Haziran ayında teknolojide Samsung, FMCG’de Unilever zirvede!
Markalar için fiyat/rekabet araştırma hizmetleri sunan BrandZone, Haziran ayının “En Dinamik Markaları”nı analiz etti. BrandZone verilerine göre; teknoloji kategorisinde en aktif firma Samsung olurken, FMCG’de Unilever zirvede yer aldı.
Tüm basılı ve online fiyat verilerini araştırıp takip eden, en güncel pazar araştırma analizlerini sunan BrandZone, Marketing Türkiye’ye özel olarak 2018 Haziran ayının “En Dinamik Markalar”ını analiz etti. Kampanyaları tek tek ürün, marka, kategori ve özellik bazında inceleyen BrandZone, bir kategoride en fazla kampanyası yer alan yani en dinamik markaları açıkladı. Analizde; ulusal, yerel, indirim, parfümeri, teknoloji ve toptan kanalların insert (katalog) ve basılı reklamlarında bulunan kampanyalarıyla birlikte teknoloji kategorisindeki TV ve radyo reklamı kampanyaları da ele alındı.
Bayramlık çikolataya Ülker damga vurdu
Haziran ayında çikolata bar kaplama&gofret kategorisinde toplamda 945 kampanya düzenlendi. Yüzde 6’lık kampanya yüzdesi ve 56 kampanyayla Ülker’in Ülker 9 Kat Tat markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 6’lık kampanya yüzdesi ve 52 kampanyayla Eti’nin Hoşbeş markası ikinci sırada yer alırken; yüzde 5’lik kampanya yüzdesi ve 49 kampanyayla Milango üçüncü sıraya yerleşti.
Haziran ayında bayramlık çikolata kategorisinde toplamda 614 kampanya düzenlendi. Yüzde 14’lük kampanya yüzdesi ve 89 kampanyayla Ülker’in Ülker Buklet markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 13’lük kampanya yüzdesi ve 81 kampanyayla Ülker’in Ülker Ece markası ikinci sırada yer alırken; yüzde 11’lik kampanya yüzdesi ve 68 kampanyayla Nestle’nin Nestle Çikolata markası üçüncü sıraya yerleşti.
Haziran ayında tablet çikolata kategorisinde toplamda 201 kampanya düzenlendi. Yüzde 21’lik kampanya yüzdesi ve 43 kampanyayla Nestle’nin Nestle Tablet markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 20’lik kampanya yüzdesi ve 41 kampanyayla Nestle’nin Nestle 1927 markası ikinci sırada yer alırken; yüzde 18’lik kampanya yüzdesi ve 36 kampanyayla Ülker’in Ülker Çikolata markası üçüncü sıraya yerleşti.
Sütte SEK zirvede!
Haziran ayında süt kategorisinde toplamda 511 kampanya düzenlendi. Yüzde 20’lik kampanya yüzdesi ve 100 kampanyayla Tat Gıda’nın SEK markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 18’lik kampanya yüzdesi ve 91 kampanyayla Pınar Süt’ün Pınar markası ikinci sırada yer alırken; yüzde 14’lük kampanya yüzdesi ve 71 kampanyayla Lactalis’in İçim Süt markası üçüncü sıraya yerleşti.
Cipse Lay’s damga vurdu
Haziran ayında cips kategorisinde toplamda 336 kampanya düzenlendi. Yüzde 23’lük kampanya yüzdesi ve 76 kampanyayla PepsiCo’nun Lay’s markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 20’lik kampanya yüzdesi ve 67 kampanyayla Kellogg’s’un (Düzey) Pringles markası ikinci sırada yer alırken; yüzde 16’lık kampanya yüzdesi ve 53 kampanyayla PepsiCo’nun Ruffles markası üçüncü sıraya yerleşti.
Dizüstü bilgisayarda Lenovo ilk sırada yer aldı
Haziran ayında akıllı telefon kategorisinde toplamda bin 171 kampanya düzenlendi. Yüzde 22’lik kampanya yüzdesi ve 256 kampanyayla Huawei en dinamik marka oldu. Yüzde 19’luk kampanya yüzdesi ve 228 kampanyayla Samsung’un Samsung Galaxy markası ikinci sırada yer alırken; yüzde 15’lik kampanya yüzdesi ve 174 kampanyayla HMD Global’in Nokia markası üçüncü sırada yer aldı.
