Marketing Türkiye ve AKADEMETRE’nin iş birliğiyle düzenlenen ve zaman içinde pazarlama sektörünün en önemli standartlarından birine dönüşen “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” için nefesler tutuldu. Yıl içinde itibarını en çok artıran markalarla bu başarının en büyük paydaşları olan reklam, medya planlama ve halkla ilişkiler ajansları 8 Ocak 2019’da Raffes Otel’de düzenlenecek görkemli bir törenle ödüllerine kavuşacak. Peki, “The ONE Awards” sonuçlarına göre 2018’de itibarını en çok artıran markalar hangileri oldu? İşte, marka takımları ve ajanslarının uyumu sonucunda ortaya çıkan başarıyı ödüllendiren The ONE Awards’un kazananları…
Ahmet Pura: 2019’da daha çok çalışmak gerekecek
2018 yılında “Sektörel Yarışmalar Sonuç Analizi Yürütme Kurulu”nu oluşturduk. Bu kurul, özellikle üstünde durduğumuz şeffaflık, adalet ve etik süreç konularına ilişkin genel prensipleri bir araya getirerek, bunların RVD tarafından jüri üyesi ataması yapılan diğer sektörel yarışmalarda da benimsenmesi için çalışıyor. Belirlenecek prensiplerin 2019 yılından itibaren tüm sektör yarışmalarında dikkate alınacağına inanıyoruz.
2018’de pazarlama stratejileriyle ezber bozan markalar
Başarılı markaların pazarlama stratejileriyle öne çıkarak dikkat çektiği, rakiplerine fark attığı ve sektör adına yenilikçi adımların atıldığı bir yılı geride bıraktık. Pazarlama stratejileriyle öne geçen markaların kimi tüketicilerin duygularına hitap etti, kimi geliştirdiği inovatif ürünlerle hayatı kolaylaştırdı kimiyse toplumsal sorunları gündemine aldı. Marketing Türkiye için önde gelen marka danışmanlarının belirlediği 2018 yılının en başarılı pazarlama stratejilerini, bu başarılı projelerin arkasındaki isimlerden dinledik.
Ali Saydam: Etkileyicileri de etkilemek mümkün…
Bir: “Influencer”ları da “influence” etmek mümkün. İki: Sosyal medya güvenirliğinin, parayı sokağa atmamak ve etkili iletişim adına mutlaka sorgulanması gerekir. Üç: Algılamalar gerçektir; çünkü insanlar algıladıklarına inanırlar gerçeklere değil.
2018’ın iz bırakanları…
Marketing Türkiye ve Poltio iş birliğinde gerçekleşen “2018’nin ‘En’leri” anketi geçtiğimiz yılın iz bırakan kişi ve olaylarını gözler önüne seriyor. marketingturkiye.com.tr ve polito.com üzerinden gerçekleşen, sinema, spor, dizi, magazin ve siyaset gibi birçok alanda soruların yer aldığı ankette 17 binden fazla oy kullanıldı. Anket sonuçlarına göre “Yılın kaybedeni” 2018’de adı skandallarla anılan milli oyuncu Arda Turan olurken “Yılın kazananı” ise ülke çapında yürüttüğü kampanyayla Aziz Yıldırım’ın 20 yıllık Fenerbahçe Başkanlığını sonlandıran Ali Koç oldu. Katılımcılar “Yılın en beğenilen Türk filmi” olarak Müslüm’ü seçerken “Yılın en beğenilen yabancı filmi” Bohemian Rhapsody oldu.
Akan Abdula: “Yılın sorusu: Tüketiciyi evden nasıl çıkaracağız?”
2018’in Eylül-Ekim ayları Türkiye için stoklama ayları oldu. Hep birlikte litrelerce şampuan, kutularca diş macunu aldık, marketlerde tuvalet kağıdı yağmaladık. Bu da Türkiye’yi dünyanın en stokçu haneler ülkesi haline getirdi. Her ekonomik olumsuzlukta evine kapanan Türk tüketici, ilk defa evinde bu derece stok yaptı. Bu da eve kapanmanın olağandan daha uzun süreceği anlamına geliyor.
2018’e damga vuran reklamlar
Global yaratıcılık yarışmaları 2018’de Türk reklam sektörü için pek parlak geçmese de yıl içinde tüketicilerin taktirini toplayıp markasına değer katan pek çok reklam kampanyası hayata geçti. İçerdiği zekayla şapka çıkartan, hüznüyle kalplere dokunan, inandırıcılığıyla satışları artıran o işler 2018’e damgasını vurdu. Peki, bu başarılı kampanyalar hangileriydi? Marketing Türkiye için araştırma şirketi DORinsight’ın 501 kişiyle görüşerek gerçekleştirdiği “2018’in En Etkileyici Reklamları Araştırması” bu sorunun yanıtını veriyor.
Yılın kazanan ekipleri
Pazarlama dünyasının en büyük motivasyon kaynaklarından biri de kuşkusuz başarılı işlerin ödüllerle taçlandırılması… Gerek halk jürisi gerek bağımsız otoriteler tarafından 2018’de en çok ödül alan marka ve ajansların yakaladığı bu başarının altında da yetenekli isimlerle dolu ekiplerin imzası bulunuyor. Peki, aldıkları ödüllerle başarısını kanıtlayan ajans ve marka tarafının yıldız ekipleri hangileri? Ödüllerle dolu bir yılın perde arkasında nasıl bir çalışma yürüttüler? İşte yanıtlar…
Nil Bağcıoğlu: Geleneksel ve yenilikçi formatları birleştirebilenler kazanacak
İçerik 2019’da da tahtında oturmaya devam ediyor. Pazarlama dünyasında içeriği geleneksel ve yenilikçi bir format bileşiminde kullanan markalar daha başarılı olacak. Teknolojiler değişse de pazarlama dünyasının en önemli konusu her zaman görünürlük. Dolayısıyla geleneksel mecralara yok oldular gözüyle bakmamak, az kullanılmaları sebebiyle bu mecraları kullanarak daha fark edilebilir hale gelmek mümkün.
