Peak’ten çalıntı reklam iddialarına açıklama geldi!
Peak’in büyük ses getiren Medina Turgul DDB imzalı reklam kampanyasının Audi’nin 2017’de yayınladığı “Safety Code” çalışmasına olan benzerliği büyük tepki toplamıştı. Marka konuyla ilgili olarak bir açıklama yaptı.
Peak’in sosyal medya hesabından konuyla ilgili olarak sert bir açıklama geldi. Reklam filminin özgün olmadığı ve hukuki süreci başlatacaklarını belirten açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“Reklam filmimizin özgün olmadığını, hepinizle aynı anda öğrendik. Karın ağrımızı ve üzüntümüzü tarif etmemiz imkansız. Yaratıcı işlerde fikirlerin özgün olması bizim için çok değerli, bu nedenle tüm reklamları durduruyoruz.
Ajans’la 3 aylık tüm görüşmelerimiz kayıt altında. Sadece Türkiye değil, Ajans’ın bağlı olduğu network’e Amerika’da da hukuki süreci başlatarak sonucu sizlerle paylaşacağız. #peak”
Ajans'la 3 aylık tüm görüşmelerimiz kayıt altında. Sadece Türkiye değil, Ajans’ın bağlı olduğu network’e Amerika'da da hukuki süreci başlatarak sonucu sizlerle paylaşacağız. #peak
— Peak (@PeakCom) February 19, 2019
Ne olmuştu?
Peak'nin büyük ses getiren reklamının Audi'nin 2017'de yayınladığı "Safety Code" çalışmasından esinlenerek yapıldığı iddia ediliyor.#peak pic.twitter.com/Xy9Sk9OX0F
— Marketing Türkiye (@MarketingTR) February 18, 2019
Marketing Türkiye olarak aldığımız bilgilere göre, kampanya marka tarafından iddialar sebebiyle yayından kaldırıldı. Ancak kampanyaya konu olan insan kaynakları projesi devam edecek.