Teknolojinin gelişimi ve iş dünyasının değişen beklentileri her yıl yeni trendleri de beraberinde getiriyor. Peki, işletmeler bu trendleri kurumlarına ne kadar entegre edebiliyor? Merakla takip edilen trendler iş dünyasına gerektiği şekilde uygulanabiliyor mu? Bu içgörüden yola çıkan Marketing Türkiye, IoX Digital ve Userspots “Trend Blenders”ı hayata geçirdi. Trend Blenders markalara trendleri işlerinde nasıl uygulamaları gerektiğine dair yol göstermeyi amaçlıyor. Bu kapsamda Trend Blenders ilk raporunu da yayınladı. Raporda yer alan 14 trend markalara fırsatlar dolu bir dünyanın kapılarını aralıyor.
Modern çağın savaşçıları: Bekâr anneler
Dünyaya paralel olarak Türkiye’de de bekar annelerin oranı yükseliyor. Çocuğunu tek başına büyüten annelerin sayısı son beş yılda hızla yükselirken “bekâr anneler” markalar için de önemli bir tüketici kitlesine dönüşüyor. Peki, bekâr anneler hayata nasıl bakıyor? Tüketim alışkanlıklarını, marka tercihlerini hangi faktörler şekillendiriyor? Marketing Türkiye için FutureBright’ın çocuğunu tek başına büyüten annelerle görüşerek gerçekleştirdiği “Bekâr Anneler Araştırması” bu soruların yanıtlarını veriyor. Araştırmaya göre bekâr annelerin en büyük ortak özelliği ise “sahip oldukları gücün farkına varmak.”
Siyasette yeni dönem: Dijital propaganda!
Son dönemlerin en çok konuşulan konularından biri de kuşkusuz yaklaşan Yerel Seçimler… Ancak bu seçimleri diğerlerinden ayıran çok önemli bir gelişme yaşandı. 31 Mart’ta gerçekleşecek Yerel Seçimler’in siyasi arenası artık yüz binlerin toplandığı miting alanları değil, dijital. Peki, partiler ve adaylar bu dijital propaganda dönemine ne kadar hazır? Seçmene dijitalde seslenmenin yolu ne? Daha da önemlisi Türkiye şartlarında dijital propagandayla seçim kazanmak mümkün mü?
Günseli Özen yazdı: Bütçe kısıntısı yok yeter ki katma değerli ürünler üretin!
Kültepe Ekonomi Zirvesi’nde, Türkiye’nin yanı sıra dünyadaki ekonomik gelişmeler de ele alındı. İkinci kez düzenlenen Zirve’nin gelenekselleşmesi isteniyor. ASKON Başkanı Orhan Aydın’ın hedef odaklı yaklaşımı, 40 şehirden gelen üyelerle ileriye doğru konulan ve sık sık dile getirilen vizyonuyla Kültepe Zirvesi önümüzdeki yıllarda da gerçekleşmeye devam edecek gibi gözüküyor. Zirvenin mesajı ise net: “Bütçe kısıntısı yok yeter ki katma değerli ürünler üretin!”
Türkiye’nin sağlam markaları
Ekonomik belirsizlik, alım gücünün düşmesi gibi unsurlar bir dönem belli kategorilerde aranan “sağlamlık” kriterini tüketiciler için vazgeçilmez kılıyor. Tüketici artık hemen her ürünün sağlamlığından ve uzun ömürlü olmasından emin olmak istiyor. Aksoy Araştırma’nın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Sağlam Markaları” araştırması tüketicilerin en sağlam buldukları markalara ışık tutuyor.
Bıyıklı reklamcılığın sonu geliyor
Ne yazık ki reklamcılık geleneksel toplumsal cinsiyet rollerinin yeniden üretilip yaygınlaştırdığı araçlar arasında yer aldı hep. Reklamlarda kadın ya çamaşıra bulaşığa gömülmüş evi çekip çeviriyor ya da “90-60-90” vücut ölçüleriyle bedenini sergileyerek tutku nesnesine dönüşüyor. Ancak bu makus talih değişmek üzere. Zira son birkaç yıldır cinsiyetçi dile meydan okuyan sorumlu reklamcılık sektörde etkisini gösterirken Türkiye’de ve dünyada düzenlenen konferanslarla reklamdaki dönüşüme karşı farkındalık yaratılıyor. Peki, Türkiye bu dönüşümün neresinde?
