On binlerce insanın katledildiği toplama kampında reklam filmi çektiler
Avustralyalı gözlük markası Valley toplama kampında çektiği reklam filmiyle sosyal medyada büyük tepki aldı. Gelen tepkilerden dolayı özür dileyerek reklam filmlerini geri çeken marka, “Haberimiz yoktu, manzaradan etkilendik.” dedi.
Avustralyalı marka Hırvatistan’da Jasenovac toplama kampında fotoğraf ve videolar çekerek “Black Zero” adını verdikleri gözlük koleksiyonları için reklam kampanyası gerçekleştirdi. O sırada Doğu Avrupa seyahatinde olduklarını ifade eden marka direktörü Michael Crawley, oradan geçtiklerini ve çok etkilendikleri için görüntüleri koleksiyonlarının reklamı için kullandıklarını ifade etti.
O bölgenin toplama kampı olduğunu bilmediklerini söyleyen Crawley incinen herkesten özür dileriz diyerek reklamlarını sosyal medyadan kaldırdılar. Tam 80 bin insanın Nazi rejimi sırasında katledildiği bu toplama kampında ölenler için yapılan dev anıtı reklam kampanyalarında kullanan Avustralyalı marka sosyal medyada kısa sürede büyük tepki aldı.” Dev anıtın ne ifade ettiğini öğrenebilirdiniz.”, “Bir dahaki kampanyasınızı Auschwitz’de çekin.”, ” Sırpların, Yahudilerin ve diğerlerinin çektiği acıların sembolünü reklamınızda kullanmayı kesin.” şeklindeki tepkiler karşısında markadan “Sadece anıttan etkilendik başka bir niyetimiz yoktu açıklaması” geldi.
https://twitter.com/VSreca/status/1013831099087192065
kaynak: euronews