Kasım ayının en dikkat çeken global reklam kampanyaları…
İmkansızı başaranlar…
Toyota’nın globalde devam eden Olimpiyat sporcularına destek kampanyasının Güney Afrika ayağında protez bacaklar vasıtasıyla koşan ampüte Paralimpik atlet Ntando Mahlangu’nun hikayesi izleyiciyle buluşuyor. Güney Afrika’da FCB Johannesburg’un kreatif çalışmalarını yürüttüğü kampanya “Start your impossible” sloganı ile öne çıkıyor.
Ren geyiği sezonu başlıyor
Aralık ayının yaklaşmasıyla beraber markaları Noel heyecanı sardı. İngiltere’de McDonalds için Leo Burnett London tarafından hazırlanan televizyon reklamı Noel’de Ren geyikleriyle oynamak isteyen küçük bir kız çocuğunun hikayesini anlatıyor. 3D animasyon teknikleriyle hazırlanan reklamda ablasının pek ilgi göstermediği küçük kızla oynamaya gelen ren geyiği aileyi bütünleştiriyor. İzleyicileri reklamın sonunda bir de sürpriz bekliyor. Küçük kızın hayal dünyasından çıkmamızla birlikte animasyondan gerçeğe dönüşen hikâyenin son kısmında ren geyiğinin aslında ailenin şirin köpeği olduğunu öğreniyoruz.
Hayatın “geri al” tuşu olsa…
Bilgisayar oyunlarında karakterlerin başına türlü musibetler gelirken bir tuşla beş dakika öncesine dönebilmek mümkün. “Keşke gerçek hayatta da böyle bir şansımız olsa” dedirten bu özellik AXE’ın yeni reklam filmine de ilham verdi. Kreatif çalışmalarını 72andsunny Amsterdam’ın yürüttüğü, AXE Gaming’in desteğiyle düzenlenen 2019 League of Legends Dünya şampiyonasının tanıtımını yapan kampanya izleyicilere basit hatalarını tek tuşla geri aldıkları bir hayal dünyası sunuyor. Reklam serisi “Senin hamlen ne?” sloganı ile öne çıkıyor.
İstenmeyen sanat eserleri
Akıllı telefonların görüntülü konuşma özelliği hayatımıza gireli uzun zaman oldu. Ancak hâlâ mobil internet servisleriyle yapılan görüntülü konuşma sırasında sık sık problemler yaşanıyor. Mobil servis sağlayıcısı VOO Telecom ve kreatif ajansı Happiness tarafından yayınlanan ilanda görüntülü konuşma sırasında yaşanan problemlere yaratıcı bir yaklaşım getiriliyor. İlanda basılı görselde takılı kalan ve yavaş veri aktarımı nedeniyle dağılan görüntülerin oluşturduğu biçimler birer sanat eserine benzetiliyor. Kampanya “Görüntüler sanat eseri olsa iyi olurdu ama video arama olunca berbat” sloganıyla durumu özetliyor.
Kimmiş buraların keçisi?
G.O.A.T (Greatest of All Time – Tüm zamanların en iyisi) sporculardan sanatçılara pek çok alanda öne çıkan kişiler için kullanılan bir deyim. “Goat” kelimesi aynı zamanda İngilizce’de “keçi” anlamına geliyor. Reddit gibi internet forumlarında çeşitli alanlarda kimin GOAT olduğu ile ilgili tartışmaların sıkça yaşandığı dönemde Subaru ilginç bir kampanyaya imza attı. Zulu Alpha Kilo’nun kreatif çalışmalarını gerçekleştirdiği reklamlarda, Subaru’nun yeni Outback modeli tüm zamanların en iyisi olmak için bir dağ keçisiyle yarışıyor. Pek de şaşırtıcı olmayan bir şekilde Subaru’nun dağ keçisine üstün gelmesiyle yeni model “Greatest Outback of All Time – GOOAT) olmaya hak kazanıyor.
Aslında Amerika’yı Enterprise keşfetmiş!
Pek çok marka rekabetle başa çıkabilmek için zamanının ötesinde işler yaptığını duyurmaya çalışır. Amerikalı Rent-A-Car şirketi Enterprise ise bu durumu bir adım ileri taşıyor. The Big Tree’nin kreatif çalışmalarını yürüttüğü kampanyada tarihi senaryolara Rent-A-Car konsepti ekleniyor. Graham Bell’in ilk telefon konuşmasını gerçekleştirdiği anda hattın öbür ucunda yer alan retro-fütüristik Enterprise çağrı merkezi gibi ilginç fikirlerin yer aldığı kampanya “Teknoloji nereye giderse gitsin, Enterprise sizi oradan almak için hazır olacak” soğanıyla son buluyor.
En tehlikeli silahın satışı serbest
Ateşli silahların satışının devlet tarafından sıkı bir biçimde kontrol edildiği Rusya’da dünya adına en tehlikeli silahın satışına izin veriliyor. Russia for Greenpeace tarafından Possible Moscow iş birliğiyle gerçekleştirilen kampanya bir silah dükkanında koleksiyonun en ölümcül parçasının gözler önüne serilmesini anlatıyor. Reklamı izleyenleri ise büyük bir sürpriz bekliyor. Bu ölümcül silah aslında tek kullanımlık plastik gereçlerden başka bir şey değil! Greenpeace bu kampanyada dünyada her yıl 1 milyon hayvanın ölümüne sebep olan plastik atıkların dünyaya verdiği zararın altını çiziyor.
Şehrin kahramanlarını yaratan kampanya
İrlanda’nın başkenti Dublin’de hizmet veren otobüs firması Dublin Bus engelli yolcuların şehirde rahatça seyahat edebilmesi için hazırladığı “Seyahat Asistanlığı Planı”nı 2008 yılında uygulamaya koymuştu. 11 yıl boyunca engelli Dublinlilerden olumlu dönüşler alan marka, planın yaratıcılarından biri olan Roger’ı onore eden bir kampanya hazırladı. Çalışmada 11 yıl boyunca seyahat etmek isteyen engellilerle birebir ilgilenen Roger’ın halktan gördüğü destek ve sevgi vurgulanıyor. Kampanya “İnsanlara en önemli varış noktasına gitmeleri için yardım ediyoruz: Özgürlük” sloganıyla öne çıkarken, Roger’ın bir halk kahramanına dönüştüğü vurgulanıyor.
Troll Bank
Banco Nacional de Costa Rica (Kosta Rika Ulusal Bankası) genç nüfusu birikim yapmaya yöneltmek için ilginç bir yönteme başvurdu. Bankaya ait çağrı merkezinin operatörleri radyo kanallarını yayındaki programa katılan bir dinleyici gibi arayarak gençleri hedefleyen iki cümlelik reklam metnini okudu. Kreatif çalışmalarını McCann Costa Rica’nın gerçekleştirdiği kampanya sıfır bütçeyle birikim hesabı açılışı sayısında yüzde 20’lik bir artış sağlamayı başardı.