Kadınları anlayan markalar
Her yıl olduğu gibi bu yıl da 8 Mart Dünya Kadınlar Günü öncesi pek çok marka kadınları odağına alan iletişim çalışmalarıyla öne çıkmaya hazırlanıyor. Peki, ama kaçı gerçekten kadınlar için sürdürülebilir projelere imza atıp onlar için değer yaratıyor? Hangi markalar “reklamın” ötesine geçip kadınların toplumda hak ettiği yeri alması için çaba gösteriyor? İşte o markalar ve gerçekleştirdikleri “sürdürülebilir” projeleri…
Derinlikli bir kadın kanalı: Woman TV
Türk medya sektöründe kuruluşlar bir bir kapanırken, Woman TV “Türkiye’nin ilk ve tek kadın kanalı” sloganıyla yayın hayatına başladı. Kuruluş aşamasında “Tam bir macera, deli işi” gibi tepkilerle karşılaştıklarını belirten Woman TV Genel Yayın Yönetmeni Ahu Özyurt, “Ama şimdi görüyoruz ki herkesin buna ihtiyacı varmış” diyor. Özyurt, kriz dönemlerinde tematik yayınların yükselişe geçtiğini ve TV izleme oranlarının arttığını söylüyor.
Ali Saydam yazdı: Tatmin = algılama – beklenti
Siyasi partiler açıkladıkları manifestolarla seçmen beklentilerini bir hayli yükseltti. İktidar partisi AK Parti 11, ana muhâlefet partisi CHP de 12 maddelik çerçevelerini nasıl bir belediyecilik, nasıl bir yerel yönetim planladıklarını seçmene açıkladılar. Bundan sonra belediye başkan adaylarının bu çerçeveye uygun vaatlerini ve projelerini anlatması beklenir, değil mi? Beklenir ancak “algılamamıza” göre adaylar merkezin çok gerisinde kaldılar.
Perakendenin ateşle imtihanı
Bugünlerde perakende sektörü tam bir ateş çemberi… Bir yanda sürekli artan maliyetler, diğer yanda yükselen fiyatlara isyan eden tüketiciler öte yanda hükümetin tanzim satışla yükselen işaret parmağı! Peki, perakende sektörü bu zorlu süreçten nasıl kurtulacak? Kârlılığı düşürmeden hem vatandaşı hem üreticiyi hem de hükümeti nasıl mutlu edecek?
Huawei artık Türkiye ile “Aynı modda”
Brand Finance raporuna göre bir yıl içinde marka değerini yüzde 63,7 artırarak dünyanın en değerli markaları listesinde 12’nci sıraya yükselen Huawei, Türkiye pazarında da ezber bozmaya devam ediyor. Markanın Türkiye ve global stratejilerini konuştuğumuz HUAWEI Türkiye Tüketici Elektroniği Grubu Ülke Müdürü Seth Wang, Huawei’in bu kadar kısa bir sürede son yılların en dikkat çekici markalarından birine dönüşmesini “glokal” stratejiye bağlıyor. Seth Wang İzmir’deki ilk deneyim mağazalarına olan rağbet içinse; “Bu kadarını biz de beklemiyorduk” diyor.
Dikkat! Bu ofiste eşitlik var…
Bayer çalışma kültürünü A’dan Z’ye değiştiriyor. Sektördeki varlığını 65 yıldır güçlü bir şekilde koruyan Bayer yeni ofis anlayışıyla çalışanlarına ayrıcalıklar sunuyor. Tüm çalışanların eşit alana sahip olduğunu ve ofiste yöneticilerin de ayrı odası bulunmadığını ifade eden Bayer İletişim ve Kamu İlişkileri Müdürü Nevra Çağman özellikle genç neslin çalışma anlayışına uygun bir ofis dizaynına kavuştuklarını belirtiyor. Çağman ile Bayer’in değişen ofis kültürünü konuştuk.
Detayları ve daha fazlası Marketing Türkiye Mart sayısında sizleri bekliyor.
Abone Olmak İçin Hemen Tıklayın!