Pazarlamanın ikinci baharında dijital dönüşüm konuşuldu
Türkiye’nin alanında en köklü ve en geniş kapsamlı dijital pazarlama organizasyonu İnteraktif Pazarlama Zirvesi 2013, sekizinci yılında Türk Telekom, TTNET ve Avea’nın ana sponsorluğunda “Dönüşüm ve Uyum” teması ile Swissotel The Bosphorus’ta kapılarını açtı. ”Yeni Medyada Dönüşüm ve Uyum” ve ”360 derece Mobil Pazarlama” gibi panellerle yerli ve yabancı pazarlama profesyonellerini bir araya getiren İPZ’13, interaktif pazarlamanın geçirdiği evrimi dünyaca ünlü markaların temsilcilerinin gözünden katılımcılara aktardı. Türkiye’nin alanında en büyük pazarlama zirvesi İPZ Türk Telekom, TTNET ve Avea’nın ana sponsorluğunda Swissotel The Bosphorus’ta interaktif pazarlamanın geçirdiği dönüşüm ve uyum ile birlikte içinde bulunduğu ”ikinci baharı” sektör profesyonelleri ile paylaştı. MMI (Marketing Management Institute) Başkanı Günseli Özen Ocakoğlu, İPZ’13 Marka Danışmanı Hakan Senbir ve Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Tayfun Acarer’in konuşması ile açılışı gerçekleştirilen İPZ’13 interaktivite, dijital dünya ve mobil ile birlikte pazarlamanın geçirdiği evrimi markaların, şirketlerin ve tüm iş dünyasının dikkatine sundu.
Sevilen futbolcular Wesley Sneijder ve Dirk Kuyt İPZ 2013’te…
İPZ’13, Fenerbahçe ve Galatasaray’ın yıldız oyuncuları Wesley Sneijder ve Dirk Kuyt’ı katılımcılar ile bir araya getirdi. Etkinlik sırasında da bir İPZ katılımcısı seçtiği bir kişiyle birlikte Türk Telekom’un katkılarıyla 27 Kasım’da tüm dünyanın yakından takip edeceği Şampiyonlar Ligi Real Madrid – GS karşılaşmasını izlemek üzere, Galatasaray Kulübü’nün takım uçağıyla ”Santiago Bernabéu Stadium”a gitme şansına sahip oldu. Dijital dünyada çığır açarak hayatımıza hızlı bir giriş yapan teknolojileri İPZ’13’te değerlendiren uluslararası en büyük reklam şirketlerinden Publicis Group’a bağlı MRY ajansının CMO’su David Berkowitz, ‘Cyborg Tüketici Çağında Pazarlama’ başlıklı bir konuşma gerçekleştirerek özellikle son dönemin teknoloji harikalarından ”Google Glass” projesi gibi elle tutulan dijital ürünlerin sektör üzerindeki etkisini masaya yatırdı.
İPZ’13’nin bir diğer uluslararası konuğu IBM’de Dijital Analitik ve Pazarlama Optimizasyonu Çözümlerinden Sorumlu Yöneticisi Akın Arıkan, çok yönlü pazarlamayı ele aldığı Multichannel Marketing: ”Metrics and Methods for On and Offline Success” isimli kitabında başarılı pazarlamacıların müşterilerine özel hizmetler sunarak nasıl yeni müşteriler elde ettiklerine ve satın alım miktarlarlarının yükselterek sadakat yaratma tekniklerini katılımcılarla paylaştı. Zirvenin bir diğer konuğu Perform Group Tüketici Markaları ve Portallardan Sorumlu Genel Müdürü Ben Warn ise, Türkiye’nin de aralarında yer aldığı 10 dünya ülkesinin spor içeriği tüketim alışkanlıklarının ele alındığı ”Küresel Spor Medyası Tüketim Raporu 2013”ten çarpıcı sonuçlar açıkladı. Türkiye’nin en büyük online spor sitelerinden Mackolik.com, Sahadan.com gibi web sitelerini satın alma yolu ile yatırım alanını genişleten Perform Group’un raporuna göre Türkiye, yüzde 68’lik oran ile Brezilya ardından İspanya ile birlikte futbolun en çok takip edildiği ülke olarak ikinci sırada yer alırken, Türkiye’de spor yüzde 95 oran ile televizyon ve yüzde 85 oran ile internet olmak üzere en çok iki mecradan takip ediliyor. Sporun mobil mecralarda takibi konusunda Endonezya ve Çin’in ardından yüzde 64 oran ile ikinci sırada yer alan Türkiye sosyal ağlarda yüzde 66’lık oran ile ABD, Almanya gibi ülkeleri geride bırakarak ilk sıraya yerleşti. Ayrıca rapora göre haftada 15 saat spor takibi gerçekleştiren Türk sporseverler bilgisayardan spor içeriklerine erişim konusunda Avrupa birincisi konumunda. İş hayatına ve günlük kullanım alanlarına çok hızlı giriş yapan ve günden güne kullanımı oranı artan mobil de, İPZ’13’ün öne çıkan konuları arasında yerini aldı. Sektörün ihtiyaçları göz önünde bulundurularak gerçekleştirilen ”Mobilin Geleceği” oturumlarda Madvertise Global Tedarikten Sorumlu Başkanı Jana Sievers mobil operatörlerin geleceğinden, uygulama ekonomisine, mobil ticaretten, mobil cihazların geleceğine kadar sektörü ilgilendiren tüm konuları sadece İPZ’13 katılımcıları ile paylaştı. Zirvenin, ”MMA Türkiye Mobil Pazarlama ve Reklamcılığı 360 Derece Değerlendiriyor” adlı kapanış panelinde MMA Türkiye Başkanı & 360 + Media Interactive Ajans Başkanı Zehra Öney’in moderatörlüğünde, MMA Türkiye yönetim kurulu üyeleri ve başkan yardımcısı mobil ve reklamı tüm yönleri ile değerlendirdi.