Linkedin Bright’ı satın aldı
Dünya genelinde yaklaşık 277 milyon üyeye ulaşan Linkedin, bugün yaptığı resmi açıklamayla Bright’ı satın aldığını duyurdu. Satın alma hakkkında konuşan Bright’ın kurucusu ve CEO’su Eduardo Vivas, Linkedin’le benzer bir misyona sahip olmaları nedeniyle Linkedin’e katılmak için heyecanlandıklarını belirtti.
2011 yılında kurulan Bright, iş veren ve iş arayan verilerini en doğru biçimde eşleştirmeyi amaçlayan yazılımlar geliştiriyor. 120 milyon dolar değerindeki anlaşmanın yüzde 73’ü hisse devri, yüzde 27’si de nakit olarak gerçekleşecek. Devrin 2014 ilk çeyreği sonunda tamamlanması bekleniyor.
Linkedin Ürünler ve Kullanıcı Deneyiminden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Deep Nishar’ın “Bright’ın veri odaklı eşleme teknolojisi, yapay zeka ile öğrenme algoritmaları ve domain uzmanlığı, Economic Graph (Ekonomi Grafiği) oluşturma çalışmalarımızı hızlandıracaktır” sözleri ise şirketin bu satın almadan beklentisini net bir şekilde ortaya koyuyor.
Kurulduğu günden bu yana 62 milyondan fazla tekil ziyaretçiye ulaşan Bright’ın en gözde ürünü Brigth Score adında bir eşleşme hizmeti. Veritabanındaki binlerce özgeçmişi ve iş ilanı verilerini analiz eden Bright Score, kullanıcılara ilgilendikleri bir iş ilanı (ya da aday) için ne kadar iyi olduklarını söylüyor.