Deloitte tarafından hazırlanan “2020 Pazarlama Trendleri” raporu markaların dijitalleşen dünyada yollarını bulabilmeleri kapsamlı bir kılavuz niteliği taşıyor. Deloitte’un globalde müşterilerine hizmet veren 80’in üzerindeki uzmanının görüş ve önerileriyle şekillenen rapora göre 2020 yılında pazarlama dünyasını 7 ana trend şekillendirecek. İşte o trendler…
Kasırganın ortasında bir amiral: Hürriyet!
Türk medyasının “amiral gemisi” bir süredir adeta su alıyor… Tirajlarının düşmesi, para karşılığı röportaj iddiaları ve son olarak Türk medyasında eşine rastlanmamış bir şekilde onlarca gazetecinin işten çıkarılması Hürriyet’te yaşanan krizi daha da derinleştirmişe benziyor. Peki, bu kriz Türk medyası için ne ifade ediyor? Hürriyet’in Türk medyası için amiral olma görevini sürdürmesi için neler yapması gerekiyor? Ticaret ve gazetecilik dengesi açısından Hürriyet, Türk medyasının neresinde duruyor?
“Siyaset medyanın ta kendisi!”
Türk medyasının belirsiz sularda önünü bulmaya çalıştığı şu günlerde duayen gazeteci Fatih Altaylı ile bir araya gelerek iletişim dünyasını ve medyanın Türkiye’deki halini konuştuk. Medyada dengenin kalmadığını belirten Altaylı siyaset-medya ilişkisiyle ilgili “Eskiden etkilemeye çalışırlardı. Şimdi siyaset medyanın ta kendisi” sözleriyle sektörün içinde bulunduğu durumu özetliyor. Hürriyet’in can çekiştiğinin altını çizen Altaylı, Ahmet Hakan yerine Ertuğrul Özkök’ün o koltuğa oturması gerektiğini dile getirerek “Hiç değilse neşeli, iyi gazete yapardı” diyor.
Geleceğin bankacılığını Akbank inşa ediyor!
Karşılaştırma yok “sataşma” var!
Malum, Türkiye’de karşılaştırmalı reklamlar için yasal bir zemin bulunmuyor. Ancak bu durum rakibine reklamlar aracılığıyla gönderme yapmak isteyen markalar için bir engel değil. Kimi rakibinin renklerini giydirdiği karakterlerle kimiyse kelime oyunlarıyla rakibinin sinir uçlarına dokunuyor, tüketicide tebessüm yaratıyor. Elbette sorulduğunda hiçbiri rakibine gönderme yaptığını kabul etmiyor, edemiyor. Peki, reklamlar aracılığıyla rakibe göndermede bulunmak markalara ne kazandırıyor? Bu strateji daha çok hangi markaların işine yarıyor?
Sosyal platformlar influencer’lar susturuyor mu?
Son dönemde influencer’lar sosyal medya platformlarındaki görünürlüklerinin mecralar tarafından bilinçli şekilde sınırlandırıldığını iddia ediyor. Gerekçe olarak da sosyal medya platformlarının influencer marketing yatırımlarını reklam gelirine dönüştürme çabaları gösteriliyor. Peki, bu iddialar doğru mu? Sosyal medya platformları “yıldızları”na savaş mı açtı? Yeni dönemde sosyal medya platformlarıyla influencer’lar arasındaki ilişki nasıl şekillenecek?
PR sektöründe paradigma değişti!
Tüketicinin değişen medya tüketim alışkanlıkları, ardı arkası kesilmeyen teknolojik yenilikler ve Türk medyasının içinden geçtiği kaotik süreç… CANVAS’ın Kurucusu ve Yönetici Ortağı Murat Avalin tüm bu gelişmelerle PR sektöründe bir paradigma değişimi yaşadığını söylüyor. “Medyada rekabetin yok olması, tek seslilik gibi sorunlar ciddi bir kalite problemine yol açıyor” diyen Avalin, medya bir değişim sürecinden geçerken PR ajanslarının da buna göre pozisyon alma peşinde olduğunu belirtiyor…
Ambalaj öcü mü?
Değişen tüketici beklentileri ve sağlıklı beslenme trendleri tüketim alışkanlıklarımızı yeniden şekillendiriyor. Özellikle son yıllarda her kesimden uzmanın sıklıkla dile getirdiği “ambalaja giren her ürün sağlıksızdır” söylemi tüketiciyi de etkisi altına almış görünüyor. Zira Marketing Türkiye için Wizsight Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Ambalaj Araştırması”na göre katılımcıların yüzde 54’ü ambalajlı ürünler hakkında çekimser veya olumsuz görüşe sahip…
E-Ticaret’in sesi ECHO Summit’te yankılandı
Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğiyle gerçekleşen Türkiye’nin en büyük e-ticaret zirvesi e-Commerce Head Organization (ECHO Summit) sektörün tüm bileşenlerini bir araya getirdi. 14 Kasım Perşembe günü Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleşen ve ödeme sistemlerinden e-ihracata kadar e-ticaret sektörünün en önemli gündem başlıklarının konuşulduğu, trendlerin ve fırsatların anlatıldığı ECHO Summit oldukça yoğun bir katılımla gerçekleştirildi.
