PRİDA İletişim Ödülleri 3’üncü kez sahiplerini buldu
İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği’nin (İDA), bu yıl üçüncü kez düzenlediği ‘PRİDA İletişim Ödülleri ve bu yıl ilk kez düzenlediği İDA Akademi Ödülleri düzenlenen törenle sahiplerine verildi. İletişim sektöründen ajans, kurum ve dernekler ile akademisyenlerin katılımıyla gerçekleştirilen törende toplamda 61 ödül verildi.
İletişim danışmanlığı sektöründeki şirketleri temsil eden İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği’nin (İDA) bu yıl üçüncüsünü organize ettiği PRİDA İletişim Ödülleri ile bu yıl ilk kez düzenlediği İDA Akademi Ödülleri 15 Ocak Çarşamba akşamı Novotel İstanbul Bosphorus’ta düzenlenen törenle sahiplerini buldu. Ajans temsilcilerinin, iş dünyası ve sektör derneklerinden profesyonellerin, akademisyenlerin ve üniversite öğrencilerinin katıldığı törende başarılı iletişim çalışmaları, uzun süreli iş birlikleri ve iletişim ustaları ödüllendirildi. İDA Akademi Ödülleri’nde ise dereceye giren ekipler hem sunumlarını konuklara anlattılar hem de ödüllerini aldılar.
PRİDA İletişim Ödülleri’nden bu yıl bir yenilik yapılarak jüri tarafından en yüksek puanı alan iki proje sahnede ödüllerini aldı. Başarılı iletişim çalışmalarına 42 ödül verilirken 8 iş birliği ve 4 iletişim ustası ödüllendirildi.
“Yalan haberle ciddi mücadele yürütmeliyiz”
İDA Yönetim Kurulu Başkanı Esra Şengülen Ünsür, törende Dem Derneği ile iş birliği yaparak iletişimin bir hak olduğunu ifade etmek ve bu haktan mahrum kitlelere dikkat çekmek istediklerini ifade ederek, kurumsal hayatta önceliklendirilen “çeşitliliğin” kuşak çeşitliliğini de güçlü şekilde kucaklaması gerektiğini belirtti. Bu doğrultuda gençler ve çocukların özellikle küresel iklim krizi konusundaki çıkışlarını çok değerli bulduğunu söyleyen Ünsür sözlerine şöyle devam etti: “İletişimdeki en güçlü paydaşlarımızdan medya ciddi bir dönüşüm içinde. Özellikle de yüzde 64’ünün kutuplaştığı belirtilen ülkemizde, medyada yaşanacak herhangi bir boşluğu yalan haberlerin doldurması riski büyük. İletişim uzmanları olarak, yalan haberle ciddi mücadele yürütmeliyiz. Bugün artık ‘deepfake’ ile savaşılırken yapay zekanın hayatımızda nasıl değişiklikler yapacağını da düşünmek ve hazırlıklı olmak zorundayız. Önümüzdeki 15 yıl içinde, bugünkü mesleklerin yüzde 50’sinin yapay zeka tarafından üstlenileceği düşünülüyor. İnsanların yapmaya devam edeceği meslekler ise şefkat, empati gibi insani değerlere ihtiyaç duyulan işler ve yaratıcılık gerektiren meslekler olacak. İletişim profesyonellerinin yolu bu anlamda açık. Ancak hedefimiz, bilimsel verinin gücünü hep yanımıza almak ve bilimin ışığından uzaklaşılmaması için birlikte çalıştığımız tüm kişi ve kurumları yönlendirmek olmalı.”
Törende İDA Akademi Ödülleri’ni takdim eden Reklamverenler Derneği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ayşen Akalın, “Reklamverenler Derneği olarak, reklamın dönüştürücü etkisini olumlu yönde kullanarak reklamverenlerin, markaların ve reklamcıların ortaklaşa çalışmasıyla reklam ve medya içeriğini eşitlikten yana değiştirmek istiyoruz. İDA Akademi Ödülleri’ne başvuran öğrencilerimize de gündemimizdeki bu konuda, reklamlardaki kalıplaşmış cinsiyet rollerine dair algıyı kırmayı hedefleyen bir brief verdik. Onlar da bizi çok etkileyen güzel fikirlerini sundular. Hem dereceye giren hem de başvuran tüm öğrencilerimizi başarılı çalışmalarından ötürü tebrik ediyorum. İlerleyen dönemde onlarla birlikte keyifle çalışacağımıza inanıyorum” dedi.
Üç dalda büyük ödül
Başvurdukları bölümde en yüksek puanı alan projelere ise 3 ana kategoride Büyük Ödül verildi. Stratejik İletişim Büyük Ödülü “Geleceğin Tarımı” projesiyle Linkus PR ve Coca-Cola Türkiye’ye; Pazarlama İletişimi Büyük Ödülü ve Dijital ve Sosyal Medya Büyük Ödülleri ise “Hafritur – Bizi İzlemeye Devam Edin!” projesiyle Tick Tock Boom ve Ford Trucks’a verildi. Proje aynı zamanda Facebook Özel Ödülü’ne de layık görüldü. Ezber Bozan Proje ödülünü ise “PubG Fener Alayı” projesi ile Rafineri ve Yapı Kredi aldı. Törende “Sürdürülebilir Başarı Ödülleri” başlığı altında 10 yıldan uzun süren 6 kurumsal ve proje iş birliğiyle 5 yıldan uzun süren 2 uzun soluklu iletişim çalışması da ödüllerini aldı.
Dört iletişim ustasına ödül
Ödül töreninde sektörün usta isimleri de onurlandırıldı. İletişim sektöründe 20 yıldan daha uzun süre bulunarak çalışmalarıyla hem sektöre katkı sağlamış hem de sonraki kuşaklara yol göstericilik yapmış dört isim; Ergun Gümrah, Esra Şengülen Ünsür, Selin Süter ve Jüliet Demircioğlu “Sektöre Gönül Veren Usta” ödülüne layık görüldü.
Öğrencilerin başarılı proje fikirleri alkışlandı
İDA akademik çalışmalarını ve iş birliklerini yürüttüğü İDA Akademi bünyesinde bu yıl yepyeni bir ödül programını da başlattı. Üniversite öğrencilerinin yaratıcı fikirlerini ve sunum becerilerini desteklemek ve başarılı projelerini hayata geçirirken yanlarında olmak amacıyla hayata geçirdiği İDA Akademi Ödülleri de aynı gecede sahiplerini buldu. İstanbul Aydın Üniversitesi, Kadir Has Üniversitesi ve İstanbul Üniversitesi’nden dereceye giren 3 ekip ile birlikte Reklamverenler Derneği Yaratıcılık Özel Ödülü’ne hak kazan Kadir Has Üniversitesi ekibi de sahnede ödüllerini aldı.
Reklamverenler Derneği’nin verdiği brief’e göre, reklamda toplumsal cinsiyet eşitliğiyle ilgili farkındalık ve algı değişimi yaratacak bir kurumsal iletişim kampanyası hazırlayan öğrenciler, tören öncesinde fuayede kendilerine ayrılan alanda konuklara sunumlarını yaptı. PRİDA İletişim Ödülleri 2020, Facebook, Novotel İstanbul Bosphorus ve GoDaddy’nin; İDA Akademi Ödülleri ise Reklamverenler Derneği’nin sponsorluğunda gerçekleştirildi.
Ödüle hak kazananların tam listesine www.pridaodulleri.org ve www.idaakademi.org web sitelerinden ulaşabilirsiniz.