Epica Awards’da en iyiler Grand Prix’leri kucakladı
Uluslararası yaratıcılık festivali Epica Awards’da Grand Prix’te toplam yedi alanda ödül verildi. Üç farklı dalda verilen kurumsal ödüller de sahiplerini buldu. Yılın Network’ü McCann Worldgroup, Yılın Reklam Ajansı TBWA\Switzerland, Yılın Prodüksiyon Şirketi ise Moving Picture Company oldu.
Epica Awards’ın jürisinde bu yıl Türkiye’yi, Marketing Türkiye İçerik Sorumlusu Duygu Su Ocakoğlu temsil etti. Tam 3 bin 410 çalışmayı değerlendiren jürinin başkanlığını Magnum Photo’nun COO’su Fiona Rogers yaptı. Bu yıl ilk defa PR kategorisinin yer aldığı Grand Prix’te toplam yedi alanda ödül verildi. Üç farklı dalda verilen kurumsal ödüller de sahiplerini buldu. Yılın Network’ü McCann Worldgroup, Yılın Reklam Ajansı TBWA\Switzerland, Yılın Prodüksiyon Şirketi ise Moving Picture Company oldu.
İlan Kategorisi: “Without the Whole Picture”
The North Alliance tarafından İsveç’in önde gelen gazetesi Expressen ve en büyük gazete ve dergi dağıtıcısı Pressbyran adına gerçekleştirilen kampanyada foto-muhabirlerin habercilik için önemi vurgulanıyor. Basın özgürlüğüne vurgu yapan kampanya, Epica Awards’ta Grand Prix ödülünün sahibi oldu.
Film Kategorisi: “Mercedes Benz – Bertha Benz”
Mercedes Benz’in köklerine döndüğü kampanyada, ilk kullanışlı otomobilin mucidi Karl Benz’in eşi Bertha Benz’in hikayesi anlatılıyor. Kreatif çalışmalarını Mercedes-Benz markasının ana firması olan Daimler AG’nin yürüttüğü kampanya, Bertha Benz’in kocasından devraldığı icadı tüm dünyaya tanıtmak için çıktığı yolculuğu izleyicilerle buluşturuyor. Bertha Benz’in hikayesini anlatan film, Epica Awards’da Daimler AG’ye Grand Prix kazandırdı.
Dijital Kategorisi: No need to fly – Around the world in Germany
Oglivy Germany tarafından Deutsche Bahn bünyesinde yer alan German Rail markası için hazırlanan kampanya, seyahat tutkunlarını Almanya’yı trenle gezmeye davet ediyor. Almanları uçak yerine trenle seyahat etmeye çağıran German Rail ve Oglivy Germany Epica Awards’ta Grand Prix ödülüne layık görüldü.
Dizayn Kategorisi: “ThisAbles”
McCann TLV ve IKEA işbirliğinde gerçekleştirilen “ThisAbles” kampanyası Cannes Lions ve Golden Drum’un ardından Epica Awards’a da damgasını vurdu. Çalışma ortaya koyduğu değerle Epica Awards’ta Grand Prix ödülüne layık görüldü.
Alternatif Kategorisi: “The Parisian Rendez-Vous”
Wunderman Thompson Paris tarafından gerçekleştirilen kampanyada Le Drugstore Parisien adlı küçük bir eczacı dükkanının tanıtım çalışması için bölgede bulunan tüm kiralık scooter’lar toplanıp dükkânın önüne park ediliyor ve Le Drugstore Parisien insan akınına uğruyor. Bu basit ama dahice fikir küçük çaplı işletmeler için ilham kaynağı olurken Wunderman Thompson ve Le Drugstore Parisien Epica Awards’da Grand Prix ödülüne layık görüldü.
Sorumluluk Kategorisi: “Changing the Game”
McCann New York’un kreatif çalışmalarını yürüttüğü kampanya Microsoft XBOX’un engelli oyuncular için ürettiği özel kumandaları tanıtıyor. Klasik oyun kumandalarını kullanmakta zorluk yaşayan engelli çocukların hikayelerine yer verilen kampanya kapsamında engelli ve engelli olmayan oyuncular arasında bir espor turnuvası düzenlendi. Çalışma Epica Awards’da Grand Prix ödülünü almaya hak kazandı.
PR Kategorisi: “The Tampon Book: A book against tax discrimination”
Almanya’da kadınların regl dönemlerinde kullandıkları tampon ve ped gibi ürünlerin en yüksek sınırda vergilendirilmesine dikkat çekmek isteyen The Tampon Book markası, Scholz & Friends Berlin iş birliğiyle dikkat çeken bir halkla ilişkiler kampanyasına imza attı. Kadınlar için adaletli yasalar yapılması gerektiğini vurgulayan kampanya Grand Prix ödülünü almaya hak kazandı.