Yurt dışı iş birlikleri ve sağladığı eğitimlerle sektöre üst düzey çalışanlar kazandıran ve birçok ödüle layık görülen Yapı Kredi Bankacılık Akademisi (YKBA) 10’uncu yaşını geride bıraktı. Günden güne değişen İK politikalarını, dijitalleşmenin İK süreçlerine etkilerini ve elbette YKBA’nın geçirdiği değişimi ve sektöre kazandıklarını Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Gökmen Uçar’dan dinledik.
Söyleşi: Eylem Arslan
YKBA’nın 10. yılını kutlamak bir onur
✓ Yapı Kredi’nin sürdürülebilir başarısını sağlayan unsurların başında insana verdiği değer geliyor. Bu anlayış doğrultusunda Yapı Kredili çalışma arkadaşlarımızın hem kişisel hem de kariyer gelişimlerini desteklemek ve sektörün en nitelikli insan kaynağını yetiştirmek amacıyla kurulan Yapı Kredi Bankacılık Akademisi’nin (YKBA) bugün 10’uncu yılını kutlamak bizler için büyük bir onur.
✓ YKB Akademisi olarak çalışmalarımızı bankacılık, kişisel gelişim, liderlik ve sosyal sorumluluk olmak üzere dört ana odak alanında sürdürüyor, çalışmalarımızı Çayırova’da 9 bin metrekare alana kurulu, teknolojik altyapısı en üst seviyede olan bir yerleşkede yürütüyoruz.
✓ Finans sektörüne nitelikli insan kaynağı yetiştirmenin yanı sıra kişisel yetkinlikleri de artırmayı hedefliyoruz. Liderlik ve toplumsal duyarlılığı da odak noktamıza alarak esasen her anlamda kendini geliştirebilen kişiler yetiştirmeye çalışıyoruz.
YKBA 10 yılda 189 bin 774 kişiye eğitim verdi
✓ Günde bin 500 kişiye eğitim verme kapasitesine sahip YKBA faaliyetlerini dijitalleştiriyor. Sınıf içi, e-öğrenme, işbaşı ve sosyal öğrenmeyi hibrit/karma bir model olarak ele alarak eğitimlerimizi yeniden şekillendirdik. E-eğitim, mobil eğitimler, senkron sanal sınıf uygulamalarıyla Türkiye’nin dört bir yanındaki Yapı Kredililere ulaşmayı başardık.
✓ Geride kalan 10 yıl boyunca Avrupa’nın önde gelen kuruluşlarından IMD ve Insead’in yanı sıra Türkiye’deki önemli üniversitelerle iş birlikleri kurduk. YKBA’da sunduğumuz 9 milyon saatin üzerinde eğitimlerle 10 yılda 189 bin 774 arkadaşımıza ulaştık, 127 kişisel gelişim atölye çalışması, 205 akademi semineri gerçekleştirdik. Harvard Business School ve Koç Üniversitesi gibi üniversitelerle de birlikte çalışıyoruz.
Ödüllerimiz YKBA’nın başarısının en değerli göstergeleri
✓ Düzenlediğimiz Akademi Zirveleri’yle sektöre de vizyon kattık. Sekiz senedir müşterilerimizi yöneticilerimizle buluşturduğumuz bu zirvelerle dünyanın en saygın ekonomistlerini ve düşünürlerini Türkiye’deki iş çevreleriyle, müşterilerimizle ve çalışma arkadaşlarımızla buluşturuyoruz. Bugüne kadar Akademi Zirvesi’nde Stéphane Garelli, Hans Rosling ve Gary Hammel gibi birçok önemli ismi ağırladık.
✓ Çalışma arkadaşlarımızı hem kariyer hem de kişisel anlamda 7/24 destekleyecek şekilde süreçlerimizi gözden geçiriyoruz. Öğreten ve sürekli öğrenen YKBA olarak tüm bu çalışmalar neticesinde uluslararası arenada bugüne kadar çok önemli ödüllerin sahibi olduk. Tüm bu ödüller esasen YKBA’nın başarısının en değerli göstergeleri.
✓ Yakın zamanda çalışma arkadaşlarımızın eğitim ve gelişim yolculuklarını iyileştirmenin yanında yeteneklerini geliştirmeleri ve takımlarıyla etkileşime girebilmeleri için yeni bir Öğrenme Yönetim Sistemi kullanmaya hazırlanıyoruz. Bu sistemle çalışma arkadaşlarımızın kişisel deneyim ve ilgi alanlarına uygun eğitimler önererek kişiselleştirilmiş bir öğrenme deneyimi yaşatacağız.
Çalışan deneyimini geliştirme projeleri giderek önem kazanıyor
✓ Değişen kuşakların iş yaşamından beklentilerine ve tercihlerine baktığımızda, “çalışan deneyimini geliştirme projeleri” gitgide daha çok önem kazanıyor. Bir kişinin kurumla ilk temas ettiği andan itibaren, işe giriş süreçleri, kariyer gelişim, performans yönetimi, eğitim gibi imkanları sunmak artık hijyen faktör konumuna geldi.
✓ Kurumun çalışana hangi alanlarda, nasıl temas ettiği, iş ve iş dışı alanlarda hayatına nasıl dokunduğu daha çok önem kazanmaya başladı. Bu da bizi “işveren markası” alanına götürüyor. Bu alanda yoğun çalışmalarımız bulunuyor. Bu yıl hem içeride çalışma arkadaşlarımıza hem de dışarıda öğrencilere / adaylara yönelik hayata geçirmeye başladığımız çalışmalarımız var.
Değişime adapte olan “atak ” şirketler öne geçecek
✓ Stabil bir yapıdan uzaklaşıp değişime çok çabuk adapte olan atak şirketler öne geçecek. Bu hızlı, atak işleyişin şirket geneline yayılması için İK vizyonunu, misyonunu ve sorumluluklarını yeniden gözden geçirmesi gerekiyor. Tüm bu çalışmaların 5-10 yıllık dönemde insan kaynaklarının dış algısının reaktif bir birimden değer yaratan proaktif bir birime dönüşeceğinin kanıtı olduğunu söyleyebiliriz.
✓ Teknolojideki değişikliklerin hız kazanmaya başlaması, kuşakların değişen tercih ve beklentileri bizi uzun zaman önce bu konuya odaklanmaya yöneltti. Özellikle, 2000’in başlarından itibaren, kullanıcıların internette etkileşim kurmaya başladığı web 2.0 teknolojisinin yaygınlaşmasıyla bu yaklaşımı İK uygulamalarına nasıl entegre edebileceğimizi düşünmeye başladık.
✓ Çalışmalarımız daha çok çalışanların özlük talepleri, performans sistemi gibi en çok ihtiyaç duyduğu alanlardaki insan kaynakları hizmetlerine self-servis ulaşmalarına odaklanarak başladı ve çalışanların etkileşimde olacağı platformlar oluşturularak devam etti. Çalışma arkadaşlarımızın eğitimleri online olarak alacakları, diğer çalışanlarla irtibata geçebilecekleri bir yapı oluşturuldu.
✓ Yapı Kredi olarak, dijitalleşme yolunda sektördeki öncü rolümüzü İK süreçlerimizde gerek aday deneyimi, gerekse çalışan deneyimi konusunda farklı dijital uygulamalarla sürdürmeye devam edeceğiz. Çalışma arkadaşlarımızın gelişim ihtiyaçlarını dijital çözümlerle destekleyecek yeni bir alt yapıya geçmeyi hedefliyoruz.