Yılın en çok konuşulan dijital kampanyaları
Özlemlerimize, acılarımıza, mutluluklarımıza, kalplerimize dokunabilmeyi başaran dijital reklam kampanyaları bir önceki senelerde olduğu gibi 2018’e de damgasını vurdu. Özellikle de buram buram yaratıcılık kokan ve zekice hazırlanmış gerçek zamanlı kampanyalar bu yılın en etkili çalışmaları arasında yerini aldı. İşte karşınızda 2018’in en çok konuşulan dijital kampanyaları…
Esra Şengülen Ünsür: iletişim danışmanları markaların emniyet supabı
2018 yılı, ne yazık ki çok sayıda markanın iletişim kriziyle mücadele ettiği bir yıl oldu. Krizlerden çok şeyin öğrenileceğini bilen biri olarak pek çok markanın aynı hatalara yeniden düşmeyeceğini tahmin ediyorum. İnanıyorum ki en az bir iletişim kazası yaşayan marka, iletişim danışmanlarının markaların adeta emniyet supabı olduğunu anlamıştır.
Türk halkının en sevdiği diziler
Türk halkının yerli dizi aşkı bitmek bilmiyor. Öyle ki Türk insanı günde 4,5 saat televizyon izliyor ve bu sürenin 2,5 saatini Türk dizilerini izlemeye ayırıyor. Dünyada 140’tan fazla ülkede gösterilen ve yıllık 350 milyon doların üzerinde ihracat geliri getiren Türk dizileri de bu çarpıcı tablonun bir sonucu. Peki, 2018’e damgasını vuran diziler hangileri? İzleyicinin en sevdiği dizi karakterleri kimler oldu? Türk halkı televizyonda hangi tür dizileri görmek istiyor? Marketing Türkiye için Xsight Araştırma ve Danışmanlık’ın gerçekleştirdiği “2018’in En Beğenilen Dizileri” araştırması tüm bu sorulara yanıt veriyor…
Şule Yücebıyık: Toplumun markalardan beklentisi artıyor
Yerleşik değerlere ve kurumlara güvenin azaldığı bu tür dönemlerle baş edebilmek için iletişimcilere çok iş düşüyor. Özellikle kurumsal iletişimcilerin bu dönemde, bir yandan değişimi kucaklarken öte yandan markanın algısını korumak gibi bir misyonu var.
İş dünyasının gözünden 2019 ekonomi öngörüleri
Ülkece zorlu bir yılı geride bıraktık. Görünen o ki 2019 da ekonomik olarak rahat geçireceğimiz bir sene olmayacak. Sia Insight’ın Marketing Türkiye için hayata geçirdiği ve üst düzey yöneticilerin katılımıyla gerçekleştirilen İş Dünyası Gündem Değerlendirme Araştırması’na göre 2019’da enflasyon yüzde 25, dolar kuruysa 6,61 dolaylarında olacak ve işsizlik artacak… Sonuçlara göre yöneticilerin yüzde 40’ı pazarlama bütçelerinin 2019’da azalacağını düşünüyor.
Lize Karaboğa: teknolojinin gücü yaratıcılıkla birleşiyor
Yapay zeka, büyük verilerin incelenmesi, dijital içerik üreticilerinin giderek güç kazanmaları sektörün baş döndürücü bir hızla değişen dinamiklerinden sadece birkaçı. Bu koşullar altında “iş” problemlerine fark yaratan çözümler getiren yaratıcı yaklaşımlara yönelik arayışlar daha da artıyor.
2019’un pazarlama trendleri
2019 yılının pazarlama trendleri sektörün teknolojiyi çokça konuşacağı bir yıla adım attığını gösteriyor. Artırılmış gerçeklik ve yapay zeka markaların tüketiciyle kurduğu iletişimi kökten değiştirecek, chatbot’lar müşteri hizmetlerinin birinci iletişim yöntemi haline gelecek. “Voice Marketing” hiç olmadığı kadar hayatımıza girerken sosyal medya platformlarının yeni özelliklerine uyum sağlayan markalar yılın kazananı olacak.
Pazarlama yöneticilerini nasıl bir yıl bekliyor?
Pazarlama dünyası için oldukça dalgalı geçen 2018 geride kaldı. Dijitalleşme diğer yıllara göre gelişimini hiç olmadığı kadar hızlandırdı pek çok marka için ana rekabet alanına dönüştü. Tüketici eve kapandı, alışveriş alışkanlıklarında büyük değişimler oldu. Şimdiyse yeni yılla birlikte yepyeni bir sayfa açılıyor. Peki, bu dalgalı süreçte markalarını büyütmeyi başaran pazarlama uzmanlarının yeni döneme dair öngörüleri neler? 2019 yılında Türk markaları hangi alanlara odaklanacak, rekabet nerelerde yoğunlaşacak? Türkiye’nin en büyük reklamverenleriyle işte bu soruların yanıtlarını aradık.
Koray Özdemir: fark yaratanlar krizden güçlü çıkacak
Ne okuduğum kaynaklardan ne de incelediğim şirket bilançolarından pazarlama bütçeleri kesilerek krizden çıkan ya da büyümesine devam eden bir markaya rastlamadım. Ama en büyük kriz anlarında bile frene basmak yerine gaza basarak kaza noktasından hızla uzaklaşan çok firma gördüm. Yeni ürün yaratmak, yeni atılımlar yapmak… İşte kriz zamanlarında en önemli ilacın bu olduğunu düşünüyorum.