Youth Talks Türkiye 2019 gençlere umut oldu!
Gençlere geleceği ve gelecek trendlerini anlatma misyonuyla ve “Next Step for Next Generation” söylemiyle yola çıkan Youth Talks Türkiye, 7 Kasım 2019’da Kanyon Cinemaximum’da gerçekleşti. Bu yıl ilk defa düzenlenen Youth Talks Türkiye 2019 zirvesi iş, sanat ve espor dünyasından önemli isimleri gençlerle buluşturdu. Katılımcılar beş ayrı salonda yeme-içmeden espor ve gaming’e, finanstan eğlenceye, teknolojiden sanata kadar pek çok alanda ufuk açan sunumları dinleme fırsatı buldu.
Marketing Türkiye tarafından gençlere geleceği ve gelecek trendlerini anlatmak için hayata geçirilen Youth Talks Türkiye 7 Kasım’da Kanyon Cinemaximum’da gerçekleşti. Bu yıl ilk kez düzenlenen ve “Next Step for Next Generation” sloganıyla gerçekleşen zirve iş dünyasından, ajanslardan, espor ve sanat dünyasından önemli isimleri gençlerle buluşturdu. Gün boyunca 56 konuşmacının sunumlarını gerçekleştirdiği Youth Talks 2019’un açılış konuşmasını Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen gerçekleştirdi.
Youth Talks Türkiye’de gerçekleştirilen sunumlarda gençlere bugün onları hangi fırsatların beklediği, gelecekte hangi alanlarda fırsatlar olabileceği, yeteneklerini ne şekilde geleceğe hazırlamaları gerektiği anlatıldı.
Zirvenin içeriği trendlerin kendini gösterdiği alanlardan ve sektörleri radarlayan 300 ayrı kaynaktan Marketing Türkiye ve IOX tarafından derlendi. Amacı iş hayatına yeni başlayan gençlere, üniversite öğrencilerine fırsatları göstermek ve onları geleceğe hazırlamak olan zirvede iş dünyasının vizyoner girişimcileri ilham veren konuşmalarıyla sahnede yerini aldı. Zirvede gençler Türkiye’nin önde gelen markalarının İK yöneticileriyle tanışma fırsatı da buldu.
Zirve beş ayrı salonda gerçekleşti
Katılımcılar paralel oturumlarla beş ayrı salonda yeme-içmeden espor ve gaming’e, finanstan eğlenceye, teknolojiden sanata kadar pek çok alanda ufuk açan sunumları dinleme fırsatı buldu. Youth Talks Türkiye Ana Salonunda her biri farklı sektörlerde başarı hikayelerine imza atan Türk ekonomisinin ilham veren girişimcileri katılımcılarla buluşarak, nasıl bir stratejiyle başarıya ulaştıklarını gençlerle paylaştı.
Etkinliğin ikinci salonunda günümüz ve geleceğin trendleri etkili sunumlarla katılımcılarla buluşarak, pek çok sektörün önde gelen isimleri müzikten dijitale, resimden medyaya uzanan geniş bir yelpazede sektörlerindeki trendleri ve gelecek fırsatlarını anlattı. Great Place To Work Türkiye tarafından hazırlanan “Future Workshop”da ise çalışma hayatının yol açtığı kaygıların önce altı, sonra üstü çizilerek, her bir soruna çözümler üretildi.
Youth Talks Türkiye Salon 3’te girişimciliğin inceliklerini anlatan sunumlar, interaktif oturumlar ve iş dünyasındaki case’lere çözüm üretmeyi hedefleyen etkinlikler gerçekleştirildi.
Günümüzün en hızlı büyüyen sektörlerinden biri olan gaming ve espor Youth Talks Türkiye Lenovo Salonunda tam günlük bir programla enine boyuna tartışıldı. Lenovo’nun sponsorluğunda Marketing Türkiye ve Bahçeşehir Üniversitesi iş birliğiyle oluşturulan sunumlarla espor ve gaming alanındaki fırsatlar Youth Talks Türkiye katılımcılarıyla paylaşıldı.
Youth Talks Türkiye Salon 4’te “Great Place To Work” unvanı almış şirketlerin insan kaynakları yöneticileri katılımcılarla bir araya geldi. İnsan kaynakları sektörünün önde gelen yöneticileri gençlere kariyer yolculuklarında nasıl bir stratejiyle ilerlemeleri gerektiği konusunda önerilerde bulunarak ve kariyerinin başında olan genç profesyonellerin sorularını yanıtladı.
Youth Talks Türkiye zirvesinin destekçileri arasında Lenovo, FLO, CGV Mars Cinema Group, TAB Gıda, BigChefs, Ülker, Pınar, Troy, Tadelle, Arzum, Lacoste, Mahmood Coffee, Yves Rocher, Ecording, Orkid, HTC, Marketing Toys ve No1 Catering yer aldı. Etkinliğin içerik destekçileri ise Deloitte Digital, Userspots, Great Place To Work, Bahçeşehir Üniversitesi, BUG Lab, Türkiye Eğitim Vakfı, IoX, Karnaval ve imece olurken askıda bilet destekçileri ise Facebook, Vestel, Artı İletişim Yönetimi ve Tazefikir oldu.
Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen: “Youth Talks Türkiye ile gençlerin geleceklerine odaklanarak onların zihninde bir ufuk açmayı hedefledik.”
Deloitte Türkiye Danışmanlık Ortağı Cem Sezgin: “Eşi benzeri olmayan bir dönüşüme tanıklık ediyoruz. İş, iş gücü ve iş yeri üçgeni bize iş dönüşümünün çerçevesini çiziyor. Fonksiyonu özel işlerden belirli bir göreve özel işlere doğru iş yapış şekillerimiz değişiyor.”
Lenovo Genel Müdürü Emre Hantaloğlu: “Oyunun ne denli büyük bir tutku olduğunu her geçen gün daha iyi görüyoruz. Türkiye’de 32 milyon kişi oyun oynuyor ve 4 milyon kişinin espor pazarına ilgisi var. Yine Türkiye’de 546 lisanslı oyuncu bulunuyor. Bunlardan 29’u kadın, 517’si ise erkek.”
Eczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Türkiye Bilişim Vakfı Başkanı Faruk Eczacıbaşı: “İnsanların yaşam kaliteleri artsa da dünyada politik çalkantılar yaşanıyor. İnsanlar bugünkü sistemin çökeceğine inanıyor. Yeni yöntemlere ihtiyacımız var. Bugünün dünyasında her yerde ve her anda fırsatlar bizleri bekliyor. Mümkün olduğunca gençlerin esnek olması gerekiyor. Yenilikleri araştırmalı ve bu yenilikleri iyi yanlarıyla kullanmalılar.”
Pegasus Havayolları Genel Müdürü Mehmet Nane: “Eğer başarılı bir şirket olmak istiyorsanız mutlu, işini bilen ve motive çalışanlarınız olmalı. Bu sayede mükemmel hizmeti sunarsınız. Kalıcı müşterileriniz de size kârlılık sağlar.”
FutureBright Group Kurucu ve Yönetici Ortağı Akan Abdula: “Gençler hayallerini kader, keder ve umut üçgeninde yaşıyor. Gelecekle ilgili planları da ‘inşallah’ ile sınırlı… Dijital dünyanın bizi daraltma gibi bir durumu var. Sadece kendimize benzer insanları takip ediyoruz. Dijitali sadece kendi yankılarımız içinde dinliyoruz. Bu nedenle yeni olan şeyleri göremiyoruz.”
“Kişisel Marka Rehberi” oturumunda Saffron Brand Consultants Türkiye, Rusya, Hazar ve Körfez Direktörü Turgay Adıyaman’ın konuk ettiği yönettiği Müzisyen, Oyuncu Burhan Öçal: “Her alanda fark yaratmanız gerekiyor. Her şey çok hızlı gelişiyor, ne yaparsanız yapın lokal olmayın. Global düşünmek artık çok önemli. Lokal özelliklerinizi globale yönelik geliştirmeli ve bu yönde ilerlemelisiniz.”
Reklamcılık Vakfı Başkanı Ömür Kula: “Reklam işin en son noktası. Bütçesinden ürünün ismine kadar birçok aşaması var. Ancak en önemlisi müşteri deneyimi… Ve gün sonunda bir yan eksik kalıyorsa reklam da kötü oluyor.”
Fütüristler Derneği Başkanı Eray Yüksek: “Sorgulamaya ve sürekli öğrenmeye odaklanarak kendini geliştirebilirsin. Hayal etmeyi ve yaratıcılığı asla elden bırakmayın.”
Hepsiburada CMO’su Yüce Zerey: “Pazarlama profesyonelinin neyin illüzyon olduğunun farkında olması çok önemli. Hayaller ile gerçekler arasında maalesef anlamlı bir mesafe var. Farkındalığı da sizin elinizde. O farkındalık yoksa kariyeriniz sizin sabitiniz oluyor.”
Next Akademi Kurucusu ve Öğretim Üyesi Levent Erdem moderatörlüğünde gerçekleşen Sanat Paneli’nde, Piyanist Anjelika Akbar ve Sanatçı Burcu Perçin sanat dünyasını ve kariyerlerini gençler ile paylaştı.
Userspots Kurucusu Mustafa Dalcı “Gelecek Gençler İçin Nasıl Şekillenecek” sunumuyla geleceğe yön verecek trendleri katılımcılarla paylaştı.
BigChefs Restaurant Group CEO’su Cenk Akın “X Jenerasyonu Yöneticiler Y ve Z Jenerasyonundan Neler Bekliyor” oturumunda katılımcılara kariyer yolculuğunu anlattı
Radyo Program Sunucusu ve Müzisyen Geveze Youth Talks Türkiye’de “İşte Mutluluk” adlı interaktif sunumuyla katılımcıları iş hayatına dair önyargıları yıkmaya davet etti.
BAU İletişim Fakültesi Dekanı Kemal Suher: “Bugünün dünyasında dijital çağı yakalamak için üç meseleye dikkat etmelisiniz. Öncelikle kendinizi tanımak zorundasınız, ardından yaratıcı düşünme kabiliyetinizi geliştirmelisiniz. Son olarak bugünün problemlerinin karmaşık ve çok katmanlı olduğunun farkında olmalısınız.”