İtibar ve marka değerini artırmanın sırrı bu raporda!
Marketing Türkiye adına pazar ve tüketici araştırmaları konusundaki yetkinliğiyle öne çıkan AKADEMETRE’nin gerçekleştirdiği, “Yılın İtibarlısını” belirleyen The ONE Awards’ın temelini oluşturan “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasının raporlama süreci tamamlandı. 40 sektörde markaların yıl içindeki itibar artışını “Genel Başarı” ve “Yıl Performansı” olmak üzere 9 ana, 16 alt başlıkta değerlendiren rapor rakip analizleriyle sektörel bazda itibarı artırmanın sırlarını barındırıyor.
Yıl içinde itibarını en çok artıran marka ve paydaşlarını ödüllendiren ilk ve tek etkinlik The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri bu yıl altıncı kez 40 kategoride “Yılın İtibarlıları”nı ödüllendirdi. Araştırmada yılın en başarılı markaları ve paydaşları yine her yıl olduğu gibi halk jürisi tarafından seçildi. Geride kalan 6 yıl içinde pazarlama sektörünün en önemli yarışmaları arasına giren The ONE Awards’ta sonuçlar AKADEMETRE Research Company tarafından gerçekleştirilen “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırmasının sonuçlarıyla belirleniyor.
AKADEMETRE Research Company’nin gerçekleştirdiği “İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü” araştırması yüz yüze anket yöntemiyle gerçekleştirilirken çalışmanın modeli “Genel Başarı” ve “Yıl Performansı” olmak üzere iki aşamadan oluşuyor. Genel başarı değeri “Marka Bilinirliği”, “Yakından Tanıma Skoru”, “Güven Skoru”, “Farklılık Skoru”, “Tavsiye Skoru’’, “Ticari Faaliyetlerini Destekleme Skoru’’, “Sosyal Sorumluluk Faaliyetlerini Beğeni Skoru’’, “İletişim ve Reklam Çalışmaları Beğeni Skoru” ve “Genel Beğeni Skoru” olmak üzere 9 ana kriterin itibar ve marka değeri üzerindeki etkisine göre ağırlandırılarak belirleniyor. Çalışmanın ikinci ayağı olan yıl performans değerlendirilmesindeyse aynı kriterlere göre markaların yıl içi başarıları belirleniyor.
The ONE Awards metodolojisi:
➞ The ONE Awards, markanın parça parça birçok bileşenden oluştuğu ve pazarlamanın ana düsturu olan “bütünleşik” olma ruhundan hareket eden ve bunların bütününü ödüllendiren bir araştırma modeli uyguluyor.
➞ The ONE Awards, marka performansını “bilinirlik, yakından tanıma, güven, farklılık, tavsiye, ticari faaliyetlere destek, sosyal sorumluluk faaliyetlerine destek, iletişim ve reklam çalışmalarını beğeni, genel beğeni” kriterlerinde inceliyor.
➞ The ONE Awards, yılın marka değeri ve itibarını en fazla yükselten markalarını alkışlar. Bu nedenle en başarılı markalar olma şartı aranmadan, 1 yılda en fazla çaba gösteren ve performansını arttıran markalar ödüllendiriyor.
➞ The ONE Awards araştırması, Türkiye’yi temsilen IBBS-Düzey 1 kapsamında 12 ilde yürütüldü: İstanbul, Ankara, Bursa, Erzurum, İzmir, Balıkesir, Adana, Samsun, Kayseri, Trabzon, Gaziantep ve Malatya.
➞ Araştırma kapsamında, yüzde 95 güven düzeyinde ±2,75 hata payına göre 1.200 yüz yüze görüşme gerçekleştirildi.
➞ Araştırma “Genel Başarı” ve “2019 Yılı Performansı” olmak üzere iki bölümden oluşuyor.
➞ Genel Başarı ve 2019 Yılı Performansı arasındaki fark, yılın başarılı markasını ortaya koyuyor.
Araştırmada yer alan kategoriler
- E-Ticaret Siteleri Kategorisi
- Hava Yolları Kategorisi
- Motosiklet Kategorisi
- Giyim/Moda Kategorisi
- Havalimanı Kategorisi
- Özel Eğitim Kurumları Kategorisi
- Beyaz Eşya Kategorisi
- Atıştırmalık Kategorisi
- Mücevherat – Aksesuar Kategorisi
- Ticari Otomobil Kategorisi
- Enerji Firmaları Kategorisi
- Teknoloji Üreticisi Kategorisi
- Gazsız İçecek Kategorisi
- Turizm Seyahat Kategorisi
- Isıtma Kategorisi
- Binek Otomobil Kategorisi
- Kargo Kategorisi
- Kişisel Bakım Kategorisi
- Kredi Kartı Kategorisi
- Bebek Bakım ve Beslenme Kategorisi
- Küçük Ev Aletleri Kategorisi
- Lojistik Kategorisi
- Soğutma Kategorisi
- Bankacılık Kategorisi
- Teknoloji Perakendecisi Kategorisi
- İlaç Şirketleri Kategorisi
- Otomobil Lastiği Kategorisi
- Holding / Şirketler Grubu Kategorisi
- Mobilya Kategorisi
- Aplikasyon Kategorisi
- Sağlık Kurumları Kategorisi
- Fast Food Kategorisi
- Sigorta Şirketleri Kategorisi
- Zincir Oteller Kategorisi
- Akaryakıt Kategorisi
- Ev Tekstili Kategorisi
- Ayakkabı – Çanta Kategorisi
- Gayrimenkul ve İnşaat Kategorisi
- Katılım Bankacılığı Kategorisi
- Kozmetik Kategorisi
İtibar ve Marka Değer Performans Ölçümü Araştırmasıyla; Markanızın güçlü ve güçlendirilmeye açık alanlarıyla sektör ve rakip analizini görmek mümkün olacak. Sektör ve marka bazında yıl içerisinde itibarını en çok artıran markaların belirlendiği araştırmanın detaylı raporuna ulaşmak isteyenler aşağıdaki adresle iletişime geçebilir.
İletişim:
Marketing Türkiye Abone İlişkileri Sorumlusu Yasemin Eriç
0212 211 11 12 / 114