Brandzone Mayıs ayının en dinamik markalar analizini açıkladı
Türkiye’deki markalar için fiyat/rekabet araştırma hizmetleri sunan BrandZone, Mayıs ayının “En Dinamik Markaları”nı açıkladı. BrandZone verilerine göre; mayıs ayında TV ve akıllı telefonda kategorisinde lider değişti.
Tüm basılı ve online fiyat verilerini araştırıp takip eden, en güncel pazar araştırma analizlerini sunan BrandZone, Marketing Türkiye’ye özel olarak 2018 Mayıs ayının “En Dinamik Markalar”ını analiz etti. Kampanyaları tek tek ürün, marka, kategori ve özellik bazında inceleyen BrandZone, bir kategoride en fazla kampanyası yer alan yani en dinamik markaları raporladı. Analizde; ulusal, yerel, indirim, parfümeri, teknoloji ve toptan kanalların insert (katalog) ve basılı reklamlarında bulunan kampanyalarıyla birlikte teknoloji kategorisindeki TV ve radyo reklamı kampanyaları da ele alındı.
Mayıs ayında TV ve akıllı telefonda lider değişti
Mayıs ayında TV kategorisinde toplamda bin 875 kampanya düzenlendi. Nisan ayında LG’nin en dinamik marka olduğu kategoride, mayıs ayında yüzde 28’lik kampanya yüzdesi ve 524 kampanyayla Samsung en dinamik marka oldu. Yüzde 20’lik kampanya yüzdesi ve 384 kampanyayla Philips ikinci sırada yer alırken; yüzde 19’luk kampanya yüzdesi ve 359 kampanyayla Hi-Level üçüncü sıraya yerleşti.
Mayıs ayında akıllı telefon kategorisinde toplamda 2 bin 614 kampanya düzenlendi. Nisan ayında Samsung Galaxy’nin en dinamik marka olduğu kategoride, mayıs ayında yüzde 16’lık kampanya yüzdesi ve 413 kampanyayla Huawei en dinamik marka oldu. Yüzde 14’lük kampanya yüzdesi ve 364 kampanyayla Xiaomi ikinci sırada yer alırken; yüzde 11’lik kampanya yüzdesi ve 276 kampanyayla Samsung üçüncü sırada yer aldı.
Dizüstü bilgisayarda HP zirvede
Mayıs ayında dizüstü bilgisayar kategorisinde toplamda 781 kampanya düzenlendi. Yüzde 42’lik kampanya oranı ve 238 kampanyayla HP, en dinamik marka oldu. Yüzde 24’lük kampanya yüzdesi ve 187 kampanyayla Acer ikinci sırada yer alırken; yüzde 8’lik kampanya yüzdesi ve 64 kampanyayla Asus üçüncü sıraya yerleşti.
Küçük ev aletlerinde Philips ilk sırada
Mayıs ayında küçük ev aletleri kategorisinde toplamda 2 bin 966 kampanya düzenlendi. Yüzde 26’lık kampanya oranı ve 759 kampanyayla Philips en dinamik marka oldu. Yüzde 13’lük kampanya yüzdesi ve 392 kampanyayla Groupe SEB’in Tefal markası ikinci sırada yer alırken; yüzde 9’luk kampanya yüzdesi ve 273 kampanyayla Sinbo üçüncü sıraya yerleşti.
Meyveli yoğurtta lider Sek!
BrandZone verilerine göre; meyveli yoğurt kategorisinde toplamda 204 kampanya düzenlendi. Yüzde 42’lik kampanya oranı ve 86 kampanyayla Tat Gıda’nın Sek markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 23’lük kampanya yüzdesi ve 46 kampanyayla Danone’nin Danissimo markası ikinci sırada yer alırken; yüzde 20’lik kampanya yüzdesi ve 41 kampanyayla Sütaş üçüncü sırada yer aldı.
Çayda Lipton zirvede
Toplamda bin 12 kampanyanın düzenlendiği çay kategorisinde; yüzde 34’lük kampanya yüzdesi ve 343 kampanyayla Unilever’in Lipton markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 21’lik kampanya yüzdesi ve 212 kampanyayla Doğuş ikinci sırada yer alırken; yüzde 18’lik kampanya yüzdesi ve 184 kampanyayla Çaykur üçüncü sıraya yerleşti.
