Kış aylarında koku kampanyaları artışa geçti
Türkiye’deki markalar için fiyat/rekabet araştırma hizmetleri sunan BrandZone, kış aylarında yükselişe geçen koku kampanyalarını ele aldı. BrandZone verilerine göre; koku kampanyalarında Glade markası zirvede yer alırken; Migros ve 5M Migros en fazla koku kampanyasına yer veren satış kanalları oldu.
Tüm insert, basılı reklam, TV reklamı, radyo reklamı ve online kanallardaki fiyat verilerini araştırıp takip eden BrandZone, koku kampanyalarını inceledi. Hiper, indirim marketleri, online, bayi, yerel ve telekom kanallarının insert (katalog), basılı, TV, radyo reklamlarında ve online banner’larında bulunan kampanyaları inceleyen BrandZone verilerine göre; koku kategorisinde 1-20 Ocak 2019 tarihleri arasında 99 kampanya düzenlendi.
Koku kampanyalarında Glade zirvede
Koku kategorisinde yüzde 35’lik kampanya yüzdesi ve 35 kampanyayla S.C.Johnson firmasının Glade markası en fazla kampanya düzenleyen marka oldu. Yüzde 27’lik kampanya yüzdesi ve 27 kampanyayla Procter&Gamble’nin Febreze markası ikinci; yüzde 17’lik kampanya yüzdesi ve 17 kampanyayla Reckitt Benckiser’in Air Wick markası üçüncü sırada yer aldı.
Satış kanalına Migros damgası
BrandZone verilerine göre; 12 kampanyayla Migros ve 5M Migros en fazla koku kampanyasına yer veren satış kanalları oldu. CarrefourSA 9 kampanyayla ikinci; Onur Hipermarket 7 kampanyayla üçüncü sırada yer aldı. Özbereket ve Sultan Marketim 6 kampanyayla dördüncü; Hanif Pehlivanoğlu 5 kampanyayla beşinci; Onur Özen ve Groseri 4 kampanyayla altıncı sırada yer aldı.