Çalışanlar, tatilde de işlerinden kopamıyor
İnsan kaynakları danışmanlık şirketi Randstad, Türkiye’nin de dahil olduğu “Global İş Dünyası Eğilimleri Araştırması”nı gerçekleştirdi. Araştırmada, dünyadaki çalışanların yarısının tatilde de işle ilişkilerini koparmadıklarını ve gelişmeleri sıcağı sıcağına mobil cihazlarından takip ettiği ortaya çıktı.
Randstad, yılın ilk günlerinde gerçekleştirdiği araştırmada, çalışanlara tatildeyken işlerinden ne kadar uzak kalabildikleri sordu. Dünyadaki çalışanların yüzde 47’si tatile çıktıklarında işte neler olup bittiğinden cep telefonları ve tablet bilgisayarlarıyla haberdar olduğunu belirtti.
Gerçekleşen araştırmada çalışanların neredeyse yüzde 30’u işverenlerinin tatil sürecinde kendilerine erişim beklentisi olduğunu, gönüllü olarak mobil cihazlarından gelişmeleri takip ettiğini belirtti. Özellikle 24 yaş ve altı genç çalışanların yüzde 37’si 7/24 işverenlerinin kendilerine erişim hissi ile tatilde işle ilgili gelişmeleri takip ettiğini belirtirken, aynı yaş aralığındaki çalışanların yüzde 55’inin gün içerisinde cep telefonlarından ya da tablet bilgisayarlarından tüm bilgilendirmeleri takip ettiği ortaya çıktı. Türkiye’nin de dahil olduğu araştırmada, orta yaş aralığında olan çalışanların yüzde 71’i tatilleri sırasında kolayca işle ilişkilerini kestiklerini belirtirken, üzerlerinde erişim baskısı hissetmediklerini söyledi.
“Mobilite zaruri ihtiyaç”
İş dünyası için mobil internet ve akıllı cihazların ihtiyaç listesinde son yıllarda ilk sırada yer aldığını belirten Randstad Türkiye Genel Müdürü Altuğ Yaka, işverenden çalışana mobilitenin kişilerin çalışma şeklinde ve şirket içi iletişime önemli değişimler getirdiğini belirtti. Bu değişimle iş yapma biçimlerini mobiliteye ayak uyduran şirketlerin tüm avantajlardan faydalandığını belirten Yaka, “Yapılan araştırmalar mobil internet ve akıllı cihaz kullanımının bir önceki yıla göre neredeyse yüzde 40’lara kadar arttığını işaret ediyor. Günlük hayat ve iş hayatını iç içe geçiren, birleştiren mobilite kavramı özellikle genç çalışanların vazgeçilmezi. Zaman ve mekan bağımsız olarak şirketteki gelişmeleri tatildeyken bile akıllı cihazları üzerinden takip eden yeni jenerasyon bunu bir iş yükü olarak değil, bir rutin olarak değerlendiriyor” açıklamasını yaptı.