Türkiye açıkhava reklam yatırımları 2018 ilk 6 ay sonuçları açıklandı
Açıkhava Reklamcıları Vakfı ARVAK 2018 yılının ilk 6 ayında Türkiye’deki açıkhavada gerçekleşen reklam yatırımlarını açıkladı. Rapora göre Türkiye açıkhava mecrasına yapılan yatırımların 2018 ilk 6 aylık toplam cirosu 402 milyon TL.
Açıkhava Reklamcıları Vakfı ARVAK, raketten büyük boyutlu reklam alanlarına, indoor reklamlardan dijital ekranlara tüm açıkhava segmentlerini kapsayan, açıkhava mecrasına yapılan toplam yatırımların belirlenmesi için bir rapor hazırlatıyor. İlk kez 2013 yılında yayınlanan Türkiye Açıkhava Yatırımları Raporu, her yıl 6 ayda bir Ernst & Young Denetim ve Danışmanlık şirketi tarafından hazırlanıyor. Açıkhava şirketlerinin cirolarının gizliliğinin korunması kaydıyla yapılan çalışmanın 2018 yılının ilk 6 aylık dönemini kapsayan araştırma geçtiğimiz günlerde sonuçlandı. Ernst& Young’ın hazırladığı ve açıkhava sektöründe faaliyet gösteren önde gelen 15 markanın cirolarını bildirerek katıldığı Türkiye Açıkhava Reklam Yatırımları raporuna göre:
- Türkiye Açıkhava mecrasına yapılan yatırımların 2018 ilk 6 aylık toplam cirosunun 402 milyon TL olduğu hesaplandı. Bir önceki yıl ilk 6 aylık dönem raporu teknik nedenlerle yapılamadığı için Türkiye Açıkhava mecrasında, 2017 ilk 6 aylık dönemine göre anlamlı bir büyüme olup olmadığını kıyaslama yapılamıyor.
- Türkiye’de kampanyalarda en yaygın kullanım alanı olan CLP, Billboard, megalight, banner gibi açıkhava reklam ünitelerine yapılan yatırımların toplamı 305 milyon TL. Açıkhava reklam ünitelerinin toplam Türkiye Açıkhava Reklam Yatırımları içindeki payı yüzde 76.
- Giantposter diye de tanımlanan büyük alan (duvar, parapet, cam yüzey, giantboard vb) reklam yatırımları, 2018 yılının ilk 6 ayında 69 milyon TL Bu rakam toplam açıkhava reklam yatırımlarının içinde büyük alanların payının yüzde 17 civarında olduğunu gösteriyor.
- 2018 yılının ilk 6 ayında Türkiye açıkhava mecrasında gelişen bir segment olan dijital açıkhava ve ekranlarda yapılan reklam yatırımlarının toplamı 28 milyon TL’yi buldu. Bu rakam açıkhava toplam yatırımlarının içinde dijital açıkhavanın payının yüzde 7 civarında olduğunu gösteriyor.