“Kültürel lezzet mirasımız olan Türk kahvesine hak ettiği değeri kazandırmak ve bu değeri korumak için çaba gösteriyoruz” diyen Kahve Dünyası Şirket Yönetiminden sorumlu Altınmarka Grup Şirketleri Yönetim Kurulu üyesi Kaan Altınkılıç, Türk kahvesinin Kahve Dünyası için öneminin altını çiziyor. 5 Aralık Dünya Türk Kahvesi Günü’nde mağazalarını ziyaret eden misafirlerine Türk kahvesi ikram ettiklerini anlatan Altınkılıç, “Herkesi 5 Aralık’ta mağazalarımıza davet ediyoruz” diyor.
Söyleşi: Eylem Arslan [email protected]
Türk kahvesinin Kahve Dünyası için yeri ve önemi nedir?
Bugün her ne kadar mağazalarımızda kahve çeşitlerinden çikolataya, unlu mamullerden dondurmaya, fit lezzetlerden el yapımı özel ürünlere kadar bine yakın ürün sunuyor olsak da Kahve Dünyası’nın kuruluş amacı; ev dışı tüketiminin yok denilecek kadar az olduğu Türk kahvesinin daha fazla kişiye ulaştırılması ve daha farklı şekillerde ve formlarda sunulmasıydı. Bu nedenle kurulduğumuz günden bu yana Türk kahvesini, su ve çikolata eşliğinde ikram ederek mağazalarımızda köklü bir geleneği yaşatmak için elimizden geldiğince çaba gösteriyoruz. Türk kahvesi bizim misyonumuz.
Kahve Dünyası’nda müşterilere farklı Türk kahvesi alternatifleri de sunuyorsunuz. Bu yeni ürünler nasıl bir iç görüyle ortaya çıktı?
İnovasyon bizim kültürümüzün bir parçası. Var olduğumuz günden beri hem ürünler tarafında hem de Kahve Dünyası marka konseptinin genelinde sıradan formatların dışına çıkmayı tercih ediyoruz. Türk kahvesi tarafında örnek vermek gerekirse soğuk Türk kahvesi açıklayıcı olacaktır. Ülkemizin önemli değerlerinden Türk kahvesini yazında tüketilebilir yapmak için bu güzel ürünü yarattık. Fondü, çikolata kaşık, Gofrik, Bonte ve Popçik diğer örnekler arasında.
5 Aralık Dünya Türk Kahvesi Günü özelinde ne tür çalışmalar gerçekleştiriyorsunuz?
Kültürel lezzet mirasımız olan Türk kahvesine hak ettiği değeri kazandırmak ve bu değeri korumak için çaba gösteriyoruz. Kahve Dünyası’nın varoluşunda önemli bir yeri olan Türk kahvesinin 5 Aralık tarihinde, UNESCO tarafından ilan edilmiş bir günde, kutlanması bizim için çok değerli. Bu kapsamda üç yıldır 5 Aralık Dünya Türk Kahvesi Günü’nde mağazalarımıza gelen misafirlerimize Türk kahvesi ikram ediyoruz. Her yıl daha fazla kişiyi misafir etmeyi arzu ediyor, bu nedenle herkesi 5 Aralık’ta mağazalarımıza davet ediyoruz. Ayrıca bu özel günü herkes bilsin ve Türk kahvesi kültürüne hep birlikte sahip çıkalım diye yoğun iletişim çalışmaları yaparak kamuoyunda bilinirlik ve farkındalık yaratmaya çalışıyoruz.
Türk kahvesinin bilinirliğini artırmaya yönelik Kahve Dünyası olarak birçok çalışma yürütüyorsunuz. Bunlardan biri de Türk Kahvesi Araştırması… Bu çalışmayla ilgili bizlere bilgi verebilir misiniz?
Bu yıl araştırmanın içeriğini biraz değiştirdik. Geçen sene araştırmanın sonuçlarından yola çıkarak Türk kahvesi tüketim haritasını çıkarmıştık. Bu yıl ise “Türk kahvesi hangi amaçla tüketiliyor ve tam olarak ne ifade ediyor?” sorusuna yanıt aradık.
Kahve Dünyası’nın gelecek dönem stratejilerinden söz eder misiniz?
Bugüne kadar Ar-Ge ve inovasyon tarafıyla, ürünlere odaklanmıştık. Bunun temel nedeni konseptimizi sıfırdan yaratmış olmamızdı. 2004’te kurulduk ama her şeyi sıfırdan yarattık. Kendimizi geliştirmek için sürekli çalıştık. Şu an 200 mağazada, 2 bin 200 personelle 150 binden fazla kişiyi ağırlıyoruz. Bu doğrultuda belirli formatlarla belirli Ar-Ge süreçlerinde olgunluğa ulaştık diyebiliriz. Bunlardan biri de ürünlerimiz. Ürünler konusunda Kahve Dünyası olarak her daim yenilenme ve iyileşme vizyonuna sahibiz. Bundan sonraki süreç için teknolojiye odaklandık. Gücümüzü ve dinamikliğimizi artık teknolojiyle ortaya koymak istiyoruz. Bu çerçevede geliştirdiğimiz mobil uygulamayla misafirlerimize alışverişlerinden Çekirdek kazandırıyoruz. Misafirlerimiz bu çekirdekleri alışverişlerinde lira olarak kullanabiliyor. Mobil uygulamayı Al-götür kahve alışverişlerinde kullananlar ise her kahve için bir damga biriktiriyor. 6 damga biriktiğinde bir adet al-götür kahve hediye ediliyor.
