Kids marketing’e animasyonlar damga vurdu
2019’un ilk sayfasını açtık. Artık önümüzde büyük bir heyecanla beklediğimiz, umut dolu bir yıl var. 2019 yılına girdiğimiz bugünlerde bu yeni yılın yol haritasını çizmeden önce, 2018 yılının nasıl geçtiğine bakmakta fayda var. Kids marketing alanında 2018 yılının Z raporunu merak ediyor musunuz? Geride bıraktığımız yılda çocuklarımızı ekrana kilitleyen, beğenilerini kazanan reklamların bazılarını değerlendirme fırsatı bulduk. Dilerseniz 2018 yılına keyifli bir geri dönüş yapalım.
Eti Cin
Çocuklarımızın en sevdiği markaların başında geliyor Eti Cin. 2018 yılında yayınlanan Eti Cin reklamı da bu yılın dikkat çeken çalışmaları arasında. Animasyonla canlandırılan Eti Cin’lerin sahne aldığı görüntüler ve söyledikleri şarkı izlemeye değer bir reklam haline gelmiş. Reklamda yer alan şarkı çocuklarımızı etkilediği kadar yaşça daha büyük olan ebeveynlerin de hatıralarını canlandıracak türden. “Birisine, birisine, aşık oldum birisine” sözlerini okuduğunuz anda bu güzel şarkıyı mırıldanmaya başlayacağınızdan şüphemiz yok. Çocukların ve bizlerin severek tükettiği Eti Cin için yapılan bu reklam çalışmasının, çocuklarımızı ve dolayısıyla da bizleri ekran başında uzunca bir süre tutabileceğini düşünmek hiç de yanlış olmaz.
ABC
Aile içinde oluşabilecek güzel bir alışkanlığı, en sevimli ve eğlenceli yoldan anlatmanın yolunu, uzun yıllardır deterjanlarıyla tanıdığımız ABC bulmuş dersek hiç de yanlış olmaz. Bu yılın ilgi çeken reklamlarından biri de ABC’nin sıvı sabun ürün gamı için yaptığı çalışma oldu. Reklamda, çocuk ve ebeveynler sırayla ellerini yıkıyor ve sonrasında ailenin diğer çocuğu bir denetmen gibi kontrol yapıyor. Bu sahne, çocuklar için hijyen ve temizlik kurallarına uyumu, eğlenceli ve gönüllü hale getirebilecek bir çalışma ve teşvik edici. Bu reklamın fikir sahiplerine, çocuklarımızı böylesine önemli bir alışkanlığa yönlendirdikleri için teşekkür etmek de gerekiyor. Eğitim, kişisel gelişim ve alışkanlıkları pozitif olarak şekillendiren bu tür çalışmaların devamını diliyoruz…
Hüpper kahramanlar
Süper kahramanlar, çocuklarımızın en sevdiği ve rol model olarak benimsediği hayal kahramanları arasında liste başını daima zorlamıştır. Pek çok reklamda da süper kahramanların yer aldığını hatırlamak hiç de zor değil. Danone’nin Hüpper isimli meyveli yoğurtları için yaptığı reklam videosu bu güzel konuyu bir basamak daha yukarıya taşımış. Reklamın çocuklara verdiği mesaj ise gayet açık ve anlaşılır bir seviyede. Bu yoğurtlardan tüketerek, tıpkı hayranı olduğunuz süper kahramanlar gibi güçlü, hızlı ve yetenekli olabilirsiniz. Biz ebeveynler bunun gerçekten olmayacağını biliyor olsak da çocuklarımızın yaşayacağı heyecan ve ürüne duyacağı istek, reklamın ne kadar isabetli olduğunu göstermeye yeter.
“Büyümüş de küçülmüş”
2018 yılı içinde, yurt dışında yapılan reklam çalışmaları arasında ise Flipkart reklamları oldukça dikkat çekici. Hindistan’ın en büyük e-ticaret sitelerinin başında gelen Flipkart, çocuklarımızı “büyümüş de küçülmüş” konsepti altında farklı senaryolara dahil ederek birbirinden eğlenceli video reklamlar yayınladı. Çocukları, esnaf, asker, komutan ve halktan birileri olarak gördüğümüz reklamlarla kids marketing’e bir yetişkin bakışı da sunan marka, izlenme ve beğeni oranı yüksek video reklamlarına imza atmayı başarmış. Yetişkin gibi gösterilen çocuklara yapılan seslendirmeler ise oldukça eğlenceli görüntülerin oluşmasını sağlamış. Bu sayede, normal şartlarda belki de çocukların ilgisini çekmekten uzak olan ürünlerin de direkt olarak çocukların radarına girmesi sağlanmış diyebiliriz. Satın almak ise yine biz ebeveynlere düşüyor!
Apple – Homework
Son olarak, Apple’ın iPad reklamına değinmek istiyorum. Tabletlerin eğitime katkısını vurgulamak adına hazırlanan bu reklamda iPad’lerle çalışan bir grup öğrencinin deneyimini ve bu durumun ne kadar etkili olduğunu gösteriyor Apple. Markanın bu güçlü iletişiminin ardından ailelerinden iPad isteyen çocukların sayısının arttığına kuşku yok.
https://youtu.be/IprmiOa2zH8
2018 yılı, Kids Marketing dünyası için hareketli ve yaratıcı fikirlerin sahne aldığı bir yıl olarak geride kaldı. Özellikle, animasyon ile hayat kazandırılan ürünlerin ve uyarlanan şarkıların, reklam dünyası için ne kadar önemli olduğunu bu yıl içinde de tekrar görmüş olduk. 2019 yılının da en az geride bıraktığımız yıl kadar hareketli ve keyifli geçmesini diliyorum. Yeni yılın, hem çocuklarımız için hem de biz ebeveynler için mutluluk ve huzur getirmesi dileğiyle…