Bmoji, emoji dünyasını sanat ve teknolojiyle kişiselleştiriyor
İletişimin dijital platformlara kaymasıyla beraber, ruh halimizi anlatmanın en kısa ve eğlenceli yolu emoji kullanımları oldu. Ancak dijital iletişimin daha sofistike hale gelmesiyle beraber, basit emoji varyasyonları yerini daha kişisel arayışlara bıraktı. Kullanıcıların kişiselleşme ve samimiyet ihtiyacından ilham alan Bmoji, sanat ve teknolojiyi el emeğiyle birleştirerek, kendi kimliklerini sanal dünyaya taşıma imkanı sunuyor.
Teknoloji girişimcisi Emir Bahadır’ın üç sene önce yarattığı Bmoji, Amerika pazarının ardından Avrupa ve Türkiye’de de hızla büyüyor. Bireylerin dijital iletişimi kişiselleştirmelerini ve kendi tarzlarını yaratmalarını sağlayan yeni bir iletişim dili olan Bmoji, kişiye özel çalışılmış bir çizimle başlıyor. Tasarım ve üretim süreci sonunda kullanıcılar, mobil uygulama üzerinden kendi kişisel Bmojilerini indirerek, 80’in üzerinde farklı yüz ifadesiyle dijital iletişimlerini daha renkli, kişisel, eğlenceli ve samimi hale getiriyor. Bmoji ile yaptıklarının kişinin otantik detaylarını yakalayarak, kendilerini en özgün şekilde ifade etmelerine yardımcı olmak olduğunu söyleyen uygulamanın kurucusu Emir Bahadır, kullanıcıları kendi kişisel özellikleriyle dijital platfomlara yansıntıklarını ve mesajlaşmayı kısaltarak daha samimi hale getirdiklerini söylüyor.
“Dijital dünyadaki kimliğinizi yaratıyoruz”
Dijital iletişimin, ağırlıklı olarak yazılı olması, vücut dili ve ses tonu eksikliği gibi nedenlerle yanlış anlaşılmalara açık olduğuna dikkat çeken Bahadır, “Bmoji iletişimi kişiselleştirmekten öte, daha samimi bir çizgiye çekerek sağlıklı ve doğru bir iletişim kurulmasına da yardımcı oluyor. Bir bakıma, dijital dünyadaki diğer siz oluyorsunuz. SMS, iMessage, Whatsapp, Instagram, Facebook gibi sosyal medya kanallarinda kullanım imkanı sağladığımız Bmoji’yii çok yakında Wechat, Telegram gibi yeni iletisim platformlarında da kullanabileceğiz” diyor.
“Dijital deneyimimize bireysellik kazandırıyoruz”
Bmoji’yi yaratırken, en büyük motivasyonunun sanal dünya ve dijital iletişimde insanların açlık duyduğu kişisellik ihtiyacı olduğuna dikkat çeken Emir Bahadır sözlerini şöyle sürdürüyor: “Günde ortalama 540 dakikamızı sanal dünyada dijital iletişimle geçiriyoruz. Dünya genelinde her gün 80 milyar, ayda 560 milyar mesaj gönderiliyor. Çocuklarda bile günlük emoji kullanma oranı yüzde 36 civarı. İşte bende bu sayılardan ve kullanım alışkanlıklarından ilham alarak, dijital platformlardaki deneyimimize bireysellik ve samimiyet kazandırmak adına tasarım ve teknolojiyi bir araya getiren bir ekip kurdum ve birlikte Bmoji’yi yarattık.”
Teknoloji çağının el emeği ürünleri
Bmoji’yi, modern zamanın teknolojiyle harmanlanan el emeği ürünleri olarak tanımlayan Emir Bahadır, Bmoji için bir stil ve standart oluşturduklarını söyleterek, “Yaklaşık iki sene boyunca Bmoji algoritmalarını geliştirdik ve şu an 80’in üzerinde yüz ifadesini kullanıcılarımız için kişiselleştirebiliyoruz. Her bir müşterimiz için Bmoji elle tasarlanıyor, algoritmalardan geçerek oluşturulan ifadeler tek tek kalite kontrol ekibinin onayı sonrasında uygulamamız üzerinden kodlanıp mobil aplikasyonumuz ile müşterilerimize sunuluyor. Bmoji’lerin tasarlanması aşamasındaki yoğun bir el emeği içeren bu süreci, aslında klasik bir üretim zincirinin günümüze adapte olmuş hali olarak görebiliriz. El emeği ürünler olan Bmoji’ler, aynı zamanda kurumsal bir yapının gereği olarak belli bir standardı barındırmakta ve manuel işleyen kalite kontrol süreçlerinden geçiyor. Bmoji ürünleri kesinlikle kişiye özel bir çalışma formatında ilerliyor. Bu hizmetin doğal bir yansıması olarak da fiyatlarımız sektörde otomasyonla üretim yapan basit uygulamalardan farklı değerlendirilmelidir” diyor.
Markalara özel Bmoji’lerle yeni bir deneyim fırsatı
Bmoji, güçlü ifade gücü sayesinde kullanıcılara dijital iletişimde zaman ve efor tasarrufu sağlıyor. Bmoji’nin global kullanım oranının günlük 500 bin olduğunu söyleyen Emir Bahadır, mesajların hızla aktığı dijital dünyada, markaların tüketiciyle bağ kurması için yeni bir fırsat sunduklarına dikkat çekiyor. Sayısız mesaja maruz kalan tüketicilere markaların ulaşmasının her geçen gün daha da zorlaştığını belirten Bahadır, “Farklı bir iletişim dili kullanarak yarattığımız markaya özel Bmoji’lerle onları da bir anlamda kişiselleştirebiliyoruz. Sadece bir ürün gören tüketici, Bmoji ile kendisini bir markayla özdeşleştirerek anlatma imkanı buluyor. Bu sayede marka, sadece bir ürün olmaktan çıkarak, hedef kitlesinin kendisini anlatmasına yardımcı olan bir ifade aracına dönüşüyor. Böylece markalar, hedef kitlelerinin günlük iletişimlerine ve özel yazışmalarına dahil oluyor” diyor.
Ücretsiz kullanımda olan “Lifestyle” kategorisindeki ürünleri markaların kullanımına açtıklarını belirten Emir Bahadır sözlerini şöyle sürdürüyor: “Lifestyle kategorisindeki ürünlerimiz Bmoji tasarım ekibinin ve algoritmalarının obje bazlı çalışmaları sonucunda kullanıma sunuluyor. Bu nedenle internette ücretsiz olarak bulunan birçok emoji ve görselden çok daha kaliteli içerik yaratıyoruz. Bir markanın ürününün Bmoji’leştirerek, kullanıcıların mesajlaşma platformlarında kendilerini bu marka ile ifade etmelerine olanak sağlıyoruz. Global markalarla gerçekleştirdiğimiz çok başarılı projelerimiz oldu. Markaları müşterilerinin kişisel dünyalarına ve iletişimlerine bu denli yaklaştırmamız, bizi dijital iletişim stratejilerini de tamamlayıcı ve güçlendirici bir kanal haline getiriyor. Türk markaları için Bmoji yaratacak olmaktan dolayı çok heyecanlıyız.”