküvi kategorilerinin toplam büyüklüğü 8 milyar TL. Türkiye’de bir önceki yıla göre yüzde 9 büyüme gösteren 770 milyon TL’lik bir sakız pazarı var. Yine 513 milyon TL’lik şeker pazarı da yüzde 12 oranında bir büyüme gösterdi. 3.2 milyar TL’lik çikolata pazarında yüzde 14 ve 3,5 milyar TL’lik bisküvi pazarındaysa yüzde 15’lik bir büyüme söz konusu. Biz Mondelēz International Türkiye olarak geçtiğimiz yıla oranla tüm bu kategorilerde yüzde 19 büyüdük. Kategori bazında bakacak olursak da pazar lideri olduğumuz sakız ve şekerde yüzde 6, bisküvideyse yüzde 20 oranında büyüme gösterdik. Ve toplam kategorilerde de yaklaşık 30 bin tonluk bir satış gerçekleştirdik.” diyen Karagöz bu başarılarında Mondelēz dünyası içindeki en büyük üretim tesisine sahip olmalarının da büyük etkisi olduğunun altını çizdi.