Belçika’nın Flanders bölgesini yöneten Flaman hükümetinin kültür ve sanat desteğini yüzde 60 oranında azaltma kararına yaratıcı bir reklam kampanyasıyla tepki geldi.
Kreatif çalışmalarını BBDO Belgium’un yürüttüğü, açık sanat platformu State of Arts tarafından hazırlanan kampanya kesintiye uğrayan bütçelere karşılık sanatta da “kesinti” yaptı. Sosyal medyada hızla yayılan kampanyaya katılan sanatçılar ve ünlüler profil fotoğraflarını ve yarattıkları sanat eserlerini Flamanya’nın resmi rengi olan sarı ile yüzde 60 oranında kapatarak tepki gösterdi. Kampanya sonucunda toplanan imzalar ise Flaman hükümetini bütçe kesintisi kararını tekrar gözden geçirmek zorunda bıraktı.
Kampanyanın Künyesi
Reklamveren: State of Arts
Reklam Ajansı: BBDO Belgium, Brüksel
Kreatif Direktörler: Arnaud Pitz, Sebastien De Valck
Kreatif Sorumlular: Frederik Clarysse, Johan Van Oeckel
Prodüksiyon Sorumlusu: Patricia Van De Kerckhove
İçerik Sorumlusu: John Van De Pol