Gençler ödemelerini sosyal medya aracılığıyla gerçekleştirmek istiyor
ING Grubu, “Mobil Bankacılık, Sosyal Medya ve Finansal Davranışlar” konulu bir araştırmaya imza attı. 12 Avrupa ülkesinde gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarına göre, mobil bankacılık gençler arasında oldukça popüler. Türkiye’de gençlerin yüzde 51’i ödemelerini sosyal medya aracılığıyla gerçekleştirmek istiyor. ING Grubu tarafından gerçekleştirilen “Mobil Bankacılık, Sosyal Medya ve Finansal Davranışlar” konulu araştırma IPSOS ile birlikte İngiltere, Hollanda, Almanya, Polonya, Avusturya, Romanya, Türkiye, İtalya, İspanya, Fransa, Lüksemburg ve Belçika’da bireysel ve potansiyel müşterilerinin harcama, birikim ve yatırım alışkanlıklarını daha iyi anlayarak onların tutum ve davranışlarındaki farkındalığı ortaya çıkarmak amacıyla gerçekleştirildi.
Ülkeler arasında tutum, farkındalık ve davranış farkı var
Araştırmaya göre, mobil bankacılığı kullanan insanlar, paralarını yönetirken kendilerini daha fazla “kontrol” sahibi hissediyorlar. Nakit kullanımı ise kişinin ne kadar harcadığını bilmesini sağladığından, yine kişideki kontrol mekanizmasını harekete geçiriyor. Ankete göre, 12 Avrupa ülkesinden katılımcıların yüzde 33’ü nakit ödemede, kredi kartı ile yaptıkları ödemeden daha güvende hissediyorlar. Bu oran Türkiye’de yüzde 51 olarak ortaya çıkarken, Avusturya’da ise yüzde 19. Bu durum ülkeler arasındaki tutum, farkındalık ve davranış farkını gösteriyor.
Bankacılıkta sosyal medya kullanımı
Araştırmaya katılanların yüzde 39’u sosyal medyayı bankayla ilgili olarak genel bilgi almak için kullanırken, bu durumu yüzde 32’lik bir oranla şikayet etme amaçlı kullanım ve yüzde 31’lik oranla yardım alma ve banka çalışanıyla iletişime geçmek için kullanım yer alıyor. Çıkan sonuçlara göre, bankaların ürün ve hizmetlerini sosyal medya üzerinden paylaşmaları, ankete katılanlar tarafından çok fazla ilgi görmüyor. Bankaların tasarruf hakkında verdikleri ipuçları, katılımcıların bankalardan beklentileri arasında listenin en yukarısında yer alıyor. Katılımcıların yüzde 70’i ise bankaların, sosyal medyayı kullanarak tasarruf ipuçları vermesi gerektiği konusunda hemfikir. Genç nüfusta ödemelerin sosyal medya aracılığıyla yapılması beklentisi yüksek. Romanya’da gençlerin yüzde 57’si, Türkiye’de yüzde 51’i “Bankaların ödemeleri sosyal medya aracılığıyla mümkün kılmasını bekliyorum” ifadesine katılıyor. Araştırmanın gerçekleştirildiği 12 Avrupa ülkesinde bu ifadeye katılan gençlerin ortalaması yüzde 33 iken, Hollanda, Fransa ve Avusturya’da gençlerin tutumunun farklı olduğu ortaya çıkıyor. Mobil bankacılığı kullanmama sebepleri arasında Avrupalılar’dan gelen en popüler yanıt, akıllı telefon veya tablete sahip olmamak, ikinci olarak güvenlik korkusu geliyor.
Güncel Haberler