Sosyal medyanın en iyileri burada!
Türkiye’deki tüm marka ve ajansların sosyal medya performanslarını objektif verilerle ölçen ilk ve tek yarışma Social Media Awards Turkey 2018 için geri sayım başladı. Deloitte Türkiye’nin uzmanlığıyla sürece dahil olduğu, Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle düzenlenen ve Doğan TV’nin iletişim ortaklığında gerçekleşen yarışmada ödüller 26 Nisan’da Raffles İstanbul’da gerçekleşecek törenle sahiplerini bulacak.
Markaların sosyal medya performanslarını istatistiksel kriterlere dayandırarak titizlikle değerlendiren Türkiye’deki ilk ve tek yarışma Social Media Awards Turkey 2018’e sayılı günler kaldı… Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle gerçekleşen yarışmada bu yıl Jüri Başkanlığını Reklamcılar Derneği Başkanı Nil Bağcıoğlu üstlenecek. Sektörün birbirinden önemli isimlerinden oluşan jüri üyeleri, 1 Nisan 2017-12 Mart 2018 tarihleri arasında dijital ortamda yayınlanan en başarılı çalışmaları ödüllendirecek. Markalar ve ajanslar sene boyunca sosyal medyaya verdikleri emeklerin karşılığını 26 Nisan gecesi Raffles İstanbul’da düzenlenecek görkemli bir törenle alacak.
Objektif verilere dayalı ilk sosyal medya yarışması
Reklamverenlerin ve ajansların yıl boyunca sosyal medyada imza attıkları başarılı işlerin değerlendirileceği yarışmada ödüller, BoomSonar’ın objektif sosyal medya verileri ve jüri değerlendirmesi sonucunda sahiplerini bulacak. Sosyal medyaya emek veren kurum ve ajanslar için teşvik edici olmayı amaçlayan Social Media Awards Turkey 2018, kampanya ve içerik üretimindeki kaliteyi her yıl daha da yukarı çıkarmayı amaçlıyor. Social Media Awards Turkey 2018, yaptıkları proje ve çalışmalarla sosyal medyada ilham kaynağı olan kişi ve kurumları ödüllendirecek.
Deloitte Türkiye, uzmanlığıyla katkıda bulunuyor
Deloitte Türkiye, sosyal medya sektörünün liderlerinin bir araya geldiği, BoomSonar ve Marketing Türkiye tarafından gerçekleştirilen Türkiye’nin en büyük sosyal medya ödülleri değerlendirme sürecine uzmanlığıyla dahil oldu… Türk pazarlama sektöründe bağımsız bir şirket tarafından destek verilen ilk yarışma olan Social Media Awards Turkey, Deloitte Türkiye’nin desteğiyle verilere dayanan şeffaf yapısını daha da güçlü bir yapıya kavuşturdu.
Duyarlı ve hakkaniyetli bir jüri olacak
Nil Bağcıoğlu – Reklamcılar Derneği Başkanı ve Social Media Awards Turkey 2018 Jüri Başkanı
➞ Sosyal medya işleri Türkiye’de yıllardır yapılan pek çok yarışmanın içinde birer kategori olarak değerlendiriyordu. Sosyal medyanın pazarlama için bu kadar önemli bir kanal haline gelmesi onun ayrı, odaklı bir yarışmayı hak ettiğinin önemli bir göstergesi. Bu sebeple de iki yıldır Social Media Awards Turkey’in yapılması bu kanaldaki yaratıcılığı ve etkinliği desteklemek açısından büyük önem taşıyor.
➞ Hakkaniyetli jürilik diye bir durum var. Sonuçların kendilerine şu ya da bu şekilde etki edeceğini düşünerek yapılan değerlendirmeler adil değildir, bu değerlendirmeler de jüri başkanı tarafından fark edilebilir. Ben bu durumların olmaması için gerektiğinde özel uyarılar yaparak sonuçların adil olmasına çalışacağım.
➞ Dijital ajansların performanslarının yaratıcılık ve etkinlik eksenlerinden değerlendirilebildiği tek yarışma olması sebebiyle sektörün kalitesinin artmasına önemli etkisi olacağına inanıyorum.
