Campaign UK Birleşik Krallık’ta yılın en yaratıcı kampanyalarını açıkladı
Campaign UK Birleşik Krallık’ta reklam sektörünün 2019 yılı boyunca ürettiği en iyi 13 kreatif çalışmadan oluşan listeyi yayınladı.
1) Bodyform – Viva La Vulva (Yaşasın Vulva)
MakeLoveNotPorn’un kurucusu Cindy Gallop Bodyform’un ses getiren reklam filmi hakkında “Reklamcılık dünyayı değiştirebilir dediğimde işte bundan bahsediyorum” dedi. Superbly tarafından kurgulanan ve hayata geçirilen film kadın vücudunun her türlüsünün aynı pozitif ışıkta ele alınmasının önemini vurguluyor.
Ajans: Abbott Mead Vickers BBDO
2) John Lewis & Partners and Waitrose & Partners – Excitable Edgar (Heyecanlı Edgar)
John Lewis ve Waitrose’un ilk ortak işi olan yeni yıl kampanyası iki markayı bir araya getirirken mağazanın yeni yıl reklamlarının iple çekilmesine neden olan klasikleşmiş değerlerini de göz ardı etmiyor. Heyecanlı bir ejderha bulunduğu orta çağ kentinin kutlamalarını sıcak nefesiyle mahvetse de sonunda kendini affettiriyor.
Ajans: Adam&Eve/DDB
3) ITV – Great Characters Make Great Drama (Harika Karakterler Harika Dramlar Çıkarır)
ITV kanalı, dizilerinin bilinen karakterleriyle yaratıcılığın çıtasını yükseltiyor. Roger Alllam’ın canlandırdığı Endeavour dizisinden Detektif Fred Thursday ataerkillik hakkında yorumlar yapıyor. Vera dizisinden tanıdığımız ve yine bir detektif olan Brenda Blethyn ise suçla savaşan bir kadın olarak toplumun ondan beklentileri üzerine iç çekiyor.
Ajans: Uncommon Creative Studio
4) Virgin Media – You Can Do Anything (Her Şeyi Yapabilirsin)
Uzun zamandır Virgin Media’nın marka elçisi olan Usain Bolt eski zamanlarını aratırken A&E/DDB yeni bir yaklaşımla markayı tarz ve eğlenceyle birleştiriyor. Eğlenceli tonlarda başlayan reklam filminde özgüvenini yeni keşfeden bir babanın maceralarına şahit oluyoruz.
Ajans: Adam&Eve/DDB
5) Amazon Prime Video – Great Shows Stay With You (Harika Şovlar Sizinle Kalır)
Amazon Prime Video durmaksızın televizyon izleyenler hakkındaki kampanyasının ikinci bölümüyle yeniden kreatif işler arasında öne çıkmayı başardı.
Ajans: Droga5 London
6) Renault – The French Exchange (Fransız Değişimi)
Renault’nun iki kadın arasındaki modern aşk hikayesi belli klişelere bağlı kalmadan LGBTQ+ ilişkilerden bir kesit yansıtıyor. Biri Fransız biri İngiliz iki kızın bir değişim programında tanışmasını anlatan reklam filminde birbirilerine aşık çift yıllar boyunca uzun mesafeler, destek vermeyen ebeveynler ve yanlış kararlarla süren ilişkilerinin sonunda mutlu sona ulaşıyor.
Ajans: Publicis.Poke
7) Comic Relief – Wise Words (Bilge Sözler)
Her ne kadar bu hayır kurumunun ismi içinde komediyi barındırsa da hazırlanan reklam filminde aktör Peter Mullan’ın ayrımcılık nedeniyle yaşanan problemlerden bahsettiği bir monoloğa tanıklık ediyoruz. Glasgow kentinin belediye binasında, herhangi bir fon müziği dahi kullanılmadan çekilen bu film günlük hayatın sessiz anlarında yatan gerçek yaşamları gözler önüne seriyor.
Ajans: Wonderhood Studios
8) Sipsmith – Mr. Swan (Bay Kuğu)
Stop-motion tekniği kullanılarak hazırlanan reklam filminde Sipsmith adlı içki markasının üretim sürecindeki emek ortaya koyuluyor. Filmde marka elçisi olarak ambalajın üzerinde de yer alan Mr. Swan üretim evini izleyiciye gezdirirken arka planda işlerin nasıl yürüdüğüne dair fazla fikrinin olmadığını görüyoruz.
Ajans: Ogilvy UK
9) Sainsbury – Nicholas The Sweep (Bacacı Nicholas)
Sainsbury markası 150. yılını kutlamak için Noel Baba’nın başlangıcı Viktoryen Londra’ya kadar uzanan öyküsünü anlatıyor. Bir baca temizleyicisi olan Nick, Sainsbury’nin mağazasından bir mandalina çalmakla suçlanıp şehirden sürülür ve Mary Ann Sainsbury onu kurtarır. Nick de Mary Ann’e olan sadakat borcunu ona her yıl çoraplar içinde mandalina hediye ederek öder; elbette bu düşüncesinin yıllar boyu Yeni Yıl hikayelerine konu olacağını bilmeden…
Ajans: Wieden&Kennedy London
10) Playstation – Tear (Gözyaşı)
Adam & Eve/DDB PlayStation için yaptığı kampanyanın ilk filminde sular altında kalmış apokaliptik bir dünyayı konu almıştı. Bu filmde ise su baskının kaynağı ortaya çıkıyor: PlayStation oynarken ağlayan bir adam…
Ajans: Adam & Eve/DDB
11) Guinness – Clear (Berrak)
Guinness reklamlarının slow motion’dan mutlu tüketicilere kadar bütün klişelerini içinde bulunduran bu reklam filminde, hissedilen bütün heyecanın aslında yeni bir Guinness ürünü yerine “su” için olduğu gösteriliyor. Markanın kitleleri sağlıklı olmaya yönlendirme çalışmalarından biri olarak ikonlaşmış Guinness bardağında su servis ediliyor.
Ajans: bbott Mead Vickers BBDO
12) WaterWipes – #ThisIsParenthood (#EbeveynlikBu)
Alışılmış çocuk bakımı reklamlarına kontrast oluşturan kampanyasıyla WaterWipes ebeveyn olmanın filtresiz bir tarifini gözler önüne seriyor. 16 dakikalık belgesel dünyanın dört bir yanından gelen ailelerin en içten anlarını ve doğumdan bez değiştirmeye kadar sohbetlerini yansıtırken yeni ebeveynlerin üzerine düşen gerçekdışı beklentileri ortadan kaldırmayı hedefliyor.
Ajans: The Brooklyn Brothers
13) GoCompare – Tree (Ağaç)
Gio Compario reklam dünyasının en eski ama aynı zamanda da en çok alay edilen karakterlerden biri. Bu yüzden Droga5 onu her zaman yaptığı gibi opera söylemek yerine bir trafik kazasını canlandırması için ekranlara geri getiriyor. Gio Compario’yu tenör Wynne Evans seslendirirken, reklam filmi kaza sonrası sigorta süreçlerini anlatıyor.
Ajans: Droga5 London
Kaynak: CampaignLive UK