MAC Cosmetics’in “Ramazan Açılımı” dalga konusu oldu
Dünyaca ünlü kozmetik firması MAC Cosmetics’in Orta Doğu şubesinin Ramazan ayına özel gerçekleştirdiği “Sahur İçin Hazırlan” kampanyası eleştirilerin de merkezine oturdu. İnsanların gecenin bir yarısında yemek yemek için makyaj yapmasının anlamsızlığına dikkat çeken kullanıcılar MAC’ın açılımını sosyal medyada topa tuttu.
MAC Cosmetics Orta Doğu geçtiğimiz günlerde “Sahur için Hazırlan” kampanyası için bir makyaj sanatçısının yemek yemeden önce sürme, allık ve maskara kullanmasını içeren bir video içerik yayınladı.
MAC’in gönderileri kısa sürede Arap toplumunda viral oldu. Zira şirket sahuru Müslüman kadınların dış görünüşlerine daha çok özen gösterdiği iftar ile karıştırdı.
https://www.instagram.com/p/BjK3kXtAgCB/
Um. I love inclusion & I love @MACcosmetics, but who's putting on a full face of makeup – or any makeup at all – for a pre-dawn meal?? #Ramadan #Suhoor https://t.co/1l5uqDzsKD HT @Meha pic.twitter.com/LsMah6jZTh
— Malika Bilal (@mmbilal) May 25, 2018
Twitter’da bazı kullanıcılar Müslümanların düşünülmesini olumlu bulsa da MAC Cosmetics için “kaçan bir fırsat” olarak değerlendirdi. Bazılarıysa sabaha karşı yakalanan bir teröristin görüntüsünü kullanıp “İşte gerçek sahur böyle olur” diye yanıt verdi.
@MACcosmetics y’all wildin. This is the real Suhoor look. #realsuhoorlook pic.twitter.com/p0dwW1tp0k
— MAQ (@thelifeofmoiz) May 26, 2018
Ancak bazı kullanıcılar tartışmayı bir başka boyuta taşıyarak özellikle Arap ülkelerine sahurların ciddi anlamda birer ‘event’ olarak sayıldığını, dolayısıyla kampanyanın temelde mantıklı olduğunu savundu.
“İyi güldüm fakat şunu söylemeliyim ki Müslüman ülkelerde sahur buluşmaları düzenlenir ve gerçekten insanlar birbirlerini sahura davet eder! Burada Batı’dan inanması güç olsa da…”
“Orta Doğu’da biz çoğunlukla sahurda akrabalarımızı ya da arkadaşlarımızı ziyaret ederiz. Bunlar gayet normal sahur etkinlikleridir. Niye bu kadar kızdılar anlamıyorum…”