Marketing Anadolu Platformu, “Marketing Anadolu Mektep Eğitimleri” ile Anadolu girişimcilerine markalaşma yolunu açmaya devam ediyor. Marketing Türkiye ve Marketing & Management Institute (MMI) işbirliğiyle hayata geçirilen “Marketing Anadolu Mektep Eğitimleri”nin üçüncü ayağında dünya çapındaki markaları temsil eden uzmanlar Ankara’nın yerel işletmeleriyle buluştu. Ströer Kentvizyon ile Pepsi&Co Türkiye ana sponsorluğunda ve Unilever, Şekerbank, NT, Localtime desteğiyle gerçekleştirilen Marketing Anadolu Mektep Eğitimleri’nde pazarlama disiplininin tüm bileşenleri tartışıldı. Yarım gün süren etkinliğin açılış konuşmasını Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni ve MMI Türkiye Başkanı Günseli Özen Ocakoğlu yaptı. Her mektep eğitimi öncesi şehre ilişkin kalkınma ajanslarının raporlarını okuduğunu, o şehre giderek iş ve toplumsal dünyasının kanaat önderleriyle görüştüğünü söyleyen Ocakoğlu, geçtiğimiz hafta da Reklamcılar Derneği Başkanı Fatih Cebeci ve Halkla İlişkiler Derneği Başkanı Zeliha Doğan Yeşil ile sektörün sorunlarını konuştuğunu belirtti. Ocakoğlu, sözlerine “Sohbetimizin konusu Ankara’nın fırsatları ve markalaşma potansiyeli olan ürün, hizmet ve iş alanları üzerineydi. Bu toplantılar sonunda görüyorum ki, Ankara deniz turizmi hariç her alanda olgunlaşmış iş potansiyeline sahip… Ankara’da deniz yok ama en çok tekne sahibi, tekne yarışmalarının şaşmaz birincileri burada ve Ankara en çok mayo satılan şehir aynı zamanda… Yani Ankaralı yaşamayı, tatil yapmayı seviyor. Ancak İstanbul’da yaşayan birisi olarak Ankara’yı pek de tanımadığımı, şehir efsanelerine inandığımı anladım” diyerek devam etti. Ankara’nın köklü gelenekleri olan entelektüel ve buna bağlı olarak protest bir şehir olduğunun altına çizen Ocakoğlu, bunun nedeni olarak da ODTÜ ruhunu gösterirken, “Caz ve rock’ın en ünlü müzisyenleri, bestekarlar ve ressamlar Ankara’dan yetişiyor. Tiyatro, opera ve konserlerde yer bulmak mümkün değil. Şimdi bu şartlar altında Ankara’ya bozkır demek ne kadar doğru?” diyerek sözlerine devam etti. “Ankara’nın sesini daha çok çıkarması gerekiyor, başarılarını ortaya daha çok konmalı. İşte o zaman hangi alanda olursa olsun Ankara’nın bürokrasi olarak gözüken ağırlığı iş dünyasındaki başarılarına dönüşür” diyen Ocakoğlu, ardından sözü Cüneyt Devrim’e devretti.
Marka Danışmanı Cüneyt Devrim “Geleceğinizi Şekillendirin, Markalaşın” adlı bir sunum gerçekleştirdi. Devrim, markalaşmayla ilgili önemli ipuçları verirken yerel markaların dijital mecraları nasıl kullanması gerektiğine dair önerilerde bulundu. Devamında Yüzyıllık Markalar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Barış Cemiloğlu, köklü Türk markalarının dayanışma halinde oldukları takdirde çok daha güçlü olacaklarının altını çizdi. Marketing Anadolu Mektep Eğitimleri’nde markalaşma sürecinde medya planlama ve kullanımının önemini Local Time Genel Müdürü Arzu Küfündür ve Ströer Kentvizyon İç Anadolu Bölge Müdürü Ahmet Cemal Dönmez anlattı. Devamında küresel markaların yerelleşme stratejilerinden bahseden PepsiCo Türkiye Kurumsal İletişim Müdürü Didem Şinik de yerelleşmenin öneminin altını çizdi. Unilever Kurumsal İletişim Uzmanı Merve Bozkır “Büyük Oluşumların Sürdürülebilir Hedefleri” konulu sunumunda da bir iş planı olarak sürdürülebilirliğin nasıl uygulanabileceğine değindi. Anadolu sanayicisinin kurumsallaşarak markalaşma sürecini başlatan Marketing Anadolu Platformu, etkinlikte aynı zamanda içinde Türkiye’den örneklerin yer aldığı ve yazarlarının pazarlama sektörünün profesyonelleri olduğu Cep Pazarlama Dizisi’ni de okurları ile buluşturdu. Anadolu girişimciliğinin markalaşma süreciyle ileri aşamalara taşınmayı hedefleyen eğitimlerde pazarlama disiplinin tüm bileşenleri tartışılmaya devam edecek. Eğitimlerin bir sonraki durağı ise 13 Haziran’da Erzurum…