“Selfie bağımlıları: İngiliz ordusunun size ihtiyacı var”
İngiliz ordusunun 2000 yılının hemen öncesinde veya hemen sonrasında doğanları, yani 16-25 yaş arasındaki kuşağı askere çekmeyi hedefleyen reklam kampanyası yayınladı.
İngiliz ordusu, işe alımda yeni nesil gençlerin ilgisini çekebilmek için ilginç bir yönteme başvurdu. Hazırlanan afişlerde, selfie bağımlılarına, telefon zombilerine ve Y ve Z kuşağındaki gençlere dikkat çekilerek, “ordunun sana ve senin kendine olan güvenine ihtiyacı var” gibi ifadeler yer aldı. Kampanyayı yürütenler, ‘kar taneleri’ ve ‘telefon zombilerine’ odaklandıklarını belirtti.
Afişlerde, İngiliz ordusunun, telefon bağımlılarının odaklanma yeteneğine, Y kuşağının kendine olan inancına, kar tanelerinin merhametine ve selfie bağımlılarının kendine güvenine ihtiyacı olduğu belirtildi.
İş ilanındaki “kar taneleri” (Snow Flakes),1990 ve 2000’lerin ortalarında doğan milenyum, yani Z kuşağının el bebek gül bebek büyütülen, ailesi tarafından her istediği yapılmış gençleri ifade ediyor.
Reklamlarda evde veya işte basmakalıp yakıştırmalara maruz kalan gençler, aniden sahne değişikliğiyle asker üniformaları içinde savaştan kırılmış ya da doğal felaketlerle yıkılmış bölgelere insani yardım ulaştırırken gösteriyor.
Bir sahnede bir gencin gece sabaha kadar oyun oynaması ordu tarafından adanmışlık ve dayanıklılık işareti olarak görülüyor. Bir başka sahnede süpermarkette iş arkadaşları kendisine burun kıvırırken kendi ritmine göre ve büyük özenle alışveriş arabalarını toplayıp yerlerine yerleştiren genci, ordu yavaş ama sabırla sağlam iş çıkaran bir mükemmeliyetçi olarak değerlendiriyor.
https://youtu.be/YFGHEZMSek4
https://youtu.be/x939O8hKQV4
https://youtu.be/d8NlNNV5gF0