Sırma Su Fransızlara satıldı
Fransız Danone Türkiye’nin önde gelen su ve gazlı içecek markalarından Sırma Su’yun yüzde 50.1 hissesini satın aldı. Danone, Türkiye şişe su piyasasının önde gelen oyuncularından biri olan Sırma ile ortaklık anlaşması imzaladığını ve bu sayede Türkiye su piyasasında gücünü artıracağını bildirdi. Şirketten yapılan açıklamada Türkiye’nin dünyada hacim bazında 11. Sırada bulunan şişe su piyasasının 2012 yılında değer bazında yüzde 20 büyüdüğü kaydedildi. Sırma’nın 100 milyon euro civarında satış ile pazarın en hızlı büyüyen markalarından biri olduğu kaydedildi. Danone açıklamasında göre kuruluş Sırma’da yüzde 50.1 pay alacak. Açıklamada satın alma için ödenecek bedele yer verilmezken işlemin gereken onayların alınmasının ardından yıl sonundan önce tamamlanması öngörülüyor. Danone halihazırda Türkiye su piyasasında Hayat markasıyla varlık gösteriyor. Danone Su birimi Başkan Yardımcısı Francisco Camacho, “Türkiye bizim birimimiz açısından stratejik ülkeler arasında bulunuyor” dedi. Satın almanın tamamlanması için Rekabet Kurulu’nun onayı gerekiyor. Danone, satın almanın 2013 sonundan önce tamamlanmasını bekliyor.