Sosyal medyanın “dijital sihirbazı”: Zach King
Muhtemelen onu duymuş, en azından bir videosunu izlemişsinizdir. Çizgi Japon balıklarını canlı akvaryum balığına, dondurmayı şişme yatağa, vişneli pastayı bombaya dönüştürüyor… Kimden mi söz ediyoruz? Tabii ki 21 milyonu aşan takipçisiyle dünyanın en etkili influencer’ları arasında gösterilen Zach King’den… Daha önce THY’nin global uçuş güvenliği videosunu da çeken sosyal medyanın “dijital sihirbazı” Zach King artık Dockers’ın marka yüzü… Bu yeni iş birliği kapsamında bir araya geldiğimiz King ile “influencer marketing”in inceliklerini konuştuk…
Çektiğiniz videolara sihir katarak sosyal medyada şöhreti yakaladınız. Öncelikle çıkış hikayenizden biraz bahseder misiniz?
7 yaşından beri sürekli olarak film yapımcılığıyla ilgilendim. Bu benim için adeta bir aşk. Ortaokuldayken para biriktirip kız kardeşimle birlikte film çekmek için bir video kamera almıştım. Kaliforniya’da film yapımcılığı üzerine eğitim veren bir okula başvurdum ancak kabul edilmedim. Bu noktada derslere vakit harcamak yerine, 2008’de kendi YouTube kanalımı açtım ve burada film yapımıyla ilgili videolar paylaşmaya başladım. Kısa sürede küçük bir kitleye ulaştım ve onlar beni bazı kısa filmlerimi kanala yüklemem için cesaretlendirdiler. İlk viral videolarımdan biri “Jedi Kittens”dı ve benim viral video tutkum da onunla birlikte başladı. Tekrar tekrar denemek ve başarımı katlamak zorundaydım. Zaman zaman tökezleyerek de olsa yıllar içinde bir izleyici kitlesi oluşturmayı başardım ve bu beni bugün olduğum yere getirdi.
21 milyonluk Instagram takipçisiyle sosyal medyada oldukça büyük bir hayran kitlesine sahipsiniz. Böylesi geniş bir takipçi kilesine erişmenin sırrı nedir?
Videolarımızın başarılı olmasının nedenlerinden biri işlediğimiz temaların pek çok kültürde bir karşılığı olması. Videolarım herkesin bağ kurabileceği, tutkular, korkular, icatlar etrafında dönüyor ve tüm bunların içinde herkesin ilgisini çeken “sihir” unsurları var. Fakat videolarımın çerçevesini her zaman insanların kendilerinden bir şey bulabilecekleri o asıl tema belirliyor. Sihir hiçbir zaman videonun yıldızı ya da asıl teması değil. Başarının sırrı bu diye düşünüyorum….
Röportajın devamı Marketing Türkiye Nisan sayısında…