E-ticarette müşteri deneyimini en iyi yaşatanlar ödüllendirildi
Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle gerçekleşen ve hak jürisiyle e-ticarette en iyi müşteri deneyimini yaşatan markaların belirlendiği ECHO Awards’da kazananlar Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleşen görkemli bir törenle ödüllerine kavuştu.
B2B marketing bildiğiniz gibi değil!
Sosyal medyayı aktif birer iletişim kanalı olarak kullanan, bunu yaparken de influencer’lardan faydalanan B2B odaklı şirketlerin sayısı hızla artıyor. Öyle ki sosyal medya B2B pazarlama yapan şirketler için artık “yeni fırsat alanı” olarak görülüyor. Peki, sosyal medya B2B firmaları için ne tür fırsatlar barındırıyor? B2B odaklı şirketlerin sosyal medya stratejileri nasıl olmalı? B2B odaklı şirketler için en etkili sosyal medya platformları hangileri?
“Herkes eğitime erişiyor ama işe erişemiyor”
Diplomalı işsizlik sorununa farkındalık yaratmak isteyen ve bu yolda büyük bir emek harcayan Esas Sosyal, ayrımcılığa uğrayan gençlerin umudu olmaya devam ediyor. 4 yılda 13 binden fazla başvuru aldıklarını ve 95 genç için de çeşitli şirketlerde istihdam yarattıklarını söyleyen Esas Sosyal Kurucu Direktörü Filiz Bikmen, “Herkes eğitime erişiyor ama işe erişemiyor. Gençlerin istihdamı ile ilgilen STK sayısı olukça az. O yüzden bu alanı da büyütmek istiyoruz” diyor.
Youth Talks Türkiye 2019 gençlere umut oldu
Gençlere geleceği ve gelecek trendlerini anlatma misyonuyla “Next Step for Next Generation” söylemiyle yola çıkan Youth Talks Türkiye, 7 Kasım 2019’da Kanyon Cinemaximum’da gerçekleşti. Bu yıl ilk defa düzenlenen Youth Talks Türkiye 2019 zirvesi iş, sanat ve espor dünyasından önemli isimleri gençlerle buluşturdu. Katılımcılar beş ayrı salonda yeme-içmeden espor ve gaming’e, finanstan eğlenceye, teknolojiden sanata kadar pek çok alanda ufuk açan sunumları dinleme fırsatı buldu.
Küçük ev aletlerinin büyük rekabeti
Tüketici teknolojileri kategorisinde yer alan pek çok sektör daralma eğilimi gösterirken küçük ev aletleri pazarı yakaladığı çift haneli büyüme rakamlarıyla dikkat çekiyor. Markaların çetin bir rekabet içerisinde tüketicilerine daha fazlasını sunmak için yarıştıkları sektörde tüketici trendlerini ve büyümenin arka planında yer alan itici gücü Marketing Türkiye okurları için araştırdık.
Bankacılıkta rekabetin yeni adı “deneyim”
Artan giderler ve yoğun rekabet ortamı bankacılık sektöründe kârlılık oranlarını her geçen gün azaltıyor. Gittikçe zorlaşan koşullar karşısında sektör çareyi “müşteri deneyimi” uygulamalarında arıyor. Bugün artık bankalar en yenilikçi müşteri deneyimi teknolojilerini yaratmak için kıyasıya bir yarış içinde. Peki, hangi deneyim bankacılığı uygulamaları sektörde fark yaratıyor? Dünyadan ve Türkiye’den en başarılı örnekler neler? Yanıtları Userspots ve Deloitte verdi…
Toplumla bağ kurmayan KSS başarılı olamaz
TNC İletişim Danışmanlığı tam anlamıyla bir KSS fabrikası… Marka ve STK’larla gerçekleştirdiği onlarca sosyal sorumluluk projesiyle adından söz ettiren TNC İletişim Danışmanlığı’ın Kurucusu Nurhayat Coşkun ile başarılı marka-STK iş birliklerini ve KSS projelerinin başarı sırlarını konuştuk… Coşkun “KSS projeleri bir ihtiyacı karşılamalı ve toplumla bağ kurmalı” diyor.
Markaların odağında “Geri dönüşüm” var
Daha sağlıklı bir yaşam ve sürdürülebilir bir dünya için tüketicilerin çevre dostu ürünlere yönelmesi markaların iletişim ve pazarlama stratejilerini de dönüştürüyor. Marka itibarına katkı sağlayan geri dönüşüm çalışmaları çetin rekabetin olduğu pazarlarda bir fark yaratma aracına dönüşüyor. Peki, çevre dostu bir marka oluşturmak neden bu kadar önemli? Geri dönüşüm konusuna odaklanan markalar nasıl bir stratejiyle bu çalışmalarını tüketicilere ulaştırmalı? Türkiye pazarı geri dönüşüm konusunda ne kadar başarılı?
Çocukların gözde mekanları: Eğlence Merkezleri
Özellikle büyük kentlerde yaşayan ebeveynler için çocuk eğlence merkezleri adeta bir kurtarıcı görevi üstleniyor. Çocuklar içinse güvenli alanlarda sınırsız eğlence vadediyor. Peki, aynı zamanda eğitici ve öğretici aktivitelere ev sahipliği yapan çocuk eğlence merkezleri ebeveynler tarafından nasıl algılanıyor? Ebeveynler ve çocuklar en çok hangi eğlence merkezlerinde vakit geçirmeyi tercih ediyor? İyi bir çocuk eğlence merkezinin olmazsa olmazları neler?