Suya Erikli imzası
BrandZone verilerine göre 275 kampanyanın düzenlendiği su kategorisinde; yüzde 18’lik kampanya yüzdesi ve 50 kampanyayla Nestle Waters’ın Erikli markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 13’lük kampanya yüzdesi ve 35 kampanyayla Pınar Su’nun Pınar Yaşam Pınarım markası ikinci sırada yer alırken; yüzde 11’lik kampanya yüzdesi ve 31 kampanyayla Coca-Cola İçecek’in Damla markası, üçüncü sıraya yerleşti.
Bisküvide Ülker, kahvaltılık gevrekte Nestle!
BrandZone verilerine göre; bisküvi kategorisinde 570 kampanya düzenlendi. Yüzde 9’luk kampanya oranı ve 53 kampanyayla Ülker Halley en dinamik marka oldu. Yüzde 9’luk kampanya yüzdesi ve 50 kampanyayla Eti Burçak ikinci sırada yer alırken; yüzde 8’lik kampanya yüzdesi ve 48 kampanyayla Ülker Hanımeller üçüncü sırada yer aldı.
Kahvaltılık gevrek kategorisinde 233 kampanya düzenlendi. Yüzde 32’lik kampanya yüzdesi ve 75 kampanyayla Nestle’nin Nesfit markası, 2018 Mayıs ayının en dinamik markası oldu. Yüzde 5’lik kampanya yüzdesi ve 42 kampanyayla Nestle’nin Nesquik markası ikinci olurken; yüzde 3’lük kampanya yüzdesi ve 28 kampanyayla Eti’nin Lifalif markası üçüncü sırada yer aldı.
Gazlı içecek kategorisine Coca Cola imzası
BrandZone verilerine göre gazlı içecek kategorisinde toplamda 877 kampanya düzenlendi. Yüzde 19’luk kampanya yüzdesi ve 170 kampanyayla Coca Cola’nın Coca Cola Orijinal markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 8’lik kampanya yüzdesi ve 67 kampanyayla Erbak Uludağ İçecek’in Uludağ markası ikinci sırada; yüzde 7’lik kampanya yüzdesi ve 61 kampanyayla Coca Cola’nın Fanta markası üçüncü sırada yer aldı.
Hazır yemek, konserve ve salçada Tat zirvede
Hazır yemek, konserve ve salça kategorisinde toplamda bin 110 kampanya düzenlendi. Yüzde 17’lik kampanya yüzdesi ve 194 kampanyayla Tat, en dinamik marka oldu. Yüzde 12’lik kampanya yüzdesi ve 131 kampanyayla Tamek ikinci sırada; yüzde 7’lik kampanya yüzdesi ve 83 kampanyayla Burcu üçüncü sırada yer aldı.
Hazır çorba kategorisinde 278 kampanya düzenlendi. Yüzde 39’luk kampanya yüzdesi ve 108 kampanyayla Unilever’in Knorr markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 32’lik kampanya yüzdesi ve 88 kampanyayla Ajinomoto’nun (Örgen Gıda) Bizim Mutfak markası ikinci sırada; yüzde 21’lik kampanya yüzdesi ve 57 kampanyayla Ajinomoto’nun (Örgen Gıda) Hürrem markası üçüncü sırada yer aldı.
Tatlı kategorisine Dr.Oetker imzası
Tatlı kategorisinde bin 469 kampanya düzenlendi. Yüzde 22’lik kampanya yüzdesi ve 330 kampanyayla Dr.Oetker en dinamik marka oldu. Yüzde 9’luk kampanya yüzdesi ve 138 kampanyayla Eker ikinci sırada; yüzde 6’lık kampanya yüzdesi ve 81 kampanyayla Kenton üçüncü sırada yer aldı.
Cilt bakımında Diadermine ilk sırada
Cilt bakımı kategorisinde toplamda 507 kampanya düzenlendi. Yüzde 19’luk kampanya yüzdesi ve 94 kampanyayla Henkel’in Diadermine markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 18’lik kampanya yüzdesi ve 92 kampanyayla L’Oreal’in Garnier markası ikinci olurken; yüzde 15’lik kampanya yüzdesi ve 74 kampanyayla Beiersdorf’un Nivea markası üçüncü sırada yer aldı.
Hijyenik ped kategorisinde Orkid zirvede
Hijyenik ped kategorisinde 374 kampanya düzenlendi. Yüzde 42’lik kampanya yüzdesi ve 158 kampanyayla Procter&Gamble’nin Orkid markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 28’lik kampanya yüzdesi ve 104 kampanyayla Hayat Kimya’nın Molped markası ikinci olurken; yüzde 16’lık kampanya yüzdesi ve 58 kampanyayla Kimberly-Clark’ın Kotex markası üçüncü sırada yer aldı.