Kendini “Tutkulu insan” olarak tanımlayanların oranı yüzde 24
Marketing Türkiye adına Aksoy Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Tutku Araştırması” orta yaş erkeklerin tutkularının hayata bakış açılarını gözler önüne seriyor. Araştırmaya göre “tutku” denildiğinde ilk akla gelen renk kırmızı oluyor. Katılımcıların yüzde 17’si bir insanın tutkulu olması için gereken özelliği “Sevgi dolu” olarak veriyor. Ayrıca kendini “Tutkulu insan” olarak tanımlayanların oranı ise sadece yüzde 24,2..
Tutkulu insan “sevgi dolu” olur!
Orta yaş erkek tüketicilerin tutkularının sorgulandığı “Tutku Araştırması” göre, katılımcılar, bir insanın tutkulu olması için “Sevgi dolu” olması gerektiğini düşünüyor. Onu “Samimi”, “İstekli” ve “Pes etmeyen / Kararlı” yanıtları takip ediyor.
Katılımcılar en çok eşlerini tutkulu buluyor
Araştırmaya göre katılımcılar tutkulu insan denildiğinde ilk akla gelenin yüzde 57 ile “Eşim” yanıtını veriyor. “Annem” yanıtı yüzde 31 ile ikinci sırada yer alırken “Çocuğum” yanıtı ise yüzde 29 ile üçüncü sırada yer alıyor.
En tutkulu ünlü Cüneyt Arkın
En tutkulu ünlü isimlerinde sorulduğu araştırmada katılımcılar yüzde 17,2 ile “Diğer” yanıtını, yüzde 5,8 ile “Hiçbiri” yanıtını vermesi dikkat çekiyor. Bu yanıtların ardından katılımcılar yüzde 5,2’si Cüneyt Arkın’ı en tutkulu ünlü olarak görüyor. Onu yüzde 4,8 ile Hadise ve Orhan Gencebay takip ediyor.
Katılımcıların yüzde 24’ü kendini “Tutkulu İnsan” olarak görüyor
Araştırmaya göre katılımcıların sadece yüzde 24,2’si kendini tutkulu bir insan olarak tanımlıyor.
Gelecek 5 yıla umutla bakıyorlar
Araştırmada katılımcılara gelecek 5 yıl için düşünceleri de soruldu. Katılımcıların yüzde 54,8’i gelecek 5 yıldan çok olumlu olduklarını söylüyor.
Araştırmanın Metodolojisi:
Aksoy Araştırma tarafından orta yaş erkeklerin tutkularının hayata bakış açılarının ölçüldüğü araştırma “Mobil Panel”veri toplama yöntemi kullanılarak gerçekleştirildi. Araştırma, Türkiye temsili olacak şekilde NUTS –1 bölgelerinde 30 –50 yaş aralığındaki A, B, C1, C2 SES grubuna mensup 600 erkek birey katıldı.