Dijital pazarlamacılar için Dünya Kupası’nı fırsata çevirmenin yolları
Tüm dünyanın gözünü çevirdiği Rusya’daki turnuva boyunca yerel markalar ile yayıncılar için ikinci ekran yüksek etkileşim ve doğrudan satış fırsatı sunuyor.
Futbol severlerin gözü Rusya’da düzenlenecek Dünya Kupası’na çevrilmişken, dijital pazarlama dünyası bu ilgiyi fırsata dönüştürmeye çalışıyor. Bu dev organizasyon boyunca yakalanacak yüksek erişim ve anlamlı etkileşim ile yayıncılar gelirlerini, markalar da doğrudan satışlarını artırabilirler.
Dünya Kupası boyunca tüm markaların oyuna dahil olmaya çalıştığına dikkat çeken FreakOut Türkiye Ülke Müdürü Okay Tuğ, “Bu noktada hedef kitlesini ve tüketim alışkanlıklarını bilen markalar öne geçecek. Doğal reklamlar da etkileşimin artırılması daha fazla duygusal bağ kurulmasını sağlayacak. Bu Dünya Kupası’nı takip edecek dünya çapındaki kitlenin dörtte biri dijital kanalları kullanarak etkinliği takip edecek. Doğru içerikle, doğru mecralarda yer alabilenler ise etkileşimi artırabilecek” dedi.
Markaların anlık olayları çok iyi takip etmesi ve hızla aksiyon alması gerektiğini dile getiren Tuğ, maçlar öncesi, devre arası ve sonrasının dijital etkileşim için en uygun zamanlar olduğunu belirtti. Örneğin, 2014’te gerçekleşen Dünya Kupasında Luis Suarez’in Giorgio Chiellini’yi ısırdığı an sosyal medyada en fazla konuşulan konulardan biri olurken, Almanya’nın Brezilya karşısında aldığı 7-1’lik skor da 35 milyonu aşan tweet ile bir spor müsabakasında en fazla tweet atılan maç olmuştu.
Turnuva boyunca “ikinci ekran” kullanımı artacak
Dünya çapındaki futbol severlerin 4’te 3’ü maçları çoğunlukla evlerindeki TV’lerinden takip edecek. Bununla birlikte anlık olarak tüm gelişmelerin takip edilmesi, turnuva hakkında bilgilere ulaşılması için akıllı telefonlar devreye girecek. Takımların ilk 11’leri, sakatlıklar ve diğer gelişmeler anlık olarak takip edilmesi, futbol severlerin bir ay boyunca ikinci ekran kullanımını artırması ve etkileşime açık olması anlamına geliyor.
Doğal reklamlar ile tüketicilerin anlık harcamalarını adreslemek ve onlara ulaşmak mümkün. Maç öncesi ve sırasında kullanıcılar çoğunlukla içecek, atıştırmalıklar, pizza ve diğer paket servisleri kullanıyorlar. Turnuvanın resmi sponsorları ya da diğer markalar futbola ilgisi bulunan kitleyi heyecanlandıracak yaratıcı ya da bilgilendirici içeriklerle ilgilerini çekebilir.