Sosyal medyadaki en başarılı çalışma ve stratejileri değerlendiren Social Media Awards Turkey’de 2018 yılından itibaren Deloitte’un katma değer sağlayacağı alanlar şöyle sıralanıyor:
➞ Social Media Awards Turkey organizasyonu ve kurgusuna görüş, öneri ve katkı sağlamak
➞ Tüm ödüllendirme mekanizmasının ve değerlendirme süreçlerinin, şeffaf ve hesap verilebilir bir şekilde gerçekleşmesi amacına uygun olarak gerekli kontrol ve değerlendirmeleri yapmak ve iyileştirme önerilerini geliştirmek
➞ Sosyal medyadaki en başarılı kampanya ve projeleri değerlendiren Jüri Ödülleri’nde jüri üyesi olarak yer almak
➞ Jüri Ödülleri’nin değerlendirme süre cinde Jüri Başkanı’na danışmanlık yapmak ve bu süreçte gözlemci görevi yapmak
➞ SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri için hazırlanan SocialBrands Sosyal Medya Marka Endeksi’ne ilişkin veri toplama, algoritmalar ve veri analiz sistematiğini bağımsız bir danışmanlık kuruluşu olarak değerlendirmek
➞ SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri için tüm sektörlerden markaların yıl boyunca sosyal medya performans sonuçlarının oluşturulması aşamasında tüm sürecin içinde yer alarak sürecin güvenirliğini pekiştirmek
Üç temel bölümden oluşuyor
Social Media Awards Turkey 2018, Jüri Ödülleri, SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri ve Grand Prix olmak üzere üç temel bölümden oluşuyor. Toplam 22 kategoride gerçekleşecek başvuruları kapsamlı kriterlerle değerlendiren Jüri Ödülleri, markaların sosyal medya ve dijital dünyada gerçekleştirdiği kampanya, proje ve stratejileri inceleyerek en başarılı marka ve ajansları ödüllendiriyor. Başvuruları incelerken BoomSonar’ın sağladığı performans verilerini de kullanacak olan jüri, tüm kategorilerde en başarılı üç çalışmayı ödüllendirecek.
En başarılı markalar ödüllendirilecek
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri 50 farklı sektörde toplam 24 binden fazla sosyal medya hesabının bir yıllık performansını ölçümleyerek, en başarılı markaları ödüllendiriyor. Tamamen veriye dayanan performans ölçümlemeleriyle belirlenen ödüller, BoomSonar’ın sosyal medya marka ölçümleme ve puanlama sistemi SocialBrands sıralamalarına dayanıyor. SocialBrands’in aralarında toplam etkileşim sayısı, hayran sayısı, hayran artışı, performans istikrarı, etkileşimlerin iletilere göre dağılımı, etkileşim oranları, farklı ileti türlerinin kullanım oranları, sektörel performans, hashtag ve mention kullanımı ve sayfa bilgileri gibi toplamda otuzdan fazla kriter içeren benzersiz algoritmasıyla hazırlanan sıralama, tamamen veriye dayalı ve istatistiksel bir ölçümleme sunuyor.
Social Media Awards Turkey 2018’de büyük ödül olan Grand Prix’de ise markaların yıl boyunca performansı iki farklı şekilde değerlendirilecek. BoomSonar’ın sağladığı objektif sosyal medya verileri ve jürinin tarafsız değerlendirmesi ışığında belirlenecek en başarılı marka Social Media Awards Turkey’in en prestijli ödülü olan Grand Prix’i alma hakkını kazanacak.
İşte Social Media Awards Turkey 2018’ın veri analitiği ödülleri kategorisinde sektör bazında ilk 3’te yer alan markaları:
(Liste alfabetik olarak sıralanmıştır. Minimum 50 puana sahip markalar ilk 3’te yer almaktadır.)
