Geçtiğimiz ayın en dikkat çeken global reklam kampanyaları…
Freddy Mercury’de bir mülteciydi!
Almanya’da faaliyet gösteren ve mültecilerle şirketler arasında köprü kurarak geçici iş modelleriyle mültecilere istihdam yaratan Social-Bee kuruluşu mültecilere yönelik önyargıları yıkmak için kreatif ajans Jung von Matt ile birlikte bir farkındalık kampanyasına imza attı. Hazırlanan ilanlarda ikonlaşmış üç isme yer verildi. Albert Einstein ve sinemanın önemli isimlerinden Marlene Dietrich’in Nazi Almanya’sından, Freddy Mercury’nin ise Zanzibar’da yaşanan ihtilalden kaçan mülteciler olduğu hatırlatılan ilanlarda potansiyeli görmenin önemi vurgulanıyor.
Bir rock’n roll fotoğrafçısının benzersiz hikâyesi
İlki 1969 yılında New York’ta bir mandıra alanında “Barış ve Müzik” sloganıyla düzenlendiğinden itibaren tam 50 yılı geride bıraktı dünyaca ünlü müzik festivali Woodstock… Her yıl adından söz ettirmeyi başaran Woodstock 50’nci yılını kutlamak için dikkat çekici bir kampanyaya imza attı ve şu anda 80 yaşında olan rock’n roll fotoğrafçısı Henry Diltz’ın hikayesine yer verdi. Jimmy Hendrix, The Who, Janis Joplin, Jefferson Airplane, The Grateful Dead gibi dönemin fırtınalar estiren gruplarının Woodstock’daki performanslarını ve festival katılımcılarını fotoğraflayan Diltz’ın hikayesi izleyenleri geçmişte 6 dakikalık bir yolculuğa çıkartıyor.
Bir saniye farkla hayatta kalanlar
Reklam ajansı DDB ve Yeni Zelanda’nın devlet demir yolları, tren kazasından kıl payı kurtulan insanların gerçek görüntüleriyle yürekleri ağza getiren bir reklam filmi hazırladı. Yeni Zelanda’da makinistlerin her gün görüntülerdeki gibi ölümle sonuçlanması an meselesi olan tehlikeler atlattıklarına dikkat çeken kampanyada insanların anlık dikkatsizliklerinin canlarına mal olacağını sert bir mesajla anlatılıyor. Ayrıca kampanya kapsamında tren yaya geçitlerine eklenen QR kodlarla güvenlik kameralarına yansıyan “kıl payı kurtuluşlar” hedef kitleye izlettiriliyor.
Kıyametten kaçıp fıstık ezmesine sığınmak
Amerikan fıstık ezmesi markası Jif için reklam ajansı Publicis’in hayata geçirdiği kampanya bilim kurgu filmlerinden fırlamış kıyamet sahnesiyle izleyenleri ilk saniyede yakalamayı başarıyor. Steven Spielberg’ün 2005 yılında çektiği popüler filmi Dünyalar Savaşı’ndan bir sahneyi andıran reklam filminde dünyayı yok eden makinalardan kaçan kadının bir sığınağa doğru koşmasını izliyoruz. Canını zor kurtaran kadın sığınakta yer alan erzaklar içinde gördüğü fıstık ezmesi karşısında adeta sinir krizi geçiriyor. Derhal sığınaktan kaçan genç kadın en yakın markete bulduğu Jif marka fıstık ezmesini kaşıklayarak mutluluğa kavuşuyor.
https://vimeo.com/353703003
Bir kadehten çok şey olur!
“Bir kadehten bir şey olmaz” demek belki de alkollü araba kullanımının en yaygın bahanelerinden biri. Kanada’nın en kalabalık ve ikinci en büyük eyaleti Ontario yönetimi az ya da çok alkol almanın araba kazaları için bir fark yaratmadığını, iki türlü de durumun çok tehlikeli olduğuna karşı farkındalık yaratmak için reklam ajansı McCann ile hem güldüren hem de düşündüren dört farklı iletişim kampanyasına imza attı. Reklam filmlerinde çok içtiğinde gülen az içtiğinde ise kıkırdayan ya da çok içtiğinde dans eden ama az içtiğinde de sallanan insanları görmek mümkün…
Uçakların yolcu koltuklarını kim sıkıştırdı?
Amerikan havayolu şirketi JetBlue reklam ajansı MullenLowe ile birlikte 30 saniyeden oluşan 7 reklam filmi hazırladı. Bugünkü seyahat şeklimize yön veren, havayolu taşımacılığının mucitleri olan Wright Kardeşler’den yola çıkarak “Alright Kardeşler” isimli hayali karakterler yaratılan reklam filmlerinde Alright Kardeşler günümüz uçuşlarında yaşanan konforsuzlukların ve aksaklıkların tarihteki sorumlusu olarak gösteriliyor. Alright Kardeşler’in yolcuları umursamaz tavırları, daha fazla yer için insanları iç içe oturtmaları izleyenleri güldürdüğü gibi reklam filmlerinin atmosferi tarihten bir kesit izliyormuş hissi yaratıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=GKMd8M992Cc
https://www.youtube.com/watch?v=vSuuaUtAMuo
IKEA’dan sürprizli son
IKEA üniversiteye gitmek üzere büyüdüğü evden, odasından ayrılan bir çocuğun vedası gibi duygusal bir temayı işlediği reklam serilerini hiç beklenmedik sürpriz sonlarla bitiriyor. 17 yaşlarında asi görünümlü çocuk çok da havasını bozmadan ailesine el sallayarak odasından ayrılırken çalan duygusal müzik bir anda kesiliyor. Ne mi oluyor? Cevabı IKEA ve Havas iş birliği ile hayata geçirilen reklam filmlerinde…
Kendin olabilmek cesaret ister!
1969’da New York’ta, eşcinsellerin ilk kitlesel hareketlerini yaptıkları yer olan Stonewall’un 50’nci yılını kutlamak için Kanada merkezli reklam ajansı Taxi, Kanadalı mobil iletişim şirketi Fido ile birlikte bir dizi iletişim kampanyasına imza attı. Seri olarak çekilen reklam filmlerinde Amerikan Futbolu Ligi’nin yıldız isimi, aynı zamanda gay olduğunu açıklayan ilk oyuncusu olan Michael Sam, kariyer hayatında birçok ödül kazanmış bir balerin olan trans birey Brooke Lynn Hytes, herhangi bir cinsiyetle etiketlenmeye karşı olan LGBTİ aktivisti, şarkı sözü yazarı Kaitlyn Alexander gibi öncü olarak görülen isimlerin hem trajik hem de başarılarla dolu, ilham veren hikayelerini kendi ağızlarından dinliyoruz.
“Saçlarınızı garanti sanmayın…”
Amerika’nın 2 bin 400’den fazla şubeye sahip ünlü kuaför markası Supercuts yeni reklam üçlemesiyle sektöre farklı bir yaklaşım getirdi ve marka yüzü olarak ünlü oyuncu Michael Kelly’i seçti. House of Cards dizisinde Doug Stamper rolüyle akıllara kazınan Michael Kelly, Supercuts’ın reklam üçlemelerinde izleyenleri güldürmeyi başarıyor. İnsanların saçlarının değerini bilmediğinden yakınan Kelly “Ne zaman Supercuts dükkanına doğru yürüsem yandaki karate salonunu aradığımı sanıyorlar” diyor. Supercuts’ın sloganı ise reklam serisiyle bütünleşiyor; “Saçlarınızı garanti sanmayın…”
https://www.youtube.com/watch?v=Nn25WiFHib0
https://www.youtube.com/watch?v=nUUPm0rLT_k
https://www.youtube.com/watch?v=jEkbruOy824