Açıkhava reklamlarında renkler tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Açıkhava Reklamcıları Derneği’ne (ARED) göre sokakta karşımıza çıkan her reklamda renkler farklı bir anlam taşıyor. Güveni temsil eden maviyi bankalar tercih ederken kadınlara yönelik ürün satan markalar, romantik etki yaratan pembe ve mor renkleri kullanıyor…
Tüketicilerin satın alma davranışlarını ürünlerin ses, koku, doku ve dış görünüşleri etkiliyor. Tüm bu etkenler arasında en büyük payı dış görünüş alıyor. Dış görünüşte ise renkler güçlü psikolojik etkileriyle tercihlerimize yön veriyor. Şirketler de ürün görselleri ve reklamlarında renklerin psikolojik etkisini kullanıyor. Bazı renkler tüketicilerin ürünleri satın alıp almayacağı konusunda kilit rol oynuyor. Türkiye’de yaklaşık 10 milyar dolarlık bir sektörü temsil eden Açıkhava Reklamcıları Derneği (ARED), her rengin satın alma davranışı üzerindeki etkisini sektörlere göre yorumluyor. Kendilerini ve ürünlerini renkler üzerinden tanımlayan markalar reklamlarıyla tüketicileri bu renkler sayesinde tavlıyor:
Mavi: Güvenin rengi olan mavi genellikle banka ve finans kurumları tarafından tercih ediliyor. Öyle ki mavi kalemle yazılan yazılar bile akılda daha çok kalıyor.
Kırmızı: Kırmızı renk canlılığı ve enerjiyi temsil ediyor. Kalbi anımsatan renk, tüketicilere ürünleri alma konusunda hızlı davranması gerektiğini söylüyor. Perakende zincirleri ve kampanya yapan markalarda kırmızı yoğun şekilde kullanılıyor.
Yeşil: Doğanın rengi olan yeşil, huzuru ve güveni çağrıştırıyor. Bu renk genellikle oteller, sağlık merkezleri, turizm şirketlerinin reklamlarında kullanılıyor.
Turuncu: Turuncu birçok alanda agresyonu temsil ediyor. Herkese hitap ediyor ve satın alma duygusunu en güçlü tetikleyen renk olarak biliniyor. Online satış siteleri, bankalar ve elektronik zincirlerinin çok sevdiği bir renk…
Sarı: Neşe, gençlik ve dinamizmi anlatan renk, genellikle gençlere yönelik satış yapan markalar tarafından kullanılıyor. Sıcaklık hissi veren sarı renk, tur şirketleri tarafından da tercih ediliyor.
Pembe: Bu renk kadınlara yönelik ürün satan kişisel bakım markaları tarafından tercih ediliyor. Romantik bir renk olan pembenin aynı zamanda sakinlik veren bir etkisi de var.
Mor: Duygusallığın rengi olan mor genellikle güzellik ve yaşlanmayı geciktiren ürünlerde kullanılıyor.
Siyah: Gücün rengi olan siyah, lüks markaların ürünlerini tanıtmak için kullandığı bir renk. Özellikle lüks otomobil markaları ve giyim markaları tercih ediyor.