AVM: ANKAmall ● Mavibahçe Alışveriş ve Yaşam Merkezi ● TerraCity
Sadakat Kartları: HopiApp
Mağazalar: D&R ● Gratis ● Watsons Türkiye
Zincir Marketler: A101İletisim ● CarrefourSA ● Migros Türkiye
Online Alışveriş: GittiGidiyor ● Trendyol ● Yemeksepeti.com
Teknoloji Marketleri: MediaMarkt Türkiye ● Teknosa
Ev Geliştirme: IKEA ● Koçtaş ● TEKZEN
Ev, Yaşam ve Küçük Ev Aletleri: English Home ● Madame Coco ● Paşabahçe
Mobilya: Enza Home ● Kelebek Mobilya ● Yataş
Özel İlk Orta Eğitim Kurumları: Bilfen Eğitim Kurumları ● Doğa Koleji ● Mektebim
Üniversiteler: Anadolu Üniversitesi ● Boğaziçi Üniversitesi ● Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Yeme-İçme: Bayramefendi Osmanlı Kahvecisi ● Kahve Dünyası ● Starbucks Türkiye
Akaryakıt: Lukoil Türkiye ● Opet
Enerji: İGDAŞ Kurumsal Sayfası ● SOCAR Türkiye
Bankalar: Halkbank: ● Türkiye İş Bankası ● Ziraat Bankası
Kredi Kartları: Maximiles ● Maximum ● Miles&Smiles Kredi Kartı
Online Bankacılık: CEPTETEB ● İşCep ● Enpara.com
Mücevherat ve Aksesuar: Altınbaş ● Atasay ● Zen Pırlanta
Hazır Giyim Markaları: DeFacto ● Mavi ● Penti
Bebek: bebedor ● Uni Baby
Gıda: Saray Bisküvi ● TORKU ● Yayla Bakliyat
İçecek: Coca-Cola ● DİMES Club ● Mahmood Coffee Türkiye
Kişisel Bakım: Avon ● Oriflame ● Yves Rocher Türkiye
Temizlik: Amway Türkiye ● Bingo ● Parex
Holdingler: Koç Holding A.Ş. ● Rönesans Holding ● Sabancı Holding
Kariyer: DenizBank İnsan Kaynakları ● LC Waikiki Kariyer ● TEB Kariyer
Mekan ve Etkinlikler: Akbank Sanat ● İş Sanat ● İstanbul Kültür Sanat Vakfı
Müzeler: Istanbul Modern | Istanbul Museum of Modern Art ● Pera Müzesi-Museum ● Sakıp Sabancı Müzesi
Sinemalar: Başka Sinema ● Cinemaximum
Lastik: Bridgestone Türkiye ● Lassa ● Petlas
Motosiklet: BMW Motorrad Türkiye ● Honda Motosiklet Türkiye ● Yamaha Motor
Otomotiv Üreticileri: Audi Türkiye ● BMW Türkiye ● Mercedes-Benz Türkiye
Otomotiv Yan Sanayi: İnci Akü ● Mutlu Akü ● Yiğit Akü A.Ş.
Servis ve Platformlar: Fenercell ● Selfy ● Vodafone FreeZone
Sağlık Kurumları: Acıbadem Sağlık Grubu ● EMSEY HOSPITAL ● Memorial Sağlık Grubu
Araç Kiralama: Avis Türkiye ● Budget Türkiye ● Garenta
Havalimanları: İGA İstanbul Yeni Havalimanı ● TAV Airports
Havayolları: Atlasglobal ● Pegasus Hava Yolları ● Türk Hava Yolları
Oteller: Çırağan Palace Kempinski Istanbul ● Rixos Sungate ● Titanic Hotels
Tur Şirketleri: Etstur ● Prontotour ● Setur
Telekomünikasyon: Turkcell ● Türk Telekom ● Vodafone Türkiye
Teknoloji Üreticileri: Arçelik ● Samsung ● Uğur Soğutma
Bireysel Emeklilik ve Hayat Sigortaları: Anadolu Hayat Emeklilik ● AvivaSA ● Garanti Emeklilik
Kargo Şirketleri: Aras Kargo ● MNG Kargo ● Yurtiçi Kargo
Sigortacılık: Anadolu Sigorta ● AXA Türkiye ● Sompo Japan Sigorta
Boya: Filli Boya ● Marshall Turkiye ● Polisan Home Cosmetics
Emlak: Hürriyet Emlak ● RE/MAX Türkiye ● Zingat.com
İklimlendirme: Alarko Carrier ● DAIKIN ● Vaillant Türkiye
İnşaat: Ege Yapı ● Nef ● Sinpaş
Seramik: Çanakkale Seramik ● Kale ● VitrA Türkiye
Sosyal medyanın en başarılı çalışma ve stratejilerini değerlendiren Social Media Awards Turkey 2018 ile ilgili detaylı açıklamalara www.socialmediaawardsturkey. com adresinden ulaşabilirsiniz.
Ayrıntılı Bilgi: 0(212) 211 11 12