Coca-Cola geçtiğimiz günlerde yeni bir iletişim çalışmasına imza attı ve “Bir Başkayız Biz” diyerek Türkiye’nin yerel değerlerini kutularına taşıdı. Kampanyanın detaylarını dinlemek için bir araya geldiğimiz Coca-Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya İş Birimi Pazarlama Direktörü Elif Kaypak Türkiye’de her şehrin ayrı bir ruhunun olduğunu dile getirerek “Coca-Cola şişe ve kutularımız şehirlerin kültürlerini tanımak için bir araç oluyor” diyor.
Coca-Cola, ülke ve şehirlerin kültürel özellikleriyle tasarım öğelerini birleştirerek yerel değerleri keşfetme duygusunu vurgulayan global kampanyasını “Bir Başkayız Biz” adıyla Türkiye’ye taşıdığını duyurdu. Bu kampanyanın detaylarından bahseder misiniz?
Coca-Cola markasının global misyonu farklılıkları bir araya getirmek ve yakınlık sağlamak. Coca-Cola kutularında şehirlerin kültürel özelliklerinden yola çıkarak özel tasarımların hazırlanmasıyla oluşan “Bir Başkayız Biz” kampanyası, bu misyonun Türkiye’deki uygulaması. Kutularda şehir özellikleri yansıtma projesi şimdiye kadar Çin’de uygulandı, başka ülkelerde de uygulamaya geçirilmesi planlanıyor. Proje kapsamında yaşadığımız şehirlerin bizde iz bırakan kültürel, tarihi ve doğal güzelliklerini ön plana çıkararak, her şehrin karakterini yansıtmaya çalıştık. Yeni yerler keşfetme ve ülkemizin kültürel zenginliklerini vurgulamayı amaçladık. Türkiye’de her şehrin ayrı bir ruhu, ayrı bir benliği var. Trabzon bir başka, İzmir bir başka, Gaziantep bir başka… Tüm bu doğal, tarihi ve kültürel zenginliklerimiz ile daha güçlü “biz” oluyoruz. Diğer şehirlerin kültürel özelliklerini keşfeden insanlar birbirini tanıyor ve yaklaşıyor. #birbaskayizbiz projesinde, Coca-Cola şişe ve kutularımız, Türkiye’nin tüm şehirlerini daha çok keşfetmek, diğer şehirlerin kültürlerini tanımak için bir araç oluyor, ilham veriyor.
“Bir Başkayız Biz” projesi kapsamında yer alan şehirler neye göre belirlendi?
#birbaskayizbiz yeni tasarımlı Coca-Cola kutularımızda, Türkiye’nin 7 coğrafi bölgesinden bölge nüfusunun büyük çoğunluğunu oluşturan büyük şehirler olmak üzere toplam 13 şehre ait tasarımlar yer alıyor. Projenin ilerleyen aşamasında yeni iller eklemeyi düşünebiliriz. Şimdiden sosyal medya üzerinden istekler gelmeye başladı. İlgi çok sevindirici.
Bu kampanyanın hedef kitlesinde kimler var?
Coca-Cola herkes için var. Farklılıkları yakınlaştıran demiştik. İşte tam da burada #birbaskayizbiz kampanyası Coca-Cola keyfini hisseden ve ülkemizin kültürel zenginliklerini keşfetmek isteyen herkese hitap ediyor.
Projeyle birlikte tüketiciler nasıl bir dijital deneyim yaşayacak?
Projenin başlangıç alanı dijital zaten. Kişiselleştirmenin dijital dünyaya taşındığı günümüzde bu kaçınılmaz. #birbaskayizbiz projesini Coca-Cola kutularının üzerinde bulunan QR kod ile dijital dünyaya açılıyor. QR kod okutulduğunda, bu kampanyaya özel olarak hazırlanan mobil uygulama sayesinde kullanıcılar, artırılmış gerçeklik teknolojisiyle hazırlanan etkileyici animasyonları izleyebilecek. Bu animasyonlar sayesinde şehirlerin tarihi, kültürel özelliklerini keşfedebilecek. Ayrıca Coca-Cola kutularının üzerindeki karakterlerle tanışacak. Bu deneyim, kullanıcılara bazı sürprizler de kazandıracak.