Bu yıl Türkiye’de bir ilke imza atarak mobil uygulamamıza Hazır Al özelliğini ekledik ve bu sayede kasada sıra bekleme dönemine son verdik. Hazır Al, mağazada hiç sıra beklemek istemeyen veya aracını uzun süreli park edemediği için mağazadan alışveriş yapamayanlara büyük kolaylık sağlıyor. Kahve Dünyası mobil uygulaması üzerinden Hazır Al sekmesine girenler, ilk olarak alışveriş yapacakları mağazayı seçiyor. Ardından ekrana, Al-götür olarak tüketilebilen ürünler geliyor. Aroma, süt, şeker, boy gibi tüketicinin damak zevkine göre özelleştirilebilen ürünlerin seçilip sepetin tamamlanmasıyla bir sonraki aşamada siparişin teslim süresi soruluyor. Son adımda ise kredi kartı veya Kahve Dünyası’nın para birimi olan Çekirdek ile ödeme yapılarak sipariş tamamlanıyor
Kahve Dünyası Algötür mağaza konseptinden söz eder misiniz?
Kahve Dünyası’nın mevcut marka algısını muhafaza ederek yeni bir konsept yarattık ve bunun adını “Kahve Dünyası Algötür” koyduk. 2-3 yıldır gelişimini sağladığımız ve şu anlarda olgunluk seviyesine ulaşan bu konseptle 20 tane mağazaya ulaştık ki bunun bir başlangıç olduğunu düşünüyoruz. Burada mağazanın mimarisi, ürünleri, mağaza çalışanlarının yaşı, bakış açısı, çalan müzik bambaşka bir tüketici kitlesine hitap ediyor. Kahve Dünyası’nın güçlü fonksiyonlarını alıp dinamik yapısıyla buluşturduğumuz bu konseptle güzel işler yapacağımıza inanıyoruz. Bu konseptle yeni tüketici kitleleriyle daha yakından iletişim kurmayı hedefliyoruz.
Ekip olarak birlikte yürüttüğünüz bir çalışmanız var mı?
Üç yıldır Tam Takım Sahadayız adlı bir proje yürütüyoruz. Ofisi kapatıp tüm arkadaşlarımızla bir gün boyunca mağazalarda çalışıyoruz. Bu projeyle her ne kadar ofiste çalışıyor olsak da nihayetinde mağazada yapılan işin bambaşka olduğunun farkında olduğumuzu vurgulamak istiyoruz. Mağazalarımızda görev yapan arkadaşlarımızın işlerini daha iyi ve kolay yapabilmeleri için bizler ofislerdeyiz. Dolayısıyla bu hissiyatı güçlendirmek ve yaptığımız işi birebir gözlemlemek için bir takım çalışması yapıyoruz. Tam Takım Sahadayız’ı yılda 2 kez Dünya Türk Kahvesi Günü’nde ve Dünya Çikolata Günü’nde gerçekleştiriyoruz. Yoğun olan bu günlerde omuz omuza çalışabilmek için bu iki özel günü seçtik.
Yurtdışındaki mağazalarınızda Türk kahvesini nasıl konumluyorsunuz?
Yurtdışında İngiltere, Romanya, Kuveyt, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri olmak üzere 5 ülkede 15 mağazamız bulunuyor. Bu mağazalarımızda Türk kahvesini misafirlerimize tıpkı Türkiye’de sunduğumuz gibi sunmak, kültürümüzü tanıtmak adına bizim için çok önemli.
Türk kahvesinin kökleri 12. yüzyıla dayanıyor. Hem bu köklü geçmiş hem de isminde Türk geçiyor olması kahvemizin uluslararası arenada tanıtımı açısından bize büyük bir avantaj sağlıyor. Üstelik bir de özel sunum şekli, ritüeli, hikayeleri var. Biz de yurtdışındaki mağazalarımızda ağırladığımız misafirlerimize bütün bunları anlatmaya özen gösteriyoruz. Misafirlerimiz bu kültürle tanıştıkça içtikleri her yudumdan daha fazla keyif alıyor, ülkemizi de daha yakından tanımak istiyorlar. Bu sayede turizm elçiliği de yapmış oluyor ve bundan büyük mutluluk duyuyoruz.
Kaan Altınkılıç için Türk Kahvesinin Anlamı
Benim için Türk kahvesi aslında güzel bir başlangıcı ya da bitişi ifade ediyor. Bir kız isteme ritüelinde, söze Türk kahvesiyle başlanması çok güzel bir şey. Çiftlerin hayatlarındaki en önemli adımlardan birinin, ülkemize mal olmuş Türk kahvesiyle atılıyor olması çok değerli, veya herhangi bir yemeği Türk kahvesiyle sonlandırıyor olmak, ne kadar lezzetli bir şey yersek yiyelim sonrasında yine Türk kahvesi istiyor olmamız aslında çok büyük bir değer. Bu nedenle Türk kahvesinin çok güzel bir başlangıç ve bitiş olduğunu düşünüyorum.