Ramazan’ın kahramanları Sütaş reklamında
Sütaş, yeni reklam filminde Ramazan ayının kahramanlarını ekranlara taşıdı. Topçu, pideci, davulcu gibi, kültürümüze ait, Ramazan’la özdeşleşen karakterlerinin yaşamlarından karelerin yer aldığı film, belgesel-drama özellikleri taşıyor.
Reklam ajansı Happy People Project tarafından hazırlanan reklamlarda, “Ramazan’ın vazgeçilmezleri” konseptiyle ilerlendi. Bu konsept, çekilen 3 ayrı filmde farklı hikayelerle, samimi bir dille anlatıldı. Ramazan ayının ortak değerlerini en doğal haliyle yansıtmak için ise filmdeki karakterleri oyunculuk deneyimi olmayan, halk arasından seçilen insanlar canlandırdı.
Sütaş Grubu Kurumsal İletişim Koordinatörü Tülay Dalkılıç, Ramazan ayının, ailelerin daha fazla bir araya geldiği, kalabalık sofraların keyfini coşkuyla paylaştığı, birlikteliğin ön plana çıktığı bir dönem olduğunu vurgulayarak, Sütaş’ın böyle bir dönemde tüketicilerinin yanında olmayı çok önemsediğini, her Ramazan’da hem doğal lezzetli ürünleri hem gülümseten reklamları ile Ramazan coşkusunu paylaşmayı hedeflediğini dile getirdi. Dalkılıç, “Bugüne kadar topçu, pideci, davulcu karakterlerini Ramazan döneminde yayınlanan reklamlarda bir öğe olarak çokça gördük. Oysa biz, bu karakterleri bir reklam öğesi olarak değil, bu dönemin asıl kahramanları olarak değerlendirdik. Kampanyamızda Ramazan topçusu, pidecisi ve davulcusunun Ramazan’ın vazgeçilmezleri olmasından yola çıkarak, Sütaş ürünlerini de Ramazan Sofralarının vazgeçilmezi olarak konumladık. Karakterlerin gerçek hayatlarını, iftarlarını, sahurlarını konu ederek, Sütaş’ın samimimiyetine, doğallığına uygun bir yaklaşımda bulunmaya çalıştık. Pideci, topçu ve davulcunun ağzından, işlerini ve işlerini yaparken hissettikleri duyguları ve düşünceleri tamamen doğal bir şekilde anlatmaya çalıştık. Bu Ramazan bir kez daha ‘Türkiye için iftar, Sütaş için iftihar vakti’ diyebilmenin mutluluğunu yaşıyoruz” diye konuştu.
Eralp Vardar yönetmenliğinde, Böcek Film tarafından, İstanbul’un farklı mekanlarında gerçekleştirilen çekimler 4 gün sürdü.
KÜNYE
Reklamın Başlığı : Türkiye için iftar Sütaş için iftihar vakti
Reklamveren : Sütaş
Reklamveren Temsilcisi: Ergun Ermutlu, Tülay Dalkılıç, Eylem Karakaş Soyluoğlu
Reklam Ajansı : Happy People Project
Yaratıcı Grup : Yaşar Akbaş, Atilla Karabay, Selçuk Akyüz, Cihan Önder, Ceyda Koç, Sibel Ergeç, Lina Nil
Stratejik Planlama : Emel Göker, Mert Soyal, Özlem Akbaş
Müşteri İlişkileri : Orçun Onural, Başak Tetik, Sena Meten
Medya Ajansı : People Communications
Planlama ekibi : Nurdan İşbecer, Esra Muhriroğlu, Deniz Gömeçoğlu, Adnan Kayalıoğlu
Kullanılan Mecralar : Televizyon, açıkhava, radyo, dergi, internet
Prodüksiyon : Böcek Yapım
Yönetmen : Eralp Vardar