Listerine’in influencer marketing hareketi sevilmedi: Sahte ve komik!
Johnson & Johnson’ın ağız bakım markası Listerine’in başına gelenler için “Influencer Marketing rezil de eder vezir de…” demek yanlış olmaz. Instagram fenomeni olan “Scarlett London” ile Listerine’in reklamını yapması için anlaşan Johnson & Johnson, Scarlett London tarafından paylaşılan fotoğrafın sosyal medyada komik ve sahte bulunması üzerine kendini bir sosyal medya fırtınasının içinde buldu.
İngiliz fenomen, yukarıdaki fotoğrafı “güne pozitif başlamanın fotoğrafı” olarak Instagram hesabında paylaştı. Siz de güne böyle mi başlıyorsunuz? Yoksa fotoğraf eleştirildiği kadar sahte mi? Scarlett’in odasında paylaştığı fotoğraf o kadar sahte bulunuyor ki kalpli balonlardan, günaydın yazan kağıtlardan, kadının kendi fotoğrafının yorganın üzerine basılı olmasına kadar fotoğraf analiz edilip hakkında binlerce tweet atılıyor ve Instagram’da yorum yazılıyor.
https://www.instagram.com/p/BnIlqUShl31/?utm_source=ig_web_copy_link
Peki Listerine’in bu “pembiş” ve pancake’li odada ne işi var?
Influencer marketing’in nimetlerinden yararlanmak isteyip Instagram fenomeniyle anlaşan marka yanlış influencer seçimi ya da başka sebeplerden dolayı amacına ulaşamadı. Fotoğraflardaki sahtelik yüzünden genç kızların kendilerini yetersiz hissettiği, gerçek hayatın böyle olmadığı eleştirileri Listerine’i de hedef aldı.
All the things any woman needs for a good night’s sleep:
– a bed surrounded by heart shaped balloons,
– a throw with a massive picture of me on it,
– a bottle of listerine https://t.co/s5CF8rmMsR— Dr Fern Riddell (@FernRiddell) September 1, 2018
Hayal edilen yaşamların vazgeçilmezi: Listerine
Eleştiriler her zaman olduğu gibi yerini önüne geçilemez bir mizaha bıraktı ve sosyal medya fenomenleri kolları sıvadı. Süslü fotoğraflar paylaşan fenomenler olur olmadık yerlere Listerine koyarak Listerine ve Scarlett London işbirliğini tiye aldı.
https://twitter.com/DaveParkinson/status/1036180435913633792
Kaynak: The Drum