Haftada 37 milyon kişi radyo dinliyor
Mecraların, reklam pastasından daha yüksek pay alabilmeleri için en çok önem verdikleri konuların başında erişim geliyor. Yıllardır süregelen erişim ölçümleri ise ilk olarak radyo programcılarının hayranlarından aldıkları mektupların sayıları ile ölçülüyordu. Bugünse çok daha modern yöntemler kullanılıyor. Nielsen tarafından gerçekleştirilen erişim araştırmaları bir mecra olarak radyonun etkinliğini gözler önüne seriyor.
Reklamverenler sektörel büyümenin anahtarının şeffalık ve güvene dayalı olduğunu sık sık vurguluyor. Ölçümlemenin doğal sonucu olan şeffaflık, yatırımın geri dönüşünün en etkili şekilde alınabilmesine, mecranın reklam pastasından aldığı payın artmasına ve tüm sektörün büyümesine katkı sağlıyor.
Nielsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, reklamverenin yüzde 60 erişimi bulunan radyo mecrasını kullanarak karar verme sürecini doğru, güvenilir ve hesapverebilir verilerle desteklemenin en önemli hedeflerinden biri olduğunu vurguluyor. Erdoğan “Ülkemizdeki 30 ilde 12 yaş üstü kişilerle gerçekleştirilen ve 46 milyon 956 bin kişiyi temsil eden radyo dinleyici ölçümleri aralık ayı verilerine göre; bir günde yaklaşık 27 milyon kişi radyo dinlerken, bir hafta için dinleyici sayısı 37 milyona ulaşıyor.” diyor.
10 kişiden 6’sı radyo dinliyor
Elde edilen verilerin, 10 kişiden 6’sının radyo dinlediğini gösterdiğini söyleyen Nielsen Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan, “Bir günde kadınların yüzde 52.9’u, erkeklerin ise yüzde 62.6’sı radyo dinliyor. Ülkemizde günde ortalama radyo dinleme süresi ise 3 saat 10 dakika.” açıklamasını yapıyor.
Radyo dinleme oranı yüzde 50’den yüksek
Radyo dinleme oranı hakkında da bilgi veren Şekerel Erdoğan, “Radyo dinleme oranı, her yaş grubu ve sosyo ekonomik statüde yüzde 50’nin üzerinde. 25-44 yaş grubunda bu oran yüzde 60’tan yüksek. Sosyo ekonomik statüye paralel olarak dinleme oranı da yükseliyor. AB grubu hedef kitlenin gün içinde radyo dinleme oranı ise ortalama yüzde 67.” diyor.
Dinleyici hafta sonu da radyodan vazgeçmiyor…
Şekerel Erdoğan, dinleyicilerin hafta sonu da radyo dinlemeye devam ettiklerini söylüyor ve “Araştırmalara göre bilinenin aksine hafta sonu radyo erişimi de hafta içi radyo erişimi ile aynı seviyelerde. Ancak radyo reklam yatırımlarının yalnızca yüzde 20’si hafta sonunu kapsıyor ve bu rakamın yüzde 28’lere yükselebileceği öngörülüyor.” bilgisini veriyor.
Radyo erişimi, trafik saatleri dışında da yüksek…
Şekerel Erdoğan, “Araştırma sonuçları, bilinenin aksine insanların trafikte olmadıkları zaman diliminde de radyo erişiminin yüksek olduğunu ortaya koyuyor. Erişim, saat 09.00’dan 17.00’ye kadar 7.5 milyon kişinin üzerinde seyrederken, bazı zaman dilimlerinde ise 9 milyon kişilere ulaşabiliyor.” diyor.
Her 2 kişiden 1’i araçta radyo dinliyor…
Araştırma sonuçlarına göre her iki kişiden birinin araçta radyo dinlediğini belirten Didem Şekerel Erdoğan açıklamasını “Aracında radyo dinleyen bir tüketicinin, yolculuk esnasında en yakın alışveriş noktasında durup, ihtiyacını karşılama fırsatı olduğu için, radyo dinleyicisinin satın almaya en yakın kitle olduğunu görüyoruz. Bu nedenle markaların iletişim stratejilerinde bu anı yakalamaları gerektiğini düşünüyoruz. Üstelik bu durum, tüm yaş grupları için de geçerli. Öte yandan gençler, diğer yaş gruplarına göre daha çok online olarak radyo dinliyor. 45 yaş üstü kitle ise genellikle klasik radyoyu kullanıyor.” sözleriyle sürdürüyor.