Kampanyanın ilerleyen aşamalarında mobil uygulamada yapılacak geliştirmelerle şehirler ve kullanıcılar arasındaki etkileşim daha da zenginleşecek. Kullanıcılar, mobil uygulama üzerinden bulundukları şehrin sokaklarına ve meydanlarına artırılmış gerçeklikle farklı şehirlerin motiflerini bırakabilecek, başka kullanıcıların bıraktığı motifleri keşfedebilecekler. Böylece insanlar birbirleriyle iletişime geçebilecek. Motiflerle şehre iz bırakan kullanıcılar, sürpriz ödüllerin de tadını çıkaracak.
Hangi mecralarda kampanyayı göreceğiz?
Projeye özel olarak TV reklam filmimiz ve yoğun sosyal medya çalışmalarımız olacak. Ayrıca yenilikçi açıkhava reklamları da planlıyoruz.
Gelecek dönemde Coca-Cola Company ne tür alanlarda yatırım yapmaya ve büyümeye devam edecek? Yeni ne tür ürünler göreceğiz?
Coca-Cola bir içecek şirketi. Portföyünde çok çeşitli marka ve ürün var. Dünyanın dört bir yanında yiyecek ve içeceklerden daha az ilave şeker almak gitgide önemli bir konu haline geliyor. Tüketicilerin bu beklenti ve tercihlerini işimizin merkezine koyarak, “tüketici odaklı” markalar oluşturup değer odaklı büyümeyi hızlandırmayı hedefliyoruz. Tüm dünyada düşük şekerli ve şekersiz içeceklerimizi yaygınlaştırıyoruz. Bir yandan da yeni ve farklı tatları tüketicilerimizle buluşturmak için çalışmalarımız devam ediyor. Sadece gazlı içecekler oluşturmuyor portföyümüzü. Gazlı içeceklerin ötesinde enerji içecekleri, süt/meyve suyu/bitki içerikli içecekler, su/zenginleştirilmiş su/sporcu içecekleri, hazır kahve, sıcak ve soğuk çayların da aralarında bulunduğu beş kategoride ürün portföyümüzü genişleterek lider konumumuzu sürdürmeyi hedefliyoruz.
İletişim çalışmalarınız gelecek dönemde nasıl şekillenecek?
İşimizin merkezinde yenilikçilik var. Dünya lideri bir şirketiz. Pazarlama aktivitelerimize bu bakışla yön veriyoruz. Her türlü mecra ve içerik kullanımında öncü olmak hedefimiz. Sunduğumuz içecek kategorilerinde markalarımızın duygusal bağını daha da güçlendirmek çok önemli bizim için. Yeni içerikler, zengin bir mecra kullanımı ve eşsiz hikayelerle fark yaratacak çalışmalar sunmayı sürdüreceğiz. Yeni kampanyalarımız ve yeni iş birlikleriyle tüketicilerimizin Coca-Cola dünyasını keşfetmelerini sağlamaya devam edeceğiz.
Tarkan ile gerçekleştirdiğiniz iş birliği gelecek dönemde de devam edecek mi? Bu iş birliğinden ne tür geri dönüşler aldınız?
Tarkan, Türkiye’nin en sevilen ve en güçlü sanatçılarından biri. Coca-Cola Türkiye olarak iş birliği yaptığımız isimlerle enerjilerimizin uyuşmasına çok önem veriyoruz. Bu anlamda Tarkan’la yaptığımız iş birliği de Coca-Cola’nın dinamizmini yansıtan, uyumlu bir iş birliği oldu. Reklam filmimiz çok ilgi gördü. Ipsos Adwatch takibinde, Ocak ayında son 1 yılda tüketiciler tarafından hatırlanma oranı en yüksek reklam filmi oldu. Önümüzdeki dönemde de bu tür çalışmalarımızın devam edeceğiz.