Eurosport’un Tokyo 2020 için marka kimliği belirlendi
Tokyo Olimpiyat Stadyumu’nda Olimpiyat ateşinin yanmasına 500 gün kala, Olimpiyatların Avrupa’daki ev sahibi Eurosport bugün, gelecek yıl düzenlenecek 2020 Tokyo Olimpiyat Oyunları’nın yeni ekran kimliğini açıkladı.
Tokyo 2020’de gösterilecek tüm sporları içinde barındırarak ortak bir hikaye oluşturma ihtiyacı ile iç içe geçmiş ve çok yönlü bir tasarım arayışına giren Eurosport, hem yetişkinlere hem de çocuklara yönelik benzersiz Japon çizgi romanı Manga’dan ilham alarak yeni logosunu oluşturdu. Yeni logo; Eurosport logosu, Olimpiyat halkaları ve Manga’dan esinlenilen Tokyo 2020 yazı karakterini birleştirerek batı ve doğu kültürleri arasında köprü oluşturuyor ve Manga’yı yeni bir döneme sokuyor.
Discovery International CEO’su ve Başkanı JB Perrette “Olimpiyat Oyunları yolculuğumuz 2018 PyeongChang ile başladı. Dünyanın en iyi gösterisini yayınlayarak Avrupa çapındaki sporseverlerin tutkusunu ateşlemek bizim için büyük bir ayrıcalıktı. Rekor izleyici elde edilmesinde etkili olan bu Oyunları tamamen dijital hale getirmek için tüm platformlarda yenilikçi teknikler ve yeni etkileşim yöntemleri kullandık. Tüm dağıtım ortaklarımızla daha önce hiç görülmemiş bir ölçekte oyun deneyimi sunmayı taahhüt ediyoruz; sporseverlerin her dakika, her sporcuyu ve her oyunu görebileceği tek yayın kuruluşu olmak için Eurosport Player da dahil olmak üzere önde gelen tüm dijital hizmetlerimizden yararlanarak daha büyük ve daha cesur olacağız” dedi.
Haziran 2015’te, Uluslararası Olimpiyat Komitesi, 2018-2024 yılları arasında Olimpiyat Oyunları’nın 50 ülke ve bölge için multimedya yayın haklarını Discovery Inc.’e ve Eurosport’a vereceğini açıkladı. Geçtiğimiz Şubat ayında, Avrupa’daki Olimpiyatlar’ın ev sahibi olan Eurosport, Kış Olimpiyatları’nı Avrupa nüfusunun yüzde 63’ünün izlediğini rapor ederek rekor sayıda izleyiciye ulaştığını açıkladı.
2020 Tokyo Olimpiyat Oyunları Açılış Töreni 24 Temmuz, Cuma günü gerçekleşecek ve Oyunlar 9 Ağustos, Cuma gününe kadar devam edecek.