Haziran ayında dizüstü bilgisayar kategorisinde toplamda 996 kampanya düzenlendi. Yüzde 53’lük kampanya oranı ve 532 kampanyayla Lenovo, en dinamik marka oldu. Yüzde 22’lik kampanya yüzdesi ve 219 kampanyayla Asus ikinci sırada yer alırken; yüzde 10’luk kampanya yüzdesi ve 103 kampanyayla HP üçüncü sıraya yerleşti.
Beyaz eşyada Samsung zirvede
Haziran ayında beyaz eşya kategorisinde toplamda 871 kampanya düzenlendi. Yüzde 51’lik kampanya oranı ve 442 kampanyayla Samsung, en dinamik marka oldu. Yüzde 17’lik kampanya yüzdesi ve 145 kampanyayla Vaillant Group’un Demirdöküm markası ikinci sırada yer alırken; yüzde 7’lik kampanya yüzdesi ve 58 kampanyayla Arçelik’in Altus markası üçüncü sıraya yerleşti.
Ev temizleyicilerinde Cif lider
Haziran ayında ev temizleyicileri kategorisinde toplamda bin 590 kampanya düzenlendi. Yüzde 9’luk kampanya oranı ve 145 kampanyayla Unilever’in Cif markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 8’lik kampanya yüzdesi ve 133 kampanyayla Unilever’in Domestos markası ikinci sırada yer alırken; yüzde 7’lik kampanya yüzdesi ve 117 kampanyayla Provel’in Parex markası üçüncü sıraya yerleşti.
Ağız bakımda Colgate ilk sırada
Haziran ayında ağız bakım ürünleri kategorisinde toplamda 564 kampanya düzenlendi. Yüzde 26’lık kampanya oranı ve 148 kampanyayla Colgate-Palmolive’nin Colgate markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 18’lik kampanya yüzdesi ve 102 kampanyayla Unilever’in Signal markası ikinci sırada yer alırken; yüzde 13’lük kampanya yüzdesi ve 74 kampanyayla Procter&Gamble’nin Oral-B markası üçüncü sıraya yerleşti.
Kolonyaya Selin damgası
Haziran ayında kolonya kategorisinde toplamda 323 kampanya düzenlendi. Yüzde 32’lik kampanya oranı ve 103 kampanyayla Eczacıbaşı’nın Selin markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 24’lük kampanya yüzdesi ve 77 kampanyayla Evyap’ın Duru markası ikinci sırada yer alırken; yüzde 13’lük kampanya yüzdesi ve 41 kampanyayla Deva’nın Boğaziçi Kolonya markası üçüncü sıraya yerleşti.
Deodorantta Nivea liderliği kaptırmadı!
Haziran ayında deodorant kategorisinde toplamda 500 kampanya düzenlendi. Yüzde 17’lik kampanya oranı ve 87 kampanyayla Beiersdorf’un Nivea markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 9’luk kampanya yüzdesi ve 46 kampanyayla Unilever’in Rexona markası ikinci sırada yer alırken; yüzde 9’luk kampanya yüzdesi ve 45 kampanyayla Henkel’in Fa markası üçüncü sıraya yerleşti.
Bebek bezinde Prima lider
Haziran ayında bebek bezi kategorisinde toplamda 422 kampanya düzenlendi. Yüzde 46’lık kampanya oranı ve 193 kampanyayla Procter&Gamble’nin Prima markası, en dinamik marka oldu. Yüzde 20’lik kampanya yüzdesi ve 84 kampanyayla Hayat Kimya’nın Molfix markası ikinci sırada yer alırken; yüzde 10’luk kampanya yüzdesi ve 42 kampanyayla Ontex’in Canbebe markası üçüncü sıraya yerleşti.
BrandZone 2018 Haziran Ayı En Dinamik Markalar Analizi Sonuçları: