Geçtiğimiz ay sosyal medyayı en iyi kullanan markalar açıklandı
Türkiye’de binlerce marka, tüketicilere ulaşmak için sosyal medyanın gücünü kullanırken, bu markaların sosyal medya performansı da ayrı bir merak konusu. Sosyal medya marka endeksi SocialBrands, her ay açıkladığı sıralamayla bu sorunun yanıtını veriyor. Markaların sosyal medya performansını istatistiksel verilere göre tarafsız olarak değerlendiren SocialBrands, Ocak ayının sonuçlarını açıkladı.
1-31 Ocak dönemine ait verilere göre English Home, gösterdiği etkili sosyal medya performansıyla SocialBrands Ocak ayı Top100 listesinin zirvesinde yer aldı. Takipçilerinden yüksek etkileşim toplayan English Home, Ocak ayının en başarılı markası oldu.
Netflix’in takipçileriyle kurduğu güçlü bağ, iletilerindeki etkileşimi yüksek tutarken, dizi ve filmler hakkında ürettiği eğlenceli içerikler onu listenin en başarılı ikinci markası yaptı. Listede üçüncü sıradaki Madame Coco ise sosyal medyada düzenlediği ödüllü kampanyalarıyla ve ürün tanıtım içerikleriyle takipçilerinin ilgisini canlı tutmayı başardı.
Ocak ayında sosyal medyada en çok dikkat çeken paylaşımlar
Elazığ’da yaşanan deprem sosyal medyanın gündeminde büyük yer tuttu. Felaket sonrasında yurdun dört bir yanında yardım kampanyaları başlatılırken bu çağrıya sessiz kalmayan markalar sosyal medya takipçilerinden yoğun ilgi gördü. Kamil Koç ve Metro Turizm’in ücretsiz Elazığ seferleri düzenlemesi ve MNG Kargo’nun Elazığ’a giden yardımları ücretsiz gönderileceğini bildirmesi sosyal medya kullanıcıları tarafından destekle karşılandı.
Ayrıca, Koç Holding’in Mustafa Koç’un ölüm yıldönümü için hazırladığı video ve Burger King’in takımlar için özel hazırladığı taraftar menüleriyle ilgili içerikler yüksek etkileşime ulaştı.
SocialBrands, 48 bin marka hesabından 1 milyon 782 bin iletiyi inceledi
SocialBrands her ay olduğu gibi Ocak ayında da markaların performanslarını 30’dan fazla istatistiksel kritere göre değerlendirdi. Bu değerlendirmeler sırasında markalara ait 48 bin 654 hesaptan paylaşılan 1 milyon 782 bin ileti ve 1 milyar 417 milyon kullanıcı etkileşimi SocialBrands algoritması tarafından incelendi.
SocialBrands Ocak ayı listesinde ilk 10’da yer alan diğer markalar ise sırasıyla şöyle oldu: Ziraat Bankası, Türk Hava Yolları, İnci Akü, Zen Pırlanta, Nef, Re/Max Türkiye ve Baykar Savunma.
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri
Sosyal medyanın son bir yıllık performans sonuçlarını hep birlikte öğreneceğimiz SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri, BoomSonar ve Marketing Türkiye iş birliği ile düzenlenen Social Media Awards Turkey’in ana bölümlerinden birini oluşturuyor. Yarışmanın başvuru gerektirmeyen bu bölümünde, 1 Mart 2019–1 Mart 2020 döneminin SocialBrands puanları incelenerek her kategorinin en başarılı markaları düzenlenen törende ödüllendiriliyor.
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri ve Social Media Awards Turkey hakkında detaylı bilgi için www.socialmediaawardsturkey.com adresini ziyaret edebilirsiniz.