Groupama Sigorta sosyal medya kampanyalarıyla son dönemde adından sıkça söz ettiriyor. Pazardaki geleneksel yaklaşımdan uzak durarak, korku ve endişeye vurgu yapan söylemlerin aksine sigortanın özgürlük sağlayan niteliğine vurgu yaptıklarını söyleyen Groupama Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Frederique Guegan Tayar, “Kişilere sigortanın yaşamlarına kattığı konfor ve değeri hissettirmek istiyoruz” diyor.
Söyleşi: Berkan Kişin [email protected]
Yeni söylemlerle farklığımızı ortaya koyuyoruz
Frederique Guegan Tayar Groupama Sigorta ✓ Sigortacılık iletişiminde yeni söylemler geliştirerek farklığımızı ortaya koyan çalışmalar gerçekleştiriyoruz. Kişilere sigortanın yaşamlarına kattığı konfor ve değeri hissettirmek istiyoruz. Pazardaki geleneksel yaklaşımdan uzak durarak, korku ve endişeye vurgu yapan söylemlerin aksine sigortanın özgürlük sağlayan niteliğine vurgu yapıyoruz.
✓ Sosyal sorumluluk alanında sigortalılarımız, çalışanlarımız ve iş alanımızla destek olacağımız kişi ve kurumlar arasında bağ yaratan projelere yöneliyoruz. Tüm iletişim süreçlerimizi şekillendiren ana çerçeveyi, kişilerin hayat kalitelerini yükseltmelerinde onlara destek olmak şeklinde özetleyebiliriz.
Müşterilerimiz yaş ortalaması 39,9
✓ Ocak ayında gerçekleştirdiğimiz marka bilinirliği araştırmamız bize yepyeni bir kapı açtı. Araştırmanın ardından sigortacılığı günlük yaşamın vazgeçilmez bir ihtiyacı olarak konumlayarak daha fazla bireysel müşteriye ulaşmayı hedefledik.
✓ Öncelikle demografik verilere baktığımızda potansiyel sigorta müşterilerimizin yaş ortalamasının oldukça genç olduğunu fark ettik (35,9). Hedef kitlemizin yüzde 94,7’si düzenli olarak internet sitelerini takip ediyordu. Bu kitlenin satın almayı düşündüğü sigorta poliçeleri ise şöyle sıralanıyor: Özel Sağlık Sigortası %40 Trafik %30,7 Kasko %29 Zorunlu Deprem %23,3 Konut sigortası %15,7
✓ Öte yandan araştırma sonuçlarımıza göre Groupama, kayıp müşteri oranı en düşük marka. Ancak potansiyel müşterilerle iletişimimizi de güçlendirmemiz gerekiyordu. Bu doğrultuda sağlık, kasko, konut branşlarında yüksek müşteri memnuniyetiyle (yüzde 81,7) başarısı kanıtlanmış ürünlerimizin iletişimi için sosyal medya mecralarını kullanmaya karar verdik.
Aşk için risk aldı, tweet’i bilbord!a yazıldı
✓ 14 Şubat Sevgililer Günü kampanyamızda sigorta gibi rasyonel bir kavramla aşk gibi romantik bir kavramı, özgün bir bağlamda bir araya getirdik ve özel öyküler içeren animasyonlar hazırladık. #AşkİçinRiskAl hashtag’iyle sosyal medya kampanyası başlattık ve kampanya kapsamında Twitter’da bir yarışma düzenledik.
✓ Yarışmadaki en güzel aşk tweet’i 14 Şubat’ta billboard’larda yer aldı. Kampanya kapsamında binlerce kişi sevgisini ifade eden tweet’ler attı. Filmlerimiz 10 milyondan fazla izlendi. Groupama olarak herkesi aşk için risk almaya davet ederken, “Diğer riskler için biz varız” mesajını başarılı biçimde verdiğimize inanıyoruz.
Sigorta hareket özgürlüğü sağlıyor
✓ Yaz aylarında da bu yaklaşımımızı devam ettirdik ve bu kez #YaşamakRiskAlmaktır kampanyasıyla sigortalı olmanın sunduğu konfor ve özgürlüğe dikkat çektik. Yaz aylarındaki hareket özgürlüğünde sigortanın değerini destekleyen üç yeni filmle dijital ve sosyal medyada yer aldık. yapan söylemlerin aksine sigortanın özgürlük sağlayan niteliğine vurgu yapıyoruz.
✓ Hayatın tadını çıkarmak için risk almak gerektiğini hayatın içinden küçük detaylarla anlatan kampanyamızda Groupama Sigorta’nın konut, sağlık, kasko branşlarındaki ürünlerini yaz aylarında artan ihtiyaç paralelinde yansıttık. ✓ İnsanlara “yaşamak için risk al” derken, burada pozitif anlamda bir risk alma eyleminden bahsediyoruz ve dolaylı olarak onlara “Beklenmeyen gerçek riskler için biz her zaman yanınızdayız” mesajını da veriyoruz. Bu anlamda marka mottomuz olan “Kafana Takma, Sigortan Groupama” söylemiyle de birbirini tamamlayıcı bir ilişki kurmuş oluyoruz.
✓ İlk film “İstediğin yere gitmen için Groupama Kasko Sigortası”, ikinci film “Özgürce yaşaman için Groupama Sağlık Sigortası” ve üçüncü film “Her anın tadını çıkarman için Groupama Konut Sigortası” olarak şekillenirken, kampanya #YaşamakRiskAlmaktır hashtag’iyle yaygınlaştı. Bir de yarışma düzenledik ve yarışmayı kazanan iki kişi Likya Yolu’nu seyahat blogger’ı Emre Durmuş ile yürüme şansı elde etti.
Outdoor iletişimden vazgeçmek münkün değil
✓ Sosyal medya daha çok sayıda kişiye ulaşmanın yanında, sonuçların hızlı biçimde ölçülebilir olmasıyla pazarlama iletişimine ayrı bir değer katıyor. #YaşamakRiskAlmaktır filmlerimiz ve postlarımızla sosyal medyada 32.5 milyon erişim sağlarken 56.2 milyon gösterime ulaştık.
✓ Elbette outdoor iletişimden vazgeçmek mümkün değil. Yaz aylarındaki hareket özgürlüğünde sigortanın katkısını vurguladığımız kampanyamızı İstanbul’un yanı sıra Bodrum ve Antalya’da da outdoor’da tüketicilerimizle buluşturduk
✓ Özellikle “Tatildeyken aklınız sadece evinizdeki çiçeklerde kalsın” mesajıyla oluşturduğumuz görsel çok dikkat çekti. İstanbul’da iki ayrı noktada (Bağdat Cad. ve Levent Çarşı) konumlandırdığımız özel uygulamalı billboard’larla gerçek bir ev motifi oluşturduk ve saksıda gerçek çiçeklerle evimizi süsledik.
Healpy ile sağlık ve iyilik bir arada
✓ 2018 yılında lanse ettiğimiz, sağlık müşterilerimizin poliçeleriyle ilgili tüm detayları görüntüleyebildiği; aynı zamanda sağlıklı yaşam alanında rehberlik veren ve herkese açık olan mobil aplikasyonumuz Healpy ile özellikle su içme ve adım atma konusunda kullanıcıları yönlendirirken günlük hayatta sağlık konusunda ihtiyaç duyulan bilgilere de kolayca ulaşımı sağlıyoruz. Healpy havuzunda toplanan adımlarla Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği’ne tekerlekli sandalye bağışı yapıyoruz. İki yılda Healpy platformunda 1,5 milyardan fazla adım atıldı ve 20 sandalye bağışlandı.
✓ Aplikasyon üzerinden nöbetçi eczanelerin kolayca listelenmesi de uygulamayı cazip kılan özellikler arasında yer alıyor. Ayrıca kullanıcılar hastane ve doktor randevularını takip edebiliyor, kolayca özel sağlık sigortası teklifi de alabiliyor.