Açıkhava reklamlarının en etkili olduğu il Ankara!
Anadolu’nun Mecra Gücü araştırmasının ilk durağı Ankara! Araştırma sonuçlarına göre Ankara’da en çok tüketilen mecralar sırasıyla İnternet, Ulusal TV ve Açıkhava oldu. Ankaralıların satın alma kararlarında reklam kampanyalarının etkili olduğu görülüyor ve açıkhava reklamlarına özellikle alışverişe giderken daha çok dikkat ettikleri sonucu ortaya çıkıyor.
Ströer Kentvizyon’un Akademetre ile birlikte yürüttüğü Anadolu’nun Medya Gücü araştırmasının 2. faz çalışmasında, iller bazında hedef kitle ve medya tüketim alışkanlıkları incelendi. Ankara, İzmir, Bursa, Samsun, Trabzon, Gaziantep,Tekirdağ, Kocaeli, Erzurum, Çankırı olmak üzere 10 ilde gerçekleştirilen 3 bin 840 görüşme ile elde edilen verilerin sonuçları bu illerde yaşayanların medyaya bakış açısını gözler önüne seriyor.
Çıkan sonuçlar gösteriyor ki her ilin medya tüketim alışkanlıkları ve marka-reklam algısı zaman zaman farklılık gösterebiliyor. Ankaralılar haftanın 6 günü dışarıda ve mobil olarak geçirilen süre ortalama 3,6 saat! Araştırma sonuçları Ankaralıların iş ve alışveriş amacıyla haftanın 5-6 günü dışarıda olduğu gösteriyor. Dışarıda geçirilen zamanda bir yerden bir yere giderken yüzde 70 oranında araç kullanımı görülüyor ve yoğunlukla toplu taşıma araçları tercih ediliyor.
Taşıt kullanılarak dışarıda geçirilen süre ortalama 42 dakika. Yaya olarak dışarıda geçirilen sürenin hafta içi ve hafta sonunda farklılaşmadığı ve 60 dk kadar olduğu görülüyor.
Ankaralılar reklam kampanyalarına duyarlı!
Ankara’da her 10 kişiden 9’u mecralarda yer alan reklam kampanyalarının satın alma davranışlarını olumlu etkilediğini belirtiyorlar. (Ortalama yüzde 92,3)
Reklam Mecralarının Satın Alma Davranışında Etkisi (PDT toplamı)
Açıkhava reklamları araştırmaya teşvik ediyor, merak uyandırıyor!
Ankaralılar Açıkhavadaki reklam kampanyalarında gördükleri markaları kendilerine daha yakın buluyorlar, ürün/marka ile ilgili araştırmaya teşvik ettiğini belirtiyorlar. Ankaralılar, Açıkhavada reklamını gördüğü ürüne daha kolay ulaşabileceğini düşünüyor ve Açıkhava reklamlarının dikkatini çektiğini, merak uyandırdığını söylüyor. Açıkhava reklam kampanyalarına ait değerler Ankara’da Türkiye ortalamasına göre oldukça yüksek. Ankara Açıkhava reklam kampanyalarından en etkin sonucun alınabileceği Anadolu illerinden biri. (Türkiye PDT yüzde 66,5 – Ankara PDT yüzde 94,1)
Açıkhava reklamlarının Ankaralı tüketiciler üzerinde daha fazla etkili olduğu görülüyor. Sokaktaki reklamlara dikkat ediyorlar, gördükleri reklamlar rahatsız etmiyor, alışverişe giderken bu reklamlar daha fazla ilgilerini çekiyor ve hatta market alışverişine
giderken Açıkhava mecrasında yer alan indirim kampanyalarına daha fazla dikkat ediyorlar.
Ankaralılar ayrıca yüzde 83,1 ile bir Açıkhava reklamında en fazla fiyat içerikli iletişimlere bakıyorlar.
Ankaralılar haber almak, bilgi edinmek, eğlenmek, boş vakitlerinizi değerlendirmek üzere İnternet’i takip ediyor.
Genel olarak düşündüğünüzde haber almak, bilgi edinmek, eğlenmek, boş vakitlerinizi değerlendirmek üzere düzenli olarak hangi mecraları takip edersiniz? sorusuna en fazla verilen cevap yüzde 70,8 ile İnternet&Mobil Medya oldu. İnternet’in ardından Ulusal Televizyon ve Yerel Televizyon kanallarının en fazla takip edilen mecralar olduğu görülüyor. Basılı Ulusal Gazete, Basılı Yerel Gazete, Ulusal Radyo, ve Yerel Radyo ise takip edilen ana mecralar arasında yer almıyor. Mecra tüketimlerinde Ulusal TV’ye ayrılan sürenin İnternet’e ayrılan süreden daha düşük olması ise dikkat çekici bir sonuç olarak ortaya çıkıyor.
Ankaralılar için marka bilinirliği ve sektörel eğilimler…
Ankaralılar, market kategorisinde en fazla yerel reklamveren bilinirliğine* sahip. Hemen ardından yüksek mağaza sayısı olan indirim marketleri geliyor. En sık gıda ve ev temizlik ürünleri alışverişi yapıyorlar.
*Marka bazında bilinirlik sonuçları sektörel paydaş toplantılarında detaylandırılacak.
Ankara’da her 10 kişiden 6’sı fast food tüketiyor ve bu kişilerin yüzde 51’i ise 21 TL üzeri harcama yapıyor. Her 10 kişiden 2’si ise haftada en az 1 kez fast food tüketiyor. Her 10 kişiden 9’u gıda/mutfak alışverişlerinde ürünün ucuz olmasına göre birkaç noktadan alışveriş yapmayı tercih ediyor, promosyon ve indirim kampanyalarını yakından takip ediyor, alışverişlerinde market broşür ve kataloglarını inceliyor ve fiyat karşılaştırması yapıyor.Her 10 kişiden 5’i kredi kartı kullanıyor ve ortalama 1 adet kredi kartına sahipler. Finansal tasarruf ise Ankaralılar için öncelikli bir konu değil. Sadece 10 kişiden 1’i son 1 yıl içinde finansal tasarruf yapmış olduğunu söylüyor. Banka mevduat hesabı kullanımı ve nakit biriktirme en fazla tercih edilen finansal tasarruf yöntemleri arasında.
Araştırmanın diğer illerle ilgili sonuçlarını karşılaştırmalar ve farklılaşan noktalar ile ilerleyen